Hva spiser dere på 17 mai?

Koldtbord med masse spekemat er stander. I år blir det sikkert eggerøre og pølse! Holder meg unna alt av speket og røket mat..:shy:
 
Har ingen faste tradisjoner, men siden vi har ansvaret for 17 mai på skolen. Så blir det nok pølser til middag, barna digger pølser så faller nok i smak der hehe
 
Varierer. Som regel koldtbord hos pappa. I år vet jeg ikke (forblir vel trolig innlagt), og pappa sitt kjøkken/hus er en byggeplass :p
 
Her er det koldtbord og masse kaker. Pølse med brød og is på formiddag til barna som de selger i boder.
 
Vi spiser rømmegrøt med spekemat til lunsj. Grillings på kvelden.

Og så er 17. mai den ene dagen i året alle får spise så mange is vi orker. Min rekord er 14 ([emoji85]). Tipper jeg blir knust av eldstemann på 11 i år, han tok meg nesten i fjor [emoji33]
 
Alltid noe ekstra til frokost, mer stæsj osv

Rømmegrøt og spekemat il lunsj

Middag er kommer helt an på været, noen ganger griller vi, noen ganger mø vi være inne og da blir det en finere middag av noe slag [emoji5]
 
Spekemat eller ferske reker pleier vi å ha :) blir ikke spekemat i år da. :)
 
Vi er først nede i byen og ser på Garden og litt av barnetoget og så drar vi ut og spiser med familien til mannen :) Samme stedet hvert år :) Et av høydepunktene i løpet av året!
 
Har ikke noe spesiell mat utenom pølse og is. Men 16 mai griller vi ofte sammen med venner
 
Besteforeldrene mine har alltid åpent hus med pølser på 17. mai, de koker over 100 pølser og alt av slekt og venner er innom ila dagen. Nå døde Bestefar 25. april, men Bestemor insisterer på å føre tradisjonen videre da det var en av favorittdagene til Bestefar [emoji173]️ Gjenstår å se om vi kommer oss innom i år, er litt avhengig av når frøkna i magen bestemmer seg for å komme ut (termin på tirsdag).
 
Vi pleier å grille :)
 
Ingen faste tradisjoner, mulig det endrer seg når vi kjøper en skikkelig grill:) Pleier ha lunsj m/familie da, med spekemat, eggerøre osv:)
 
Grille, spiser is og kaker
 
Back
Topp