Hva synes du om menn som sitter på ammerommet?

  • Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet
om de gir babyen sin mat så kan de godt være der, men om de bare sitter å venter på at kjærringa ammer så tenker jeg at de kunne venta et annet sted :)
 
Oi, dette har jeg ikke tenkt så mye over egentlig.
Nå er det jo sånn at ammerom/stellerom ofte er det samme. Og selvom jeg ikke ammer så bruker jeg gjerne rommet til flaske, da mini vil få med seg ALT som skjer rundt oss.
Og mannen blir som oftest med og hjelper meg med å blande mme og ordner og styrer.
Har faktisk ikke slått meg at andre kansje synes det er ubehagelig.
What to do then?
 
Oi, dette har jeg ikke tenkt så mye over egentlig.
Nå er det jo sånn at ammerom/stellerom ofte er det samme. Og selvom jeg ikke ammer så bruker jeg gjerne rommet til flaske, da mini vil få med seg ALT som skjer rundt oss.
Og mannen blir som oftest med og hjelper meg med å blande mme og ordner og styrer.
Har faktisk ikke slått meg at andre kansje synes det er ubehagelig.
What to do then?

Jeg hadde heller aldri tenkt at det var et problem om mannen satt sammen med meg mens jeg ammet, så vi kunne prate og være sammen og han evt kunne hjelpe til med forskjellig. Men tenker at mannen selvsagt da må være klar til å reise seg hvis han sitter ogdet kommer noen inn som skal mate babyen sin, og evt spørre de andre som er der om det går bra at han er med, og poengtere at han selvsagt kan gå hvis de andres baby helst vil ha ro eller man er ukomfortabel?
 
Jeg syns det var veldig praktisk de gangene pappaen her ble med inn, da han kunne ta henne imens jeg kledde på meg. Har ikke gjort meg noe når jeg har sett andre fedre der inne heller :) foreløpig har alle vært veldig høflige og flinke til å ikke stirre ;) har også opplevd fedre alene der med barn for å bytte bleie, og det syns jeg er like naturlig som en mamma som må dit og amme :)
 
Jeg syns ikke om det da det ofte er flere der inne og mange sliter med akkurat intimitet når det kommer til amming. At min mann (når vi får barn) sitter ved meg når jeg ammer har jeg ingen problemer med, men et avgrenset rom med ukjente menn blir for meg helt feil.
 
Har personleg ingen problemer med at det er menn på stelleromma, så lenge dei har med seg ein unge. Mannen min er ofte med inn, men berre dersom det ikkje er andre der. Kjem det andre mødre går han ut. På stellerommet på det lokale senteret er det eit større problem med folk uten unger som kjem inn for å bruke toalettet, og ungdom som sitter i sofaen.
 
Jeg hadde heller aldri tenkt at det var et problem om mannen satt sammen med meg mens jeg ammet, så vi kunne prate og være sammen og han evt kunne hjelpe til med forskjellig. Men tenker at mannen selvsagt da må være klar til å reise seg hvis han sitter ogdet kommer noen inn som skal mate babyen sin, og evt spørre de andre som er der om det går bra at han er med, og poengtere at han selvsagt kan gå hvis de andres baby helst vil ha ro eller man er ukomfortabel?
Ja, må nok nesten spørre seg frem tror jeg. Men egentlig teit av meg å ikke tenke over det også.
 
Ja, må nok nesten spørre seg frem tror jeg. Men egentlig teit av meg å ikke tenke over det også.

Hadde neppe tenkt på det selv. Meeen jeg tviler også på at jeg hadde orket å oppsøke et ammerom med mindre det var det eneste stedet med ledige sitteplasser eller noe [emoji23]
 
Bruker man ammerommet er det kanskje for en grunn. Jeg gjorde det fordi både jeg og babyen trengte ro og fred for å få det til. Ellers ble det bare skrik og skrål. Og ofte ble det det uansett. Da vil jeg helst slippe masse tilskuere.
 
Har personleg ingen problemer med at det er menn på stelleromma, så lenge dei har med seg ein unge. Mannen min er ofte med inn, men berre dersom det ikkje er andre der. Kjem det andre mødre går han ut. På stellerommet på det lokale senteret er det eit større problem med folk uten unger som kjem inn for å bruke toalettet, og ungdom som sitter i sofaen.
Hvis jeg hadde opplevd det siste du nevner, spesielt om ungdom, så hadde jeg enten kastet de ut selv, eller så hadde jeg tilkalt vekterne på senteret. Snakk om mangel på folkeskikk altså!
 
Tenkte ikke så mye over det, da ammerommet også var stellerom; at en pappa kommer for å skifte på ungen sin er jo helt innafor.

Men det hvor mannen blir med kona som skal skifte på/amme, tar opp en ammestol for å sitte å trykke på mobilen.. Da tenker jeg han heller kunne funnet seg en benk på utsiden

Her var mannen gjerne med inn, men gikk ut hvis noen andre kom inn - i tilfelle de skulle syntes det var ubehagelig
 
Helt greit. Jeg har aldri ammet. Men måtte ejo bruke ammer om for å skifte bleie og varme ferdig nan på flasker. Er i grunn lettere å blande pulver der inne og varme vann i mikro osv. En pappa må jo også gjøre tingene når han er alene med barn. Jeg og ei veninne Bøe nærmest kastet ut av ett ammer om en gang med våre flaskebarn. Det endte med at min datter ikke ville spise pga kaoset i gangene. Flaskebarn trenger også ro med enten mammaen eller pappaen sin.

Enig enig enig! De stedene vi har vært (på ulike sentere) så har det stått amme/stelle rom på, altså ikke bare for de som ammer. Med mikro til å varme vann eller mat. Tenker at hvis mor eller far eller begge er der for å ivareta barnets behov, så er det rett å bruke rommet :) Ikke bare ammende mødre og diende barn som kan ha behov
 
Jeg tenker også som veslejenta, tenk på den pappaen som må gi flaske til sin baby, og babyen ikke vil spise med mye støy og stimuli så han søker til ammerommet.
Det burde vel egentlig heller hete babyrom, for de ammerommene jeg har vært på var det tilrettelagt for varming av flasker, bleieskift, koking av vann til grøt osv. Når fedre skal ha permisjon må de da virkelig også få ta babyen sin med til et stille og rolig miljø for mating hvis babyen har behov for det.

Enig med deg :) Der vi har vært, så heter det amme/stellerom og er for flasker, bleier, mikro, vannkoker etc, i tillegg til at man kan amme der :) Ikke sånn at ammende mødre med diende babyer er de eneste med behov, og når rommene er for "alle", så er det jo riktig at alle kan bruke de :) Babyens behov må komme først. Synes det er ille hvis man tenker at ens eget behov for å amme helt i fred skal gå utover at en annen baby trenger flasken sin i fred..

Opplevd at ei snakket stygt til meg og ba med forlate rommet fordi jeg ga flaske til babyen min. Hun ammet og hadde med venninner (uten barn). Ikke akkurat så veldig hyggelig, verken generelt, eller spesielt når man gjerne skulle ammet sitt barn selv, men ikke kan amme!
 
Hehe. Det gjelder mammaer også. På ammerommene på ett kjøpesenter i nærheten er det kun to stoler. Hvorfor må man da ha med 3 veninne inn dit? Når jeg skal skifte bleie der så tar jeg bete med bleier inn. Er som regel fullt pga skravlete venninner.
Jeg har blitt med venninner inn på ammerommet, men når det kom inn flere foreldre som trengte rommet så fant jeg det naturlig å gå ut å vente med mindre venninnen min var på do og jeg underholdt/passet barnet.

Blir jo himla trangt om jeg sku blitt igjen...
 
Back
Topp