Hva skulle barna dine hete da du var yngre?

  • Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet
Jeg var veldig glad i navnene Amy og Samantha (kom vel over de i noen Penny-klubb bøker ;-) ), ikke særlig aktuelt i dag. Men sa vel tidligst da jeg var 9 at om jeg fikk ei jente skulle hun hete Hannah (med H på slutten :p ), fra en karakter i en bokserie som het Bestevenner, og det heter eldstejenta :-D Hun er forøvrig også født på Hanna sin navnedag:)
 
Christian og Constanse.

Mannen et ikke enig ;)
 
Likte veldig godt Emilie når jeg gikk på ungdomsskolen. Men så ble det veldig populært, og nå synes jeg kanskje det er lit for "søtt" ;) men er jo ett fint navn da..
Da jeg var enda mindre likte jeg veldig godt Elisabeth, og skulle ønske jeg heller het det, men det er uaktuelt å bruke nå for det ligner for mye på mitt eget navn :p
 
Michelle eller Emily om det ble jente iallfall. Men så oppdaget jeg navnet Marielle
 
Husker jeg likte godt Siri, Elisabeth og Martin da jeg var liten. Senere falt jeg for Daniel og Nora. Nå er ingen av de navnene aktuelle!
 
Fra jeg var ca 13 til jeg ble 17-18 så skulle jeg ha Emma og Ella som jentenavn og Erik som guttenavn. Jeg skulle nemlig ha to jenter først som var tette i alder og en gutt når den eldste begynte i førsteklasse :p hehe

Alle navn skulle begynne på samme bokstav og ha 2 stavelser :)

Nå har jeg en gutt som heter Nathaniel og vi begge elsker navnet hans, men ble en del annerledes enn det vi hadde tenkt :)

Når jeg finner navn jeg liker bryr jeg meg ingenting om de er på topplisten eller ikke, men om det er mange der jeg bor som heter det samme, så Emma hadde vært uaktuelt, og Nathaniel skulle egentlig hete Nicolai men plutselig ble det så mange som heter rundt her at jeg følte at det ble oppbrukt. Er tre stk i samme nabolag :)
Og itillegg jobber jeg i barnehage så merker at mange navn blir ødelagt der :p
Men ingen Nathaniel der til nå så det passet bra :)
 
Husker jeg likte godt Siri, Elisabeth og Martin da jeg var liten. Senere falt jeg for Daniel og Nora. Nå er ingen av de navnene aktuelle!
Jeg er motsatt! Som liten synes jeg Michelle var spennende. Nå er det mer navn som Siri, Daniel og Martin jeg faller for :p
 
Jeg er motsatt! Som liten synes jeg Michelle var spennende. Nå er det mer navn som Siri, Daniel og Martin jeg faller for :p

Her luftet jeg Georg og Lars som aktuelle navn til vår komnende sønn. De var høyst uaktuelle, fikk jeg til svar. Liker fortsatt godt gode gamle stødige navn. Er spent på hva vi ender på til slutt. Godt vi har noen måneder å bestemne oss på enda ;)
 
Jeg har alltid sagt at om jeg fikk en jente skulle hun hete Mathilde. Mannen var absolutt ikke enig i det, så her ble det Embla.
 
Konstanse og Mathias husker jeg at jeg likte når jeg var liten, men ville aldri valgt noen av de navnene nå :)
 
Therese og Kine. Husker ikke guttenavn.
 
Jeg skulle ha ei jente som skulle hete Michelle. Har ikke en gang vurdert det nå og endt opp med et helt annet navn :p
 
Om jeg fikk en datter skulle hun hete Maya Oline. Oline etter min farmor. Det var 20 år siden.
Fikk gutt for 2 år siden sim fikk navnet Theo Nicolai. Nicolai etter sin oldefar. Venter nå jente og hun får mellomnavn Oline, men mannen syns ikke noe om Maya.
 
Jeg hadde en barnebok da jeg var liten, og forelsket meg allerede da helt i navnet på helten derfra. Det har holdt seg som en favoritt helt siden da, og da jeg foreslo det for mannen var han helt JA!! Det hadde han ikke tenkt på engang, men det var jo mye bedre enn alle hans forslag :) Så da ser det ut som om vi har bestemt oss, men det er 6 mnd igjen å ombestemme seg på, da...

Jeg har alltid foretrukket gamle, norske navn, og aldri likt sukkersøte eller utenlandskinspirerte navn (som Linnea, Liam, osv).
 
Kaja likte jeg så godt da, men ikke nå lenger :)
 
Husker jeg var bestemt på 2 navn, adrian og adriana om det ble tvillinger. Alexandra til jente, men det navne stjal søstra mi.

Lille heter nå aria, langt fra det jeg var bestemt på når jeg var lita
 
Back
Topp