Hva serverer dere når barna har besøk?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Hvis barna har med seg venner hjem, hva serverer dere da til middag?
Hvis det er ett kort besøk uten middag, serverer dere noe da?

I går var det 12 barn her inkl mine 2, da fyrte jeg opp bålpanna, vi grillet pølser og pinnebrød.
I dag var det bare 4 her og da slang jeg sammen en kyllingsalat.
I morgen kommer det 4, så da blir det 6 barn og meg til middag, og jeg er tom for idèer. Hjelp!!
Liker alle barn medisterkaker tro? Har masse i fryseren..
 
Jeg lager bare litt ekstra av det jeg tenker å ha til middag den dagen :) så velger de selv om de vil spise her eller hjemme hos seg. Med mindre det er snakk om matallergi da. Da tar jeg hensyn :)

Tror de fleste barn liker medisterkaker, så kjør på med det du [emoji5]
 
De fleste barn liker pølse i brød, Taco, spagetti med kjøttdeig og saus, lasagne, fiskegrateng, hamburger, fiskeburger. Ellers styrer jeg unna "spesiell" mat, da jeg har veldig dårlig erfaring med guttas besøk og middagsmat utenom det vanlige :p
 
Vel, i utgangspunktet tenker jeg ikke så mye over hva jeg lager. Men pannekaker eller spaghetti er en slager da. :)
 
Vanligvis lager jeg bare litt ekstra av det vi hadde planlagt til middag. Er det noe som jeg er usikker på om besøket liker kan det hende jeg bytter til f.eks spagetti eller pannekaker.

Til korte besøk finner jeg gjerne frem litt frukt, lager vafler etc.
 
Vare legger til ekstra på det vi skal ha. Men er nøye med at det er noe barn liker også. Våre barn spiser mye som andre ikke har smakt enda osv. Men har mest besøk av ei veninne med datter og de har vi kjent siden våre døtre var 3 og 4 mnd gamle. Og vi veit de spiser absolutt alt. Jeg hadde spurt foreldrene hvis jeg var usikker. Veit ei veninne av min datter i bhg har veldig "perfekte"( i den forstand at vi kanskje er litt sløve innimellom, hehe) så der ville jeg spurt hva barnet kunne spise og ikke. Er redd for å få kjeft hvis vi serverer fiskepinner til noen som mener det er feil mat( Men får ikke i min 2 årige sønn fisk uten at det er lagd. Han spiser kun poteter hvis det er ren fisk)
 
Om vi planlegger går nok vi og for noe barnesikkert :)
Om ikke bare litt ekstra av det vi skal ha den dagen, er ikke så stressa med det :)
 
Så lenge det ikke er jeg som har invitert så serverer jeg bare det som jeg uansett hadde tenkt å ha til middag. Vi spiser mye fisk, så da går naboungene heller hjem og spiser. :hilarious: Ellers tar de seg bare frukt eller brød om de er sultne, jeg gjør ikke noe ut av de ørten ungene som er innom her i løpet av dagene. Dersom besøket er forhåndsavtalt, eller ungene skal overnatte, så prøver jeg å lage noe de fleste liker, som kjøttboller, spaghetti, pizza, eller lignende.
 
Om det er et planlagt besøk lager vi gjerne noe ekstra godt, som jeg vet det aktuelle barnet liker. Hvis det er et uplanlagt besøk, får de det samme som jeg serverer mine egne barn.
 
Gir gjerne litt frukt el om besøket ikke skal være til middag, går jo noen timer mellom skolelunch og middag uansett.
Uplanlagt besøk får det vi skal ha den dagen.
Ved planlagt besøk tenker jeg litt barnevennlig, feks spaghetti og kjøttdeig, taco el.
Har lært at det kan være lurt å ha saus for seg og grønnsaker for seg om man er usikker på hva ungene liker, større sjans at de spiser noe selv om de ikke liker alt da.
 
Back
Topp