Hva slags solbeskyttelse benytter dere?

Sidensvans1

Blir kjent med forumet
Nå i disse fine sommerdager, uavhengig om dere er hjemme her i Norge eller er i det store utlandet -
bruker dere parasoll/strandtelt for å beskytte barna mot sola i tillegg til/eller solkrem og klær? :)
 
Vi smører vår sønn på 15 mnd med solkrem (selvom alt sommertøy har blitt ødelagt pga solkrem), bruker solhatt, shorts, kortermet Body. ☺️ Prøver å holde oss inne eller mest i skyggen når solen er på det skarpeste. ☺️
 
Er ikke mulig å holde en toåring og en femåring under parasoll lenge. :p Bruker solkrem og caps. Skal vi sitte og spise velger vi å sitte i skygge om vi kan.
 
Lillebror ordner vi skygge til, enten legger ham i skyggen av et tre, eller så har vi satt opp et par stoler og slengt et pledd over. Storesøster er så stor at hun ordner seg selv.

Men ærlig talt har vi ikke hatt mye sol å beskytte os mot.
 
I år har jeg reist etter regnværet... ikke med vilje... Men blir ikke solbrent i det minste...
 
Her er det solkrem som gjelder, og solhatt. Plasserer feks plaskebasseng i skyggen og prøver å være i skyggen når vi spiser, men ellers har vi ikke sjans til å holde henne unna sola. Klær er det ikke alltid hun vil ha på heller når det er varmt. Smører mye og ofte, og hun har ikke vært solbrent så langt (i motsetning til mammaen som glemmer seg selv litt i smørekampen) [emoji6]
 
Vi brukte uvtelt til småen i fjor sommer, men nå har vi ikke tatt det fram enda da han somregel bare springer rundt. Bruker da bare masse solkrem :) Skulle bare vært flinkere til å smøre meg selv i samme slengen!
 
Smører med solkrem og yngste har fått en solhatt. De er 4 år og 18 mnd så håpløst å holde de i skyggen. Bruker amme solkrem på dem begge og må ha 50+ på eldste pga rødt hår og melkehvit hud.
 
Flott at du bruker faktor 50!
Hilsen rødhåret ;)
Ja husker hvordan mon rødhåret halvsøster så ut når hu var liten. Så hel panikk for det der. Hu er 4 år og enda ikke blitt solbrent. Jeg dro rett og slett på apoteket og spurte hvem solkrem hu skulle ha når hu var 1 år og har kjøpt den samme siden. Kjempe dyr men så verdt det. Har hatt så mye sol i sommer ( kjørt litt etter sola) så vi har måtte kjøpe en solkrem til. Barna brukte opp en stor tube.
 
Solkrem blir brukt :)
 
Back
Topp