Hva med vekta deres?

DreamsComeTrue

Forelsket i forumet
Jeg bare lurer på om det er mulig at fullamming kan ha motsatt effekt på vektnedgang for noen. Jeg gikk opp ca 17 kg i svangerskapet og ned omtrent 7 rett etter fødsel. Nå snart 8mnd senere har jeg fremdeles 10kg igjen til startvekt. Ser det er så mange som går fort ned i vekt Pga amming, men lurer på om det har motsatt effekt på meg. Har liksom ikke gått ned eller opp noe siden jeg kom hjem fra sykehuset. Er normalt aktiv som før (bærer på ti kilos baby hele dagen i tillegg). Spiser normalt så tenker jeg kanskje må trene enda mer og begynne med diett for å bli kvitt de ekstra kiloene. Det sies jo at man ikke skal slanke seg når man ammer, kanskje kiloene detter av når jeg slutter????
 
Jeg har også hørt mange forskjellige erfaringer om dette. Tror kroppene våre er ulike. Jeg husker ikke helt hva jeg gikk opp, men noe rundt det du gjorde. Har gått ned alle kiloene, men mangler fortsatt 3-4 kg til startvekt før første fødsel i 2015. Men her må det nok til med mer aktivitet til og mindre sukker. [emoji14]

Men mange sier også det du nevnte, at kiloene forsvant etter ammeslutt. Fordi kroppen enda sparer på reservene. Ja, ikke spør hvorfor den sparer på 10 kg, men. :D
 
Jeg bare lurer på om det er mulig at fullamming kan ha motsatt effekt på vektnedgang for noen. Jeg gikk opp ca 17 kg i svangerskapet og ned omtrent 7 rett etter fødsel. Nå snart 8mnd senere har jeg fremdeles 10kg igjen til startvekt. Ser det er så mange som går fort ned i vekt Pga amming, men lurer på om det har motsatt effekt på meg. Har liksom ikke gått ned eller opp noe siden jeg kom hjem fra sykehuset. Er normalt aktiv som før (bærer på ti kilos baby hele dagen i tillegg). Spiser normalt så tenker jeg kanskje må trene enda mer og begynne med diett for å bli kvitt de ekstra kiloene. Det sies jo at man ikke skal slanke seg når man ammer, kanskje kiloene detter av når jeg slutter????

Hos meg er det slik. Jeg går ned når jeg slutter med amming. Fullammet, og ammer like ofte selv om natten. Min 3. baby så vet nå av erfaring at jeg går ned etter ammingen.
 
Back
Topp