Hva kan babyen nå?

De lærer så mye hele tiden, synest det går alt for fort :p

Han kan:
Sitte selv
Sitte på knærne uten å ha hendene i bakken
Reise seg opp i stående stilling
Krype på alle 4
Gå når vi holder han i hendene
Spise selv med hendene
Leke borte tittei
Og mye mye mer :p
 
Ja.Nå går det fort!

Mini blir snart 9 mnd. Dette kan han :
- Sitte selv (siden han var 6 mnd)
-Reise seg opp etter ting
-Gå bortover møbler ect
-Peke på det han vil ha
-Klappe
-Setter seg opp selv uten hjelp av ting
-Stod idag uten støtte av noe i noen sekunder
-Leke borte titttitt
-Spiser selv (hatt pinsettgrepet siden 6 mnd :eek:)
- Kryper fortsatt ( gjort siden5-6 mnd)
-Slengkyss
++

Meste av dette har han gjort fra han var 6 mnd utenom å reise seg opp etter ting og sette seg opp uten hjelpemidler.. Det har han lært når han var 8 mnd. Han kommer ikke til å krabbe. Han reiser seg opp på alle fire, men kun for å prøve å reise seg opp.
 
Mye av det samme som nevnt over , minus peking og slengkyss. Men min kan trykke på iPhone og få opp dyrelyder, leker seg med tv og DVD og fjernkontrollene og han sier mamma! Det er så søtt! Han er veldig flink til å reise seg og sette seg igjen, uansett hvor han er, så det blir sjeldent fall. Han satt selv 7, 5 mndr og fra det øyeblikket har han sittet som en prins hvor som helst når som helst . Er så glad jeg ikke satt han opp tidligere. Han har virkelig en flott og trygg holding. Sterk gutt. Står selv når han glemmer seg bort. Det er litt tidlig ennå, men det tar vel ikke mange dagene før stødigheten er der og. :)
 
Han kan å klatre! Det er omtrent alt han gjør i disse dager. Spesielt på meg, drar av meg buksene i forsøket på å klatre opp. hvis jeg ikke løfter ham opp med en gang. :p
 
Det er sååå morsomt nå!

- Reise seg opp fra liggende og sittende. Og ned. Og opp.... Sånn fortsetter det! Spesielt høyder som sofa, stuebord og skuffer er topp.
- Danse litt når han hører musikk (vaier frem og tilbake til siden, evt hopper når han står)
- Legger hodet på skakke for å være sjarmerende
- plukke opp stadig mindre ting for å spise, dog fortsatt ikke pinsettgrep
- endelig drikke av vanlig ikke-suge tutekopp
- ser på oss når han er på vei inn til et annet rom, slik at vi skal leke "nå kommer vi å tar deg"
 
Nå skjer det mye her også. Lært siden sist jeg skrev:
Vinke riktig vei, nikke ( ikke bare riste på hodet), drikker fra sugerør, hopper +++ men viktigst av alt er vel at han har lært seg å sove uten pupp :p
 
Nå skjer det mye her også. Lært siden sist jeg skrev:
Vinke riktig vei, nikke ( ikke bare riste på hodet), drikker fra sugerør, hopper +++ men viktigst av alt er vel at han har lært seg å sove uten pupp :p

Wow, sover han hele natten nå??? :)
 
Min gutt sitter stødig, kryper rundt som en reser. Godt pinsettgrep, kan plukke opp små små biter :) vinker, klapper og viser hvor stor han er. Lager masse grimaser for å få oss til å le. Sier Mamma. Reiser seg og beveger seg ganske fort langs møbler, og står av og til litt uten å holde seg.
Han åpner skuffer og skap, slår av og på Xbox og tuner :)
 
Drar sig upp i stående har han gjort sen han var 7,5-8 månader, men han kan fortsatt inte stå utan stötte.

Han kan massvis av ting dock!
Står med stötte
Går med gåvogn og etter möbler
Griper med pincettgrepp
Klatrer (upp for halva trappen, hjelp! Og upp i barnvagnen bland annet)
Säger mamma och pappa. Mest mamma ;)
Peker
Krabber
Charmer ;) hihi
Danser

Men nu bör man ju eg inte jämföra barnen. De lär sig i olik takt, men de flesta ska nok lära sig det mesta till slut :D
 
Siden sist: 10 mnd 13 mai :D
- krabber fort
- går 1-2 skritt
-klatrer opp trapper ect
- sier "der" og peker når jeg spør hvor ting er
 
Back
Topp