Hva sier man IKKE til en gravid kvinne?

J

Janet

Guest
Var det planlagt?

Fikk du hjelp?

Har du flere? Hva vil du ikke bli spurt om?
 
Vel. Jeg leser bloggen til fotballfrue og synes det er helt uhørt med alle spørsmålene om magen hennes: er du sikker på at det er en baby der inne? Du har jo så liten magen. Babyen din kan ikke være frisk så liten som magen din er?

Nå la hun ut bilder av flasker og får spørsmål om hun amming/ikke amming. Like uhørt må det være andre veien når folk har store mage. Gravide bekymrer seg sikkert nok som det er

---------------------------
Bruker mobilen nå :)
 
Enda en? Blir ikke det slitsomt med to tette??

Er du sikker på at det er lurt med to tette?

Du burde kanskje ta abort og vente noen år, så du ikke får to tette...

**appen**
 
Etter at man har sagt at man venter gutt nr 2: "vi får håpe det blir jente neste gang!"

"Nå er du SVÆR! er du sikker på at det bare er én inni der?"

"har du ikke født enda?"


* taletuten *
 
Tror du virkelig at det er så lurt å føde uten smertestillende? Det er jo vondt!

Burde du ikke spise litt mindre?

Har dere valgt DET navnet? Det er jo ikke noe fint

Bekkenløsning er vel ikke så ille, er det det da?

Er du ikke redd for fødselen?
 
Gubben kom me denne : ska e bestille heisekran t deg? Han kunne være gla for at vi va på en møbelbutikk da :p


Min sin iPhone ;-)
 
Andre damer som begynner å legge ut om hvor forferdelig det er å føde med en gang de finner ut at det er første... Det irritererte vettet av meg sist! Du legger ikke ut om komplikasjoner og smertehelvete som venter om noen skal ha en operasjon, da sier man "det kommer til å gå så bra". Så hvorfor føler da folk at man har rett på å prøve å skremme livskiten ut av ei gravid dame? Dagens sure fra meg:p
____________________________________
10.04.14 Klor deg fast lille spire <3
 
"GUUUUD så stor mage du har!" Og "du MÅ jo ha det tungt stakkars" :eek:
Det var det verste synes jeg! Selv følte jeg meg spretten som en antilope og syntes slettes ikke det var tungt, tross 28kg ekstra! :p
 
"Nyt _____ nå, for når babyene kommer, kan du kysse det farvel!"
"Åh, du som får to kommer til å gå fra forstanden!"
 
At dere orker en til nå som Oliver er syk..
Så liten magen
Ser ut som du har en ball under gensern!
 
-Dere må bare sove så mye dere kan nå, for det blir ikke mye av det senere.
-Dere må bare nyte at svangerskapet er så problemfritt nå, det blir mye verre mot slutten.
-Du må bare kose deg med mat nå, når du skal amme kan du ikke spise noen ting pga risiko for mageknip til babyen.

Og må legge til at i spedbarnsperioden sov vi alle mer enn vi noen sinne har gjort. Jeg var ikke en dag syk på slutten heller. Og jeg spise akkurat hva jeg ville da jeg ammet, uten at snuppa fikk mageknip.
 
Tror ikke jeg tenkte over at noen spørsmål eller kommentarer var upassende.
 
Oj, er du gravid IGJEN?
Etterfulgt av
- glad i mannen din du..
- hvor mange skal dere ha egentlig?

Og nå, i etterkant: er det ikke på tide med en til snart? HOHO

Har "bare" tre, greit nok på tre ett halvt år, men det er vel ikke SÅ himla uvanlig??
 
"Du har ikke lyst å filme fødselen din da?" (Spurt av ste-svigerfar :rolleyes: :confused: )
 
Når jeg fortalte til folk at jeg ikke ville ha noe smertelindring under fødselen fikk jeg alltid slengt tilbake at "bare vent å se, du kommer til å skrike etter epidural, det gjorde jeg!"

Gud så irritert jeg ble :p fødselen gikk fint, og helt uten smertelindring ;)
 
Back
Topp