Hva skal barnet hete? Navnelistene for 2017 er her!

Guttenavnet vi har klart er på listen, men ikke jentenavnet.
 
Begge fornavnene er på listen - Lucas og Leah, mens mellomnavnene er ikke der :)
 
Ingen av navnene på listen er aktuelle for oss nei, jeg styrer veldig glatt unna topp 10. Og gjerne topp 50 også.

Men ett av de to navnene på topp 10 nå har vi allerede brukt - dog var det ikke mange som het det den gangen. Veldig fornøyd med navnet da, så hadde nok valgt det igjen, men det er naturlig nok ikke et alternativ nå.
 
Hadde et av navnene på topp 10-lista, men tror nok ikke det blir like aktuelt lenger.
Ble litt lei meg, nå har jeg ingen navn :(
 
Det er vanskelig å tenke på navn allerede nå synes jeg. Jeg tenker jo mest på babyen som magen min. :joyful: Av topp 50 likte jeg best Emma og Emil, men det hadde vært litt moro å gå for et litt mer vilt og ukonvensjonelt navn også.
 
Søren, mange av navnene våre på begge lister [emoji28]
 
Ingen av de 4 navna vi har tenkt er på listen, men har en gutt med listenavn fra før :p
 
Hadde et av navnene på topp 10-lista, men tror nok ikke det blir like aktuelt lenger.
Ble litt lei meg, nå har jeg ingen navn :(
Vi klarer ikke bestemme oss. Vi skulle kalle opp farmoren til babyen og jeg synes tanken rundt dette er veldig fin da hun ikke er blant oss lenger så alt for tidlig. Men problemet er at hun heter Gerd og jeg liker ikke det navnet. Blir kjempe trist over at vi ikke kan ha en saklig diskusjon på andre navn... Så vi kan komme frem til ett.
 
Vi klarer ikke bestemme oss. Vi skulle kalle opp farmoren til babyen og jeg synes tanken rundt dette er veldig fin da hun ikke er blant oss lenger så alt for tidlig. Men problemet er at hun heter Gerd og jeg liker ikke det navnet. Blir kjempe trist over at vi ikke kan ha en saklig diskusjon på andre navn... Så vi kan komme frem til ett.

Dere kan jo vurdere å ha det som mellomnavn.
 
Ingen av våre forslag er på lista, selv om det ikke spiller så mye rolle. Greit å holde seg unna topp 10 kanskje, men er jo en smakssak!
 
Jeg har en koselig tante som heter Gerd. :) Som navn er det litt hardt og konsonantfylt, ikke helt som dagens veldig vokalfulle navn. Ikke veldig babynavn-aktig heller, så skjønner hvordan du tenker. Er vel mye følelser omkring navnet kan jeg tenke meg, så den var litt kinkig. Skal legge hodet i bløt. :)

Edit: Denne skulle være svar til Hønemor87.
 
Eneste navnet jeg kommer på med Gerd bak er Ingjerd som mellom navn har jeg prøvd å finne frem en kombinasjon men synes det er vanskelig.

Man kan feks bruke varianten Gerda, hvis man liker det bedre.

Evt kan man bruke følgende kombinasjoner der man evt bruker andrenavnet til daglig:
Gerd Elise
Gerd Marie
Gerd Eva
Gerd Elisabeth
Gerd Johanne
Gerd Inger
osv.

Gerd som andrenavn er langt vanskeligere å kombinere hvis man ønsker et navn som klinger godt/ruller av tungen. Hvis det er ønskelig vel og merke. Det kommer jo helt an på om det er aktuelt å bruke navnet Gerd til vanlig eller ei, eller om det bare skal stå på papiret.
 
Man kan feks bruke varianten Gerda, hvis man liker det bedre.

Evt kan man bruke følgende kombinasjoner der man evt bruker andrenavnet til daglig:
Gerd Elise
Gerd Marie
Gerd Eva
Gerd Elisabeth
Gerd Johanne
Gerd Inger
osv.

Gerd som andrenavn er langt vanskeligere å kombinere hvis man ønsker et navn som klinger godt/ruller av tungen. Hvis det er ønskelig vel og merke. Det kommer jo helt an på om det er aktuelt å bruke navnet Gerd til vanlig eller ei, eller om det bare skal stå på papiret.
Gerd Elise og Gerd Marie er de to navnene vi har hatt på listen hele svangerskapet siden min mor heter Else Mari liker jeg best Gerd Elise. Men må si jeg har forelsket meg i navnet Leonora <3 regner med det ender opp med at jeg må gi meg denne gang siden det betyr så mye for mannen.
 
Jeg har en koselig tante som heter Gerd. :) Som navn er det litt hardt og konsonantfylt, ikke helt som dagens veldig vokalfulle navn. Ikke veldig babynavn-aktig heller, så skjønner hvordan du tenker. Er vel mye følelser omkring navnet kan jeg tenke meg, så den var litt kinkig. Skal legge hodet i bløt. :)

Edit: Denne skulle være svar til Hønemor87.
Takk. Håper på du kommer på noe lurt.
 
Gerd Leonora går jo, eller kanskje enda bedre Gerd Leonore. Men det er kanskje slik at dere føler dere må oppkalle etter begge bestemødre samtidig?

Enig i at Gerd Elise klinger veldig fint.
 
Back
Topp