hva kan skje?

¤Celti¤

Elsker forumet
Det står at man må bruke kondom pga fare for infeksjoner..Hvilke infeksjoner?Det står det ingenting om?!Vi hadde sex for færste gang i går og tror dere fan meg ikke kondomen sprakk!Hva gjør jeg nå??Skal jeg og kan jeg pga amming ta angrepille og hva med infeksjoner??
 
Siden du sikkert er sår ennå etter fødsel, kan bakterier fra penis komme inn i blodbanen din.. ikke så bra..[8|]
 
Når det gjelder angrepille, går den over i morsmelk, men da er det bare å pumpe deg og tømme ut melka. Hvor lenge etterpå den er i melka vet jeg ikke, men det står helt sikkert i bruksanvisninga[:)]
 
Hadde sex 2 uker etter fødselen uten kondom [:@] gikk bare fint det.
 
Da jeg var og snakket med legen om spiral så sa hun at når man har satt inn den skal man vente med sex pga infeksjonsfare, men det var visst ikke så stor fare hvis man har den samme partneren som før. Fikk inntrykk av at det er fordi det etter fødsel og spiral og slikt, når livmorhalsen er veldig åpen, og livmorslimhinnen kan være sår, så er det lettere enn vanlig å få en infeksjon i livmoren hvis det først er noen lumske bakterier ute på tur. (de tenker vel helst på clamydia og slikt.) Og infeksjoner i livmoren kan være litt vanskelig å oppdage. Du kan sikkert få tatt en infeksjonsprøve fra livmorhalsen på 6-ukerskontrollen hvis du er usikker.
 
hvis det ikke er fullstendig krise å bli gravid på nytt, ville jeg droppet angrepillen, eller hvertfall diskutert det med legen først, pga amming og slikt.
 
 
Her har vi ikke burkt kondom i det hele tatt etter fødsel...
Og det har ikke skjedd noe her...[;)]
 
Back
Topp