Hva slags utdanning har foreldrene dine?

  • Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet
M

Moderator Wilma

Guest
Har du gått i deres fotspor? Håper du barna dine går i dine fotspor?
 
Pappa var utdannet stuert, og jobbet ombord på båt fra han var veldig ung, til han fikk barn. Etter det jobbet han med vedlikehold og utleie av anleggsmaskineri inntil han døde i 2003.

Mamma er utdannet hjelpepleier, og jobbet som det i mange år, inntil helsen sa stopp. Nå er hun daglig leder i en fiskehandel.

Jeg har ikke gått i fotsporene til noen av de.
 
Pappa gikk landbruksskolen, men har jobbet som kirketjener i over 25 år. Mamma hadde ikke utdannelse da vi var små å jobbet som assistent, kokk, sekretær og det hun kunne gjøre. Hun tok hjelpepleien når jeg var ferdig hjelpepleier. Jeg har selv videreutdanning i barn og barsel.
 
Moren min tok hjelpepleierutdannelsen for syns skyld i voksen alder.
Faren min gikk vel halvveis på vgs, tror jeg.

Selv er jeg halvveis i en bachelor, og vurderer videre studier.
Jeg håper barna mine følger i mine fotspor ja, for uten utdannelse kommer du ikke langt i dag. :)
Sjansen er stor for at han/de gjør det, da både mannen min og jeg vil være utdannet, og vil følge opp. :)
 
Pappa fullførte bare videregående (fikk seg god jobb) og mamma har utdanning innen regnskap. Ingen av oss har fulgt fotsporene.
 
Mine foreldre har bare hhv ungdomsskole og vgs. Jeg holder på med en master.

Håper barna følger hjertene sine når de skal velge vei.
 
Mine foreldre har bare hhv ungdomsskole og vgs. Jeg holder på med en master.

Håper barna følger hjertene sine når de skal velge vei.
Så enig! Familien min er arvelig belastet med sivilingeniører. Det viktigste for både meg og mannen er at lille finner seg en jobb der han trives og er lykkelig.
 
Ingen av de har utdanning, men de fikk seg gode jobber likevel. Jeg er den eneste i familien som har tatt utdanning. Holder på med en til, men må bare bli ferdig med permisjonen.
 
Mamma har barnehagelærerutdanning og viderutdanning innen pedagogikk. Jobber med skikkethet og utdanning. Pappa er utdannet musikklærer med videreutdanning men jobber som vaktmester nå etter mange år i skolen. Jeg er den som har høyest utdanning av oss, mastergrad innenfor samfunnsvitenskap/kunstfag, men jobber også med utdanning så har vel på sett og vis fulgt i sporene sånn litt på sida av stien :) broren min har yrkesfaglig utdanning og har jobbet i mange år, men tar allmenn påbygg nå for å studere.

Håper også ungene følger hjertet (og litt fornuften, helst) når de skal velge.
 
Hm... mamma hadde vel noe økonomi greier. Litt usikker på hva. Pappa er elektroingeniør.
Jeg har 4 års BA som interiørarkitekt, og svennebrev som møbelsnekker.
Håper barna mine finner noe de liker [emoji173]️[emoji170]
 
Mamma er barne og ungdomsarbeider og har noe videreutdanning (rus og psykiske lidelser, tverrfaglig miljøarbeid). Faren min hadde aldri noen utdannelse og jobbet på fisketråler.

Jeg er utdannet vernepleier, så har vel på en måte gått i mammas fotspor. Tidligere jobbet vi på samme arbeidssted over flere år.
 
Mamma er utdannet audiograf og pappa sosionom med videreutdanning innen rusproblematikk og lovverk.

Selv er jeg utdannet barnehagelærer. Ønsker å ta videreutdanning når vi har fått andre og siste barn [emoji1303]
 
Mamma har ikke utdanning, eller hun gikk på husmorskolen, men fikk ingen utdanning derfra. Hun jobber i butikk. Pappa gikk på BI, men jobbet som tømrer etter endt studie. Nå, etter 25 år som tømrer har han funnet seg jobb inne for det han er utdannet som. Jeg studerer barnehagelærer.
 
Ene forelderen min har ikke utdannelse, mens den andre har fagbrev.
Vi (jeg og mine søsken) har bachelorutdanninger.
 
Pappa er entreprenør, kjører alt av maskiner, har sertifikat på alt og er skytebas i tillegg. Har drevet selvstendig i alle år, til han i en alder av 61 ble headhuntet til et firma han var leid ut til[emoji23] Har fortsatt firma i tillegg med min bror som har gått i hans fotspor.

Mamma var hjemme med barn i mange år før hun begynte å jobbe på skole. Hun er assistent. Jeg gikk i hennes fotspor[emoji4] Søsteren min holder også på å utdanne seg til lærer. Så her gikk 3 av 4 søsken i foreldrenes fotspor. [emoji28]
 
Pappa fullførte videregående og har tatt en del kurs innen data og jobber med salg innenfor det.

Mamma fullførte aldri videregående og når jeg var liten var hun hjemme med meg i tillegg til dagmamma. Senere jobbet hun i barnehage og tok fagbrev som barne- og ungdomsarbeider.

Jeg er ingeniør, så er vel det pappa holder på med som er nærmest. Men har vel egentlig ikke gått i deres fotspor nei. Holder i tillegg på å ta master for å bli leder fortere, noe jeg ikke tror hadde passet for noen av de.
 
Mamma har ingen utdanning, mens pappa har 2 tror jeg det er. Men jeg har ikke blitt noe i nærheten engang av hva pappa er utdannet [emoji23] jeg er den første i min familie med en bachelorgrad, og også da den første med en videreutdanning i tillegg! Sier meg nokså kry av det, siden de sosiale faktorene ikke tilsa at jeg skulle ta høyere utdanning :) nå er mitt mål en mastergrad, bare få pittelitt mer tid i hverdagen først :)
 
Jeg tror ikke noen av dem har en hel utdanning etter videregående, pappa fullførte ikke ungdomsskolen heller tror jeg... ikke godt å vite.
Mamma holder på med noe bachelor-utdanning utenfor standard utdanningsprogram :p Stefaren min er sjef for noe it-greier og har en bachelor i it så vidt jeg vet.

Mannen sine foreldre jobber i politiet. Han er utdannet innenfor it.

Jeg har valgt å utdanne meg til barnehagelærer og ingen av foreldrene mine hadde gjort det i sine villeste drømmer. Kanskje jeg bygger på med en master i pedagogikk etter noen år.

Jeg håper at barna våre velger en utdanning de vil trives med og som det er stabilt behov for på arbeidsmarkedet, annet enn det er ihvertfall ikke jeg så nøye på hva eller hvor mye lønn. Gå etter den mest realistiske drømmen tenker jeg å oppfordre til :hilarious:
 
Begge mine foreldre har gått på handelshøyskolen og jobber med økonomi. Selv har jeg blitt kirurg, så relativt forskjellig fra mine foreldre...
 
Mamma har ingen utdanning, men jobbet i barnehage i over 30 år. Pappa tok fagbrevet/svennebrev (vet ikke forskjell) som maler i voksen alder, men jobber nå som selger i et renholdsfirma. Selv er jeg straks utdannet som barnehagelærer, så har vel gått i fotsporene til mamma. Mormor jobbet også i barnepark når hun var yrkesaktiv :)
 
Back
Topp