Hva spiser nå ettåringene?

Applepie

Gift med forumet
♡ Maibarna ♡
her spiser hun mye mindre enn før. Mulig fordi hun ikke liker babymat lengre? Spesielt type middagsglass og grøt.
Hun vil helst ha brødskive til frokost,men spiser fint halvkokt egg også. og til lunsj er det så vanskelig å få i henne nok av vår mat ( type spaghetti, gryte, ris, fisk osv). Rundt kl15-16 er det dessert tid, og da gir jeg kun frukt ( nå elsker hun vannmelon, ananas, og epler). Hun vil ha de i skiver og nekter å spise most.
Middag sliter jeg igjen med.. Vet liksom ikke hva jeg skal gi.. Hun spiser sammen med oss, men igjen ikke nok jeg får i henne. Hun leker nemlig så mye maten maten. Jeg gir nå ofte brødskiver (makrell, leverpostei + agurk og tomat).
Ang yoghurt med smak. Har dere begynt? Hun får naturlig hittil.

Hva gir dere?
 
Her får min gutt brødskiver til frokost/lunsj. Til middag spiser han det vi spiser. Også får han frukt eller yoghurt (med smak) som mellommåltid. Til kvelds prøver vi å innføre havregrøt, men det er han ikke så glad i ennå, så det blir ofte brød da også. Han får ingenting most. Da vil han ikke spise det. Bare deler det litt opp i passende biter :)
 
Frokost: Grøt.
Lunsj: Brødskive og/eller yoghurt.
Middag: Det vi spiser, eller glass hvis vi ikke er hjemme.
Kveldsmat: Grøt.
Og så får han frukt og grønt ved siden av. :)
Og yoghurten er med smak. Han elsker dem. :)
 
Frokost:grøt eller skive

Lunsj: skiver og yoghurt

Middag: det vi spiser eller middagsglass

Kvelds: grøt/skiver

Frukt er han ikke glad i, men fruktsmoothie liker han :)
 
Frokost: alt fra havrefras med melk, youghurt med havregryn, grøt eller skive.

Lunsj: skive med forskjellig pålegg.
Måltid klokken 14 i bhg: skiver og frukt

Middag: det vi spiser og spiser selv med skje og hender. Nekter å spise hvis vi skal gi han.
Eventuelt glass hvis vi ikke er hjemme.

Kvelds: samme som frokost pluss et glass melk.
 
Frokost: brødskive eller grøt
Lunsj: det barnehagen serverer
Ettermiddagsmat: eggerøre, brødskive etc
Middag: det vi spiser
Kvelds: flaske

Konrad spiser alt selv utenom grøt. Vil ikke bli matet i det hele tatt. Og maten går mye fortere ned om han får bruke gaffel.
Kanskje hun bare er inne i en periode med tenner? Ikke lett å spise med vondt i munnen. Så vanskelig å vite med de små før de får språk. Mini spiser nesten ingenting nå, tror han har vondt i magen. Ligger i spenn som en banan, gråter masse og vil ikke ha noe :/
 
Frokost: brødskive eller grøt
Lunsj: det barnehagen serverer
Ettermiddagsmat: eggerøre, brødskive etc
Middag: det vi spiser
Kvelds: flaske

Konrad spiser alt selv utenom grøt. Vil ikke bli matet i det hele tatt. Og maten går mye fortere ned om han får bruke gaffel.
Kanskje hun bare er inne i en periode med tenner? Ikke lett å spise med vondt i munnen. Så vanskelig å vite med de små før de får språk. Mini spiser nesten ingenting nå, tror han har vondt i magen. Ligger i spenn som en banan, gråter masse og vil ikke ha noe :/
Huff da.. Håper det fort går over! Mulig som du sier.. Tenner! Hun har nå munnen full. Tennene kom jo ganske fort ut alle sammen men la ikke merke til at hun var noe grinete. Hjørnetenner er det verre med tror jeg. I går fikk jeg most frukt til alle og hun fikk det i seg også.. Så det blir bedre;)
 
Huff da.. Håper det fort går over! Mulig som du sier.. Tenner! Hun har nå munnen full. Tennene kom jo ganske fort ut alle sammen men la ikke merke til at hun var noe grinete. Hjørnetenner er det verre med tror jeg. I går fikk jeg most frukt til alle og hun fikk det i seg også.. Så det blir bedre;)
Er det bare hjørnetennene som kommer? Har hørt at jeksler kan være helt fælt også. Hos Konrad bare renner det sikkel ut nå, og jekslene bruker utrolig lang tid :/
 
Back
Topp