Hva skal barna ha på seg 17. mai?

Pin-up

Forumet er livet
Blir det bunad/ festdrakt, eventuelt hvilken, eller noe annet? :)
 
Last edited:
Bunad her også. Kjøpt brukt :)
 
Eldste og yngste festdrakt/bunad fra Name it, mellomste skal ha ekte trønderbunad i år :D I fjor hadde hun strikket trønderbunad, men enda mer stas i år :D
 
Festdrakt, jeg tar meg ikke råd til bunad til sånne små som vasker ut av dem så fort.
 
Bunad/ festdrakt fra Name it, kjøpt på jobben:
tena_mini_rod1_large.jpg
te_kids_large.jpg

teanew_large.jpg
terina_mini_emb1_large.jpg
tetina1_large.jpg
 
Har ikkje tenkt så langt, men det blir vel bunad eller nokon andre fine kle. Har veldig lyst å kjøpe Moods og Norway blazer til dei, men den er rett og slett for dyr:(

De er stilige, men dyre, ja! I alle fall dersom de er i en alder der de vokser ut av dem relativt raskt.
 
Enig i det, har festdrakt til eldstemann her også og vurderer å kjøpe det samme til lillebror.
Guttungen på seks har sin tredje festdrakt. Søstra på fire sin andre. Da har de fått dem store og brukt dem flere år, men likevel.

Jeg har lyst på bunad til dem, men det blir 5-6 ganger så dyrt, minst, som ei dyr festdrakt (han har maximillia nå) for ham.

For henne... Den ville kunne vare en del år, men dyrt ja, definitivt. Hun har hittil hatt ei drakt jeg hadde som lita, og ei jeg kjøpte brukt i fjor, så vi har kommet billig utav det med henne.
 
Blir nok en penkjole av noe slag. Ungen har veldig lyst på festdrakt fra name it, men jeg har ikke lyst til å ta meg råd til det i år.. Heldigvis er hun så liten at hun glemmer st hun ønsker seg det :)
 
Lillegutt skal ha matrosdress :D må nesten ha det når mor er styrmann og far er maskinist :p
 
Blir nok en penkjole av noe slag. Ungen har veldig lyst på festdrakt fra name it, men jeg har ikke lyst til å ta meg råd til det i år.. Heldigvis er hun så liten at hun glemmer st hun ønsker seg det :)
Følg med på Facebook-grupper nær deg, jeg kjøpte drakt med skjorte til lillesøster i fjor for 200 kroner eller noe sånn. Nå fremover når alle prøver, og trenger ny... I går kjøpte jeg bunadssko til henne for en hundrelapp, brukt en gang 17. Mai i fjor.
 
Guttungen på seks har sin tredje festdrakt. Søstra på fire sin andre. Da har de fått dem store og brukt dem flere år, men likevel.

Jeg har lyst på bunad til dem, men det blir 5-6 ganger så dyrt, minst, som ei dyr festdrakt (han har maximillia nå) for ham.

For henne... Den ville kunne vare en del år, men dyrt ja, definitivt. Hun har hittil hatt ei drakt jeg hadde som lita, og ei jeg kjøpte brukt i fjor, så vi har kommet billig utav det med henne.

Så kjekt med klær som går i arv, her har vi dessverre ingen bunader til gutt.

Det blir noen antrekk etter hvert, ja! Jeg vurderer å kjøpe festdrakt fra Name It til minsten og heller ta en størrelse for stor, slik at den kan brukes igjen, men får se hva det blir til. Han har uansett klærne han brukte til jul som ikke akkurat er utslitt :)
 
En litt finere body, strømpebukse og hjemme strikket rumper :)
 
Vet ikke hva gutten på 8 skal ha på seg enda. Mellomste skal ha en strikket bunad. Minsten skal hastrikket matroskjole (matroskjolen).
 
Har kjøpt matrosdress fra barnas hus som gutten vår skal ha på seg :)
 
Frøkna skal ha på seg en festdrakt som er etter min søster. Hun har arvet 2 slike drakter etter meg og min søster så hun har brukt siden hun var litt over året tenker jeg og er nå 8 år :) litt synd neste er gutt så han ikke kan bruke de.
 
Back
Topp