Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Ja, en ting, flere ting? Her er det energinivået! Var i ganske bra form før jeg ble gravid, men nå føles det som jeg skal gå i bakken når vi møter oppoverbakker på tur! Høy puls når jeg går i trapper! Gah! Hva skjedde, egentlig...
Det som har overrasket meg er hvor forskjellig to svangerskap kan være hos samme person. Hadde et omtrent problemfritt svangerskap sist, denne gangen har jeg vært sykemeldt delvis eller helt siden uke 8.
Hvor dårlig man faktisk kan bli!
Alltid hatt litt den holdingen til gravid at "det er ikke en sykdom du har, du er bare gravid, skjerp deg litt og ta deg sammen" når enten gravide har fått mye tilrettelegging på jobben eller klaget. Men nå etter blitt gravid selv har jeg fått en hel ny respekt for gravide for neida er ikle en sykdom men herregud så dårlig man kan bli og hvor vanskelig, grenser til umulig å klare å fungere i hverdagen!
Bevegelsene. Jeg opplevde aldri klare spark, bare masse åling. Temmelig voldsom åling. Det var ikke så koselig. Husker at jeg ble nervøs om hun ikke bevegde seg på en stund, men når hun først gjorde det så ville jeg at det skulle stoppe for det var så ubehagelig.