Hva skulle du ønske du visste da du fikk barn?

At søvn er jeg veldig glad i!
 
At verden plutselig blir veldig skummel. At lille må beskyttes mot alt.
At man går fra spontan og livsglad kvinne til verdens største pingle..... [emoji23]
 
Var forberedt på slit og lite søvn, men allerede fra han var en måned gammel har han sovnet til samme tid hver kveld. Og han sover 3-4 timer av gangen før mating, sovner rett etter mat gjør han og. Ikke kolikk, lite gråting og en generelt fornøyd fyr.
Men at jeg skulle ønske en baby til allerede etter et par måneder hadde jeg ikke trodd!
 
Syns det kunne vært litt mer ærlighet rundt fødselen og hvor vondt det egentlig er. Jeg ble veldig overraska over hvor jævlig det var og hvirdan jeg takla det i ettertid hva jeg hadde vært igjennom.
Også overraska over hvor slitsomt det kan være å amme. Absolutt verdt det, men det er ikke bare kos og fryd, det er veldig travelt og oppmerksomhetskrevende.
 
Den enorme kjærligheten jeg umiddelbart følte da han ble lagt på brystet mitt var ubeskrivelig, visste ikke at det gikk an å bli så hodestups forelsket og knyttet med en gang.

Jeg skulle ønske jeg visste at det er helt normalt å ikke føle dette også. Men meg var det litt sånn.... "Oæææ! En baby. Hva gjør jeg med henne?! Hun er jo søt da..."

Her dukket ikke den ordentlige morsfølelsen opp før etter ca. 2 uker. Altså, nå snakker jeg om den følelsen som både er så god (og vond... på noen måter) at hjertet nesten eksploderer. Jeg tror jeg var litt vettskremt og sjokkert de første ukene... Hehe.
 
J
Jeg skulle ønske jeg visste at det er helt normalt å ikke føle dette også. Men meg var det litt sånn.... "Oæææ! En baby. Hva gjør jeg med henne?! Hun er jo søt da..."

Her dukket ikke den ordentlige morsfølelsen opp før etter ca. 2 uker. Altså, nå snakker jeg om den følelsen som både er så god (og vond... på noen måter) at hjertet nesten eksploderer. Jeg tror jeg var litt vettskremt og sjokkert de første ukene... Hehe.
Ja, det er vel ingenting som er unormalt når det kommer til følelser knyttet til fødsel. Det meste er like normalt
 
Hvor vanskelig det var å få til ammingen og ikke mist hvor vondt det var.
 
Jeg er egentlig glad for at jeg ikke visste så mye om alt det som skulle bli så vanskelig på forhånd. Om jeg gjorde det hadde jeg nok brukt mye mer tid på å være bekymret enn å glede meg til den lille skatten skulle komme.
Ignorance is bliss! :)
 
Les om "det fjerde trimester"!! Der står ALT jeg skulle ønske jeg visste og det gir SÅ mening når jeg leser det i ettertid! Skulle vært en brosjyre man fikk av jordmor før fødsel.
 
Jeg skulle gjerne visst hvor vanskelig amming kunne være og hvor vondt det kunne være. Bedre forberedt nå når jeg fikk nr 2:happy:
 
At man kan få noe som heter "anti-sovebaby" men at det går over.

Og at mammainstinktet som hyler av smerte hver gang noen tar på babyen din også roer seg ned.
 
Back
Topp