Hva skal du sy i høst?

Bølgebølge

Glad i forumet
Assistert-jentene
Januarlykke 2019
Er det mange her som syr? :) Hva skal dere sy i høst?
 
Jeg syr ikke sånn fast, men skal sy meg et elastisk skjørt-veldig enkelt, med strikk i livet. Har planer om ringslynge og sengekant, og kanskje slyngevugge hvis jeg tør å begi meg ut på det prosjektet og jeg har energi til det. Har tidligere sydd trekk til vognmadrass og stellemadrass, og har lyst til å sy sengesett til baby også.
 
Har planer om å sy babynest, en kjole til meg selv.
 
Jeg har sydd litt de siste par årene, men lenge mellom hver gang, så jeg anser meg fortsatt som nybegynner (hovedsakelig sydd handlenett, enkle vesker, luer/pannebånd, gensre, cardigan o.l). Det er en hobby det blir fryktelig mye rot av, så jeg føler jeg må ha litt god tid når jeg først setter i gang. Venter nå første barn, og gleder meg til å sy babyklær! Kjøpte nylig overlock, og testa den for første gang i går. For en magisk oppfinnelse! Tror den vil få fart på sygleden igjen ;)
 
Jeg har planer om å sy en heldress til baby, samt annet babytøy. Tenkte også å sy et sykkelsetetrekk i ull til mamma som sykler til og fra jobb hver dag. :)
 
Gardiner [emoji4] når bare baby kommer og magen gir plass til symaskin igjen (og eg forhåpentligvis har litt overskudd [emoji14]). Babyrommet skal ikke i bruk før til våren så har litt tid på meg [emoji4]
Men har sydd både babynest og sengetøy i vår /sommer.
PS! Babynestet som var til utstilling på stoff og stil her i Trondheim er skikkelig trist, men eg fulgte oppskriften og det ble myyyye finere [emoji173] så er bare de som har laga det som har gjort en dårlig jobb. Anbefaler å ta en god kikk/studere det likevel da, for å få et inntrykk av hvordan det kan sys [emoji6]
 
Back
Topp