Hva strikker du på?

Varmt Vinterskjørt
 
Over halvveis nå :)

IMG_7168.JPG
 
Har for mange prosjekter gående! Strikke Nancy-kofte til tanta mi, Winter Wonder dress fra Drops til bøllefrøet, og Vinterkongle-kofte til baby fra Klompelompe. I tillegg skulle jeg gjerne ha festa tråder og sydd knapper på et par andre prosjekter.. Permisjonssyssel kanskje? :p
 
Jeg har endelig fått ferdig fridajakka som skal gis bort i morgen. Mangler bare knapper. Også har jeg strikket en lue til meg selv. Nå sitter jeg å strikker en ankersgenser... begynte som 8år, men passer meg når den får litt ekstra lengde[emoji85] liten bommert der altså! Niesa får penger til jul istedet[emoji12]
 
Ferdig med Kjappstrikkadrakt :) Vet ikke helt om jeg skal strikke kanten rundt beina. Får se det an ;)

IMG_7195.JPG

Og har begynt på smokkelenke i perlestrikk ❤️

IMG_7199.JPG
 
Sliter med hvordan jeg skal avslutte smokkelenken.. Vet jo ikke typen smokker vi kommer til å bruke (om kommende tar smokk), så vil jo ha mulighetene åpne.

Tenker kanskje feste på trykknapp motsatt side av hjertet og så da ha muligheten til å enten feste enden på lenken rundt en smokk med sånn løst håndtak eller kunne da sette på en gummiring (må kjøpes!) på samme måten med trykknapp for de smokken som ikke har håndtak. Er det innafor?

Skjønner liksom ikke hvordan jeg eventuelt kan strikke/avslutte direkte arbeidet sammen på en gummiring.. Tok lang nok tid å finne ut hvordan jeg kan starte direkte på klipsen uten å måtte hekle eller sy den på etterpå.
 
På pinnene nå er det Skappel-genser i Mini Alpakka i fargene kaki og rust :) Enn så lenge ser det veldig ålreit ut :)
 
Ferdig med emblalue og hals [emoji7]
a1f2df7735b4db268e63c386a4e7ca68.jpg
 
Ny kjappstrikkadrakt, men i tynnere garn :)
 
Endelig har acne inspirert genser fått begge ermer på plass. Har jeg nevnt hvor mye jeg hater å strikke med påfuglgarn?

Nærmer meg hvertfall en ende nå da. Både her og i sesongen som jeg ser på. (Once upon a time)
93fd3fa8aedabcf4caca1597053d6b4c.jpg
 
Strikker Liten lue fra Myk Start, og har nettopp strikka en lillesøsters romper. Skal strikke noen små sokker også, har litt igjen av garnet fra de to forrige.
 
Tar en liten pause fra gensern og prøver meg på bladhårbånd fra strikkmeg [emoji1]
712cfdd714556b6bb130b7f38445fa3b.jpg
 
Noen av dere som har strikket Mann-genser(petter pilgaard) fra Sandnes garn og kan si hvordan den er i størrelsen?:)
 
Liten Kjappstrikkadrakt med tynnere garn og færre masker for å passe mindre småtroll :)
 
Ferdig med romper og sokker, så nå strikker jeg Bestefartrøye til lillefetter fra Nøstebarnboka. Strikker str 1 år, så det burde gå fort, men pinne 3 og tynn merinoull tar tid...blir fin da.
 
Back
Topp