Hva spiser dere???

Trampina

Betatt av forumet
Høsthjerter 2017
Lurer på hva dere spiser. For det første har jeg fått syyykt cravings på melkesjokolade etter fødselen, men jeg må få i meg mat også. Nå er ikke matlysten heeelt på topp så synes dette er litt vanskelig fordi lille gull gråter så fort jeg legger hun ned. Jeg har kjøpt bæresjal som jeg kan bruke så det er i orden, men er jo viktig at jeg spiser riktig siden jeg ammer så... hva spiser dere? :)
 
Spiser mye brie og spekeskinke! Så godt etter mange måneder uten. Og sjokolade. Men har ikke lyst på frukt og grønnsaker, og det er jeg ganske glad i til vanlig. Så håper det snur litt snart.
 
Spiser mye brie og spekeskinke! Så godt etter mange måneder uten. Og sjokolade. Men har ikke lyst på frukt og grønnsaker, og det er jeg ganske glad i til vanlig. Så håper det snur litt snart.

Jeg har også alltid vært glad i salater og frukt. Nå er det liksom ingenting som frister. Samma om det er kjøtt fisk salat el pasta... får ingen fristelser, alt er det samme. Hmmm
 
Går mye i yoghurt, eple og banan som frokost/lunsj. Blir liksom ikke ordentlige måltider, men ordner ordentlig middag da til barnefar kommer hjem.
Også drikker jeg masse Biola! Det har jeg fått cravings på etter fødselen :p
 
De 6 ukene hvor jeg er barselkvinne spiser jeg akkurat det jeg har lyst på :) Går mye i yoghurt (kjapt og godt) før samboer kommer hjem fra jobb, samt altfor mye sjokolade :D
Middag blir som oftest noe kjapt som vi har lyst på der og da - grøt, pølser, taco so far denne uka.

Om halvannen uke er barseltiden slutt, og jeg må begynne å tenke fornuftig igjen... :/
 
De 6 ukene hvor jeg er barselkvinne spiser jeg akkurat det jeg har lyst på :) Går mye i yoghurt (kjapt og godt) før samboer kommer hjem fra jobb, samt altfor mye sjokolade :D
Middag blir som oftest noe kjapt som vi har lyst på der og da - grøt, pølser, taco so far denne uka.

Om halvannen uke er barseltiden slutt, og jeg må begynne å tenke fornuftig igjen... :/
Barseltiden, som i de første seks ukene? :)


Her er det enklere å spørre hva jeg IKKE spiser :D haha. Neida, men går i mye frukt og gulrøtter her. Samt måltidsbarer på natta fordi det er praktisk. Spiser middager som Helsedirektoratet ville vært stolt av, takket være mannen :b men vi har også spist litt sjokolade og is da, så er ikke noe sunnhetsfreak akkurat.
 
Tja, altfor dårlig!
Det har blitt forferdelig mye søtsaker. Både fordi alle som har kommet på barselbesøk har hatt med kaker, og jef har kjøpt sjokolade selv. Og i begynnelsen var det lettere å ta seg en sjokoladebit npr en gikk I kjøkkenskapet enn å faktisk lage noe som helst - alt tok for mye tid.
 
Brownies. Møllerens mix (eller denne oppskrifta https://www.mollerens.no/oppskrifter/amerikansk-brownies/ med 1/3 sukrin istedenfor sukker)oppskrifta med ekstra smør, egg, havregryn og nøtter i. Lager stor porsjon og fryser ned i porsjonsbiter. Spiseklar rett fra fryseren [emoji106] ofte med ett glass melk til men ikke alltid.

Og ordentlige middager, mannen [emoji122]
 
Er fysen hele tiden! Trodde det var ille da jeg gikk gravid jeg:rolleyes: Og helst mest mulig usunt; sjokolade rett fra kjøleskapet, ferske bakevarer etc. Må skjerpe meg!:banghead:
 
Spiser cottagecheese med bringebærsyltetøy og valnøtter til frokost. Til lunsj blir det som regel 2-3 knekkebrød med diverse pålegg eller egg. Middag variere veldig; kjøttboller, fisk, pasta, kylling etc. Spiser ikke godteri i ukedagene...Går trilletur hver dag. Går ikke akkurat ned i vekt :/
 
Er fysen hele tiden! Trodde det var ille da jeg gikk gravid jeg:rolleyes: Og helst mest mulig usunt; sjokolade rett fra kjøleskapet, ferske bakevarer etc. Må skjerpe meg!:banghead:
Heh, samme med sjokolade her og. Gikk fire plater på litt over en uke. Mannen truet med å ikke kjøpe inn mer ;)
 
Og så spiser eg diverse vitaminer, tran og paracet [emoji106]
 
Grovbrød med salami, og en håndfull vitaminer til frokost. Fjordland ferdig havregrøt med blåbær eller kanel og eple. Noe enkelt til middag, og sjokolade til kvelds :shy:
 
Så jeg var gravid hadde jeg ikke lyst på grønnsaker, som jeg egentlig er veldig glad i. Nå som gutten er ute har jeg veldig lyst på grønnsaker og salater, men opplever at gutten reagerer veldig på frukt og grønt. Opplever det vanskelig å spise riktig og sunt nå gitten reagerer på nesten alt jeg spiser[emoji21] Ellers er jeg utrolig glad i SJOKOLADE!![emoji3]
 
Jeg har blitt med i en studie på medisinsk fakultet på Blindern. Og skal dermed kun spise 100 gram søtsaker (kaker, is, godteri, sjokolade, potetgull, nøtter, fete oster ol) I UKEN!

:(
 
Jeg har blitt med i en studie på medisinsk fakultet på Blindern. Og skal dermed kun spise 100 gram søtsaker (kaker, is, godteri, sjokolade, potetgull, nøtter, fete oster ol) I UKEN!

:(
Det hadde eg ikkje takla!
 
Jeg har blitt med i en studie på medisinsk fakultet på Blindern. Og skal dermed kun spise 100 gram søtsaker (kaker, is, godteri, sjokolade, potetgull, nøtter, fete oster ol) I UKEN!

:(
Oi, imponerende at du klarer det! Hilsen hun som er alene med baby i kveld og kjøpte en pose juleseigmen, en pose julesjokolade (sånn miks fra Nidar) og en pose julehjerter. Nå satser jeg riktignok på at jeg ikke spiser alt i dag og får hjelp i morgen.
 
Oi, imponerende at du klarer det! Hilsen hun som er alene med baby i kveld og kjøpte en pose juleseigmen, en pose julesjokolade (sånn miks fra Nidar) og en pose julehjerter. Nå satser jeg riktignok på at jeg ikke spiser alt i dag og får hjelp i morgen.

Haha studien begynte i går! Og jeg klarte det i går! Måtte takke nei til fersk bolle i bilen på vei ned til hytta, og nei takk til kokkosbolle på kvelden. Holder hardt!
 
Back
Topp