Hva kaller barnet ditt «bonus-bestemor/far»?

Nordlys

Forumet er livet
Oktoberfruene 2018
Tenker der feks din mor og far har funnet seg nye partnere :happy: hva kaller barna de?
Prøver du å legge føringer for hva de skal si til dem? Tenker du på hva som skjer om det blir slutt mellom bestemor/far og «bonus-bestemor/far»? :) (Men tanke på hva de kalles)
 
Mannen til svigermor er bare navn :) Noe annet kalles han ikke. Selv om de har kjent han hele livet. Vært sammen i 24 år de.

Barnebarna hans kaller hu for navn.
 
Mannen til svigermor er bestefar. D vil han nok alltid være uansett. Samboer har vokst opp med ham fra han var type 4/5 år.
 
Alle blir kalt ved navn.
 
Nye mannen til mamma heter bestefar og nye dama til pappa kalles bare for navnet hennes.
 
Samboeren til Svigerfar kalles ved navn.

Hun heter det samme som meg og er bare noen få år eldre enn meg og mannen. De har vært sammen siden før ungene våre ble født (deres eldste er et år eldre enn vår) så ungene vet ikke om noen annen kombinasjon av besteforeldre. Men noen besta-tittel til ei som er rundt 40 og har barn i barneskolen faller ikke naturlig
 
Min stefar er bestefar. Det vil han fortsatt være om det skulle bli slutt mellom dem.
 
Barna har ikke den problemstillingen, men jeg har :) Jeg kaller de inngiftede bestemor "navn" og bestefar "navn" :)
 
Mannen til svigermor er farfar (svigermor er farmor). Aner ikke hva den biologiske faren til typen blir, muligens bare navnet sitt.
 
Ved navn.
 
Svigermor prøver å overtale oss til at hennes kjæreste (ikke samboer) skal være beste-navn, da hun er det for hans barnebarn. Men mannen har møtt vårt barn en gang på to år, så han er kun navn.
 
Vi kaller svigerfar med kone for bestefar og bestemor. Hun er tross alt mammaen til onkelen og tanten til mini :)

Foreldrene mine vil også være bestemor og bestefar. Vi lurte på hvordan det skulle gå, men blir overraskende liten forvirring. Snakker vi om begge samtidig sier vi bestemor og bestefar i <byen de bor i>.
 
Vi kaller svigerfar med kone for bestefar og bestemor. Hun er tross alt mammaen til onkelen og tanten til mini :)

Foreldrene mine vil også være bestemor og bestefar. Vi lurte på hvordan det skulle gå, men blir overraskende liten forvirring. Snakker vi om begge samtidig sier vi bestemor og bestefar i <byen de bor i>.
Vi gjorde det samme når jeg var lita. Aldri noe problem. Naturlig for meg at mine barn sier bestemor og bestefar om mine foreldre, mamma nektet forøvrig å være mormor (det er det bare gamle koner som er visstnok). Mannens mor insisterer på å være farmor.
 
De blir kalt med navn. Både mamma og pappa har nye. Men dette er noe min eldste har valgt selv. Hu kan finne på å kalle kjæresten til pappa før bestemor og navnet hennes, men dette skjer sjeldent og aldri i nærheten av kjæresten til pappa. Men fetteren til mine barn kaller de bestemor og bestefar( de bruker farmor og farfar på mamma og pappa). Jeg har hele veien latt min eldste velge dette selv. Hu har lagd egne navn på mannens foreldre også så de kalles heller ikke for farmor og farfar.
 
Ungene har 4 bonusbesteforeldre(her er alle skilt og funnet seg nye :p) og de omtales med navn. De har et godt forhold med alle, men de blir ikke besteforeldre eller noe sånt.
 
Bessa
 
Nå har det seg slik at barnet desverre ikke vil ha noen farfar da han har gått bort og farmoren... tja, for å si det rett ut så bryr hun seg ikke om noen andre enn seg selv så hun og hennes nye mann kommer ikke til å være involvert (de er ikke det med det andre barnebarnet sitt).

Begge mine foreldre har nye samboere og har en idé om å kalle ste-bestene for bestemor og bestefar og min mor for mormor og min far for bestefar fordi han kaller seg selv det.
Merker at jeg egentlig ikke har tenk så mye på det, og må vel bare ta det som det kommer. Men vil gjerne at de blir kalt for bestemor/bestefar fordi de er en del av familien min, og de er like involvert som biologisk familie. Eneste er "Mormor" føler jeg min mor har coryright på [emoji14]
 
Back
Topp