Hva spiser dere i påsken?

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Både middager og frokost/lunsj?

Turmat?

Kaker/snacks?
 
Har bare laget middagsplaner til nå.

I morgen: Svigermor for de andre, det jeg finner i kjøleskapet på meg
Fredag: Lammeribbe
Lørdag: Biff
Søndag: Familiemiddag med lammelår
Mandag: Løvbiff

Hadde forkostmuffins med appelsin til frokost på palmesøndag, og skal ha det minst en gang til.
Ellers så blir det mye egg til frokost, og har pølser og primus i bakhånd siden vi bor på XXX-fjellet, og har lysløypa 3-400 meter fra utgangsdøren
 
Hva som bli hvilken dag er uvisst. Men vi har kylling, ytrefilt av svin, oksesteik og hamburgerrygg. Og pinnekjøtt hos mamma fredag og muligens lammesteik en dag.

Har noe pølser i tilfelle det blir aktuelt på skitur, men vet ikke, og planer egentlig om å bake pizzaboller til matpakene men glemt å faktisk bake dem da. Vanlige matpakker ellers mer eller mindre, og en del godteri og potetgull til kveldene. Matpakker altså pga planer om en del skiturer, men ikke så veldig lange. vi får se.
 
Akkurat når vi skal spise hva har jeg ikke bestemt, men vi skal ha: lammestek, pinnekjøtt, elg og så får jeg se hva mer jeg finner på (mye rart i fryseren).

Egg i ulike former og pannekaker blir det muligens til frokost/lunsj. Pølser har vi også så om småen blir bra så kanskje vi griller de en dag.

Litt ekstra snop blir det, men ikke mengder. Og så har jeg kjøpt en flaske solo, så kanskje det blir ett par glass hehe
 
Har ikke lagt noe konkret plan [emoji28] Likevel har vi mye godt liggende - burger, nuggets, oumph, falafler, bønner osv., samt masse frukt og grønt, så det skal bli mye digg i alle fall [emoji7] Vi spiser vegansk [emoji2]
 
Mat ;)

Har nok til 20 forskjellige middager. Minst. Aner ikke hva vi skal ha i dagene fremover. Tar det vi får lyst på der og da.
Handlet inn ekstra med grillpølser i tilfelle tur. Har allerede grillet i hagen på bålpanne :)

Rundstykker til frokost hver dag. Handlet inn ekstra egg.

Handlet lite eller ikke noe godis.
 
Pølse i lompe, og appelsin :D
 
Har ikke lagt noe konkret plan [emoji28] Likevel har vi mye godt liggende - burger, nuggets, oumph, falafler, bønner osv., samt masse frukt og grønt, så det skal bli mye digg i alle fall [emoji7] Vi spiser vegansk [emoji2]

Mat ;)

Har nok til 20 forskjellige middager. Minst. Aner ikke hva vi skal ha i dagene fremover. Tar det vi får lyst på der og da.
Handlet inn ekstra med grillpølser i tilfelle tur. Har allerede grillet i hagen på bålpanne :)

Rundstykker til frokost hver dag. Handlet inn ekstra egg.

Handlet lite eller ikke noe godis.

Har dere noe spesiell type mat nå som det er påske? Eller kunne det like gjerne vært handlet inn mat til en hvilken som helst ferieuke?
 
Både og.

I dag blir det horn med ost og skinke, i morgen tacosuppe.

På lørdag blir det lammelår og det som hører med, og på søndag kalkun, disse dagene har vi dessert også.

Mandag blir det en stek av noe slag tenker jeg.
 
Vi pleier å ha en del ekstra kos i påsken, spiser ganske så sunt og økonomisk i hverdagene: Solo super, appelsiner, chips og kvikklunsj som kos. Rundstykker, egg og juice til frokost. Bacon en av dagene. Påskeegg med godteri lørdag. Bakte boller med eggekrem i går. Baker kanskje en kake litt senere i påsken.

Middager:
Grilling
Lammestek
Middag hos familie på påskeaften
Hjortebiff
Og så får det bli noe med fisk fra frysen mandag.
 
Har ikke noen spesielle mattradisjoner, men har jo mer tid til å lage og spise gode frokoster og middager nå enn til vanlig.
Påskeegg (av liten størrelse med både sunt (tørket frukt) og litt usunt godteri oppi) til treåringen på påskeaften, og vi voksne spiser kanskje et par sjokolader totalt i løpet av hele påsken.

Også har vi påskeservietter, gule blomster og maler påskeegg :)

Resten av påskestemningen tar været seg av, med snø på bakken og knall sol hver dag :D
 
Er på hytta hos svigers og tar det vi får [emoji6] I dag kyllinggryte, og så blir det lammelår lørdag. Ellers vet jeg ikke. Lunsj i dag var pølser og nybakte boller.

Jeg er vant til et pinnekjøttmåltid i løpet av påska, det blir et savn denne gangen. Får ordne pinnekjøtt selv en annen dag [emoji4]
 
Helt vanlig mat, med et par dager med pølser til lunsj [emoji6]
 
Pølser, pølser, pølser og pølser.

Lammelår på lørdag :D

Rundstykker, egg og laks til frokost.
 
Helt vanlig mat her. Kutta ned godteriet kraftig dette året. Men ellers spist normalt
 
I år har det knapt nok blitt vanlig middagsmat .:p
Blir litt kaotisk når man driver og flytter. Men ungene har fått både grillpølser og påskeegg, så de er fornøyd. :)
 
Back
Topp