Hva slags gulv har dere på barnerommet?

lypsylen

Forelsket i forumet
Marsboerne 20 18
Augustlykke 2022 ❤️
Hva slags type gulv har dere på barnerommet, og er dere fornøyd med det? Synes det er så vanskelig og velge når det er så mye forskjellig :p Blir laminat kaldt og hardt?

Vi skal legge nytt gulv på barnerommet, i gangen og vårt soverom, og i gangen tenkte vi å legge varmekabler under, så det må gulvet tåle. :happy:

Noen som har noe tips? :joyful:
 
Jeg kan ikke fordra laminatgulv, nettopp fordi jeg opplever det som kaldt, hardt og plastikkaktig. Vi har relativt rimelig parkett på alle soverommene, samt løst gulvteppe (i ull) liggende på deler av gulvet. Det er vesentlig mer behagelig å både gå og sitte på enn laminatgulv, synes jeg. Ettersom det ikke er den dyreste parketten, er det heller ikke helt krise om den slites raskere ned, men det har hittil ikke vært noe problem.

Neste gang det blir aktuelt å bytte gulv på soverommene kommer vi å vurdere kork eller vinyl, tror jeg.
 
Vi har nettopp lagt nye gulv i alle rom, eikeparkett. Vi hadde det i det gamle huset også, og synes det fungerer veldig fint og er godt å gå på. Legger sikkert et løst teppe på barnerommet etter hvert når h*n kommer til å være der inne på gulvet og leke. Det er ikke noen billig parkett, men jeg synes ikek det er noen krise om det blir noen merker på et barnerom heller.

Jeg er ikke glad i laminat av samme grunner som Slaskepott over.
 
Vi har heltre furugulv som vi har malt. Tror vi kommer til å legge laminatgulv oppå på det minste barnerommet når sønnen flytter over i nytt. Har malt gulvet i to forskjellige farger på sønnen sitt rom, så det er jeg veldig fornøyd med [emoji4]
 
Vi har laminat med varmekabler :) i andre etasje har vi klikvinyl, kjeeempe fornøyd. Føler det er en miks av laminat og parkett
 
Takk for svar dere :happy:
Virker som flere har erfaring med at laminat er kaldt og hardt, så jeg tror vi dropper det. Klikkvinyl skal jeg se nærmere på :joyful:
 
Vi har laminat og er kjempefornøyd. Ikke kaldt i det hele tatt selv om rommet er bygget på betongplate. Under den er tempererte boder om det har noe og si.
Vi har en type laminat med struktur i, ikke disse glatte typene. Mye bedre [emoji846]
 
Dette gulvet har jeg på rommet til dattera mi på 5 år[emoji1][emoji1]er laminat, mn vi har vannbåren varme i hele huset så blir ikke kaldt[emoji4]


392201d8ba4bf6c08085d197971dd6ed.jpg
 
Jeg foretrekker faktisk laminat framfor parkett, jeg. Aldri opplevd det som hardt og kaldt, men derimot som langt mer slitesterkt og ripesikkert.

Vi har noe gammelt parkettaktig på alle gulv i huset vårt, fra 70-tallet engang antageligvis, tynt og litt merkelig, og veldig glatt. Jeg vil gjerne bytte ut med laminat når vi skal pusse opp en gang i tiden.
 
Parkett har vi på stua, og det er veldig hakkete og slitt (mye pga av en 60kg tung hund vil jeg tro:dead:), så det kommer vi nok ikke til å gå for.

Det er allerede ganske gulvkaldt på rommene, men nå er det bare et slags gulvbelegg der. Mye mulig det går an å isolere litt i gulvene og? Godt mulig det blir kaldt uansett hva vi velger, med mindre vi kjører varmekabler på alle rom :p

Men laminat med struktur høres jo ikke så dumt ut da, det må jeg sjekke ut. Greit med tanke på hunden også at det blir mindre glatt :joyful:
 
Vi har planer om å bytte gulv rundt omkring i huset etterhvert, og er ikke i tvil om at vi skal ha laminatgulv. Industrilaminat, skal vi faktisk ha. Helt genialt at man kan søle litt og ikke måtte bekymre seg for at parketten blir ødelagt (altså, det blir fort litt søl med disse barna..), og ikke tenke på riper osv. Kaldt er det heller ikke, hvertfall ikke etter hva jeg har erfart hos andre som har lagt laminat de seneste årene. Jammen er det blitt mye fint også.
 
Vi har nylig pusset opp og lagt ny laminat. Oppleves ikke kaldt i det hele tatt, og soverommene er i første etasje. Slitesterkt og enkelt å holde rent er det også;) Vi kjøpe ekstra tykk isolering til å legge under, og det går også an å kjøpe et slags varmeteppe under som kan plugges rett i støpsel hvis du trenger "varmekabler". Vanlige tepper utgår for vår del pga allergier o.l.
 
Vi fortetrekker også laminat! Parkett blir ødelagt med en gang. Merker over alt og det er utrolig kjipt å betale så mye for parkett når det ikke tåler barn eller dyr!

Vi bygger nytt hus og går for berry alloc sitt høytrykkslaminat champs elysee[emoji173]️

Hvis man føler det kan bli for kaldt kan man ha varmekabler under, slike man ruller ut:)
 
Vi har hvitoljet eikeparkett, men det var her da vi flyttet inn og ser ikke noe behov for å bytte det før det evt er ødelagt.
 
Back
Topp