Hva synes dere om navnet...

Sara_v

Elsker forumet
MayDay2021
... Vida?

Spesielt, eller begynner det å bli mer vanlig? Liker dere det? Hvorfor/hvorfor ikke?

Blir det for likt guttenavnet Vidar?

Dette er er navn jeg hadde høyt på listen med nr. 1, og klarer ikke helt å slippe tanken nå.

Etternavn begynner ikke på R, så det er ingen fare for at det blir «Vida R» :)
 
Det ruller ikke riktig på tungen for meg, føler at det mangler noe eller fort kan bli misforstått..?
Liker ideen da
 
Ville ikke brukt det selv; men syns det er fint :)
 
Har aldri hørt det før, men førsteinntrykket er godt, selv om jeg selv ikke ville brukt det. Jeg liker absolutt ikke navnet Vidar, og får ikke assosiasjoner til det når jeg tenker på navnet i hvertfall ikke når det uttales, men kan tenke meg første gang folk leser navnet er det lett å tenke det er Vidar med en skrivefeil.

Selv om det er første gang jeg hører det synes jeg det er et "naturlig" navn, altså det virker ikke som noe oppfunnet for unikhetens skyld (noe jeg misliker med en del sjeldne navn), så ikke for sjeldent. For meg gir det meg assosiasjoner til andre "jordnære"/naturnavn som Eir, Vilje, Embla, Aurora, Sage, Alma, Storm, Birk, Brage osv.
 
Ikke noe jeg ville valgt .Men smaken er som baken :)
 
I seg selv et fint navn, men som søster til Vidar? Ney.
 
Har det på listen min over jentenavn jeg også (har samlet opp over år, så var litt morsomt å se det her)[emoji4] Mao synes jeg det er fint[emoji5]
 
Har aldri hørt det før, men førsteinntrykket er godt, selv om jeg selv ikke ville brukt det. Jeg liker absolutt ikke navnet Vidar, og får ikke assosiasjoner til det når jeg tenker på navnet i hvertfall ikke når det uttales, men kan tenke meg første gang folk leser navnet er det lett å tenke det er Vidar med en skrivefeil.

Selv om det er første gang jeg hører det synes jeg det er et "naturlig" navn, altså det virker ikke som noe oppfunnet for unikhetens skyld (noe jeg misliker med en del sjeldne navn), så ikke for sjeldent. For meg gir det meg assosiasjoner til andre "jordnære"/naturnavn som Eir, Vilje, Embla, Aurora, Sage, Alma, Storm, Birk, Brage osv.
Datteren vår heter Alma, og synes Vida og Alma er fint sammen :)

Og jeg liker heller ikke guttenavnet Vidar. Rart hvordan en bokstav kan endre et navn så mye.
 
Datteren vår heter Alma, og synes Vida og Alma er fint sammen :)

Og jeg liker heller ikke guttenavnet Vidar. Rart hvordan en bokstav kan endre et navn så mye.
Alma og Vida passer veldig godt sammen :)
 
Det høres ikke ut som Vidar fordi det har et tonefall :) Vidar er opp-ned og Vida er ned-opp (på østlandsk i allefall). Så det er ikke noe problem.

Kjenner ei spansk jente som heter det, det betyr jo liv på spansk.

Men jeg ville ikke valgt det selv. Hva med å gå for et norsk navn med samme betydning? Liv eller Live? :)
 
... Vida?

Spesielt, eller begynner det å bli mer vanlig? Liker dere det? Hvorfor/hvorfor ikke?

Blir det for likt guttenavnet Vidar?

Dette er er navn jeg hadde høyt på listen med nr. 1, og klarer ikke helt å slippe tanken nå.

Etternavn begynner ikke på R, så det er ingen fare for at det blir «Vida R» :)
Tenker automatisk på Vida Lill. Hun i radio. Men jeg synes det er ett fint navn :) og ikke sånn sykt spesielt, men litt...
 
Tenker automatisk på Vida Lill. Hun i radio. Men jeg synes det er ett fint navn :) og ikke sånn sykt spesielt, men litt...
Ja, og hun ble jo første kjent gjennom Paradise Hotel. Det var vel derfor vi ikke gikk for det til nr. 1. Men hun har vel nesten blitt glemt som Paradise-Vida nå :)
 
Ja, og hun ble jo første kjent gjennom Paradise Hotel. Det var vel derfor vi ikke gikk for det til nr. 1. Men hun har vel nesten blitt glemt som Paradise-Vida nå :)
Ja jeg viste ikke at hun var med der engang :) også tenker jeg på den latinske sangen. Viva La Vida Loca
 
Back
Topp