Hva spiser de til frokost?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Ingrid er litt lite interessert i mat for tiden.

Til frokost vil hun gjerne ha en joghurt (sprett sin med lite sukker og sånn da) om hun kommer seg inn i kjøleskapet, så finner hun en og roper ja!!

De dagene som i dag at hun spiser brød, så går det stort sett ei halv skive. Nesten 3/4 i dag (vanlig kjøpt relativt grovt brød uten hele korn og sånn. Havrebrød fra obs)

Pålegg er en greie i seg selv. Hun spiser leverpostei. De fleste dager, noen dager ikke. Ellers gjerne bare smør (eller, det et ikle smør, vi bruker soft) alt som legges oppå plukkes av og andre smørepålegg som godtas har jeg ikke funnet
 
Vi har ei skikkelig matglad jente. Frokost i dag var en brødskive med smør og hvitost og en med prim. I tillegg fikk hun en halv banan. Kunne sikkert spist mer også. Drikke er vann. Synes hun generelt spiser mye, men så lenge hun er slank og maten ganske fornuftig, skal man vel ikke begrense mengden så mye??
 
Ingen grunn til å begrense nei, det synes jeg ikke.

Mi har lagt litt over snittet på vekt, men spent på neste måling for jeg synes hun viser tegn til å falle på grafen (ikke ned i vekt, bare ikke like mye opp) etter at vi begynte med mat. Som fullammet fikk hun i seg nok, men er ikke så glad i mat. Spiser ikke fulle porsjoner av grøt eller middag.
Ammes fortsatt da så hun lider nok ingen nød, bare synes hun er litt småspist.
 
Min spiser litt grøt til vanlig (ca en time etter vi står opp). Nå vil hun ikke ha noe.. Men kan tygge på en og samme brødskive hele dagen - helst uten både smør og pålegg.
 
Min er også veldig småspist. Eller "ingenspist". Hva gjør man hvis ungen ikke begynner å spise mer? Gjør man noe? Evt når? Vi ammer masse enda, men nå skal vel fast føde være hovednæringen da...
 
Går i grøt her. Men på morgenen må den være relativt tynn for at han skal spise den. Spiser han brødskive er det leverpostei det går i. Han foretrekker dog den litt tynne morgengrøten..
 
Havregrynsgrøt kokt med raspet eple og kanel fra helios, eller brødskive med variert pålegg på, grønnsaker som paprika og tomat. I tillegg får hun litt frukt om hun ønsker det. [emoji5]
 
Back
Topp