Hva kaller barna besteforeldrene?

  • Trådstarter Moderator Steffen
  • Opprettet
M

Moderator Steffen

Guest
Oppfølgingsspørsmål fra gårsdagens "Hva blir du kalt selv"! Det finnes uendelig mange varianter av navn på besteforeldre. Bestemor, farfar, besto osv.. Hva kaller barnet dem for? Fikk de være med å bestemme sitt "eget navn"? :)
 
Jeg kalte dem selv for mormor(senere bare mor) og bestemor fordi jeg var så forvirret over hvilken rekkefølge far og mor skulle være i farmor :angelic:
Kusinen min gjør det samme og det kommer nok våre til å gjøre om min mormor ihvertfall, tror det blir naturlig siden "alle" kaller henne for mor, er ikke sikker på om min mamma kommer til å like å bli kalt bestemor :hilarious:
 
Her blir det mormor, morfar og farmor som blir navnene demmers.

Mine var besta, besten, moi, farfar, og besta og besten"plassen dem bor" til stebesteforeldre
 
Mormor og morfar
Farmor og farfra er det her.
Forvirringen er komplett da mormor og morfar også er farmor og farfar til min brors barn[emoji28]
 
Min mor er bestemor. Min manns mor er farmor.
 
Farmor og farfar på pappaen side.
Bestemor og bestefar på min side.
 
De fikk velge selv

Så mine har mormor og morfar, bestemor og besten. Og navn på svigerfars samboer, hun er bare et par år eldre enn meg og mannen og derfor ikke naturlig å gi henne noe besteforeldre-tittel. De har et par barn på alder med våre to eldste.
 
Bestemor og bestefar er Mosse og Bess. Farmor og farfar er famaj og baja (før var farfar dæva[emoji85])
 
Mormor og morfar, farmor og farfar.
Før kalte hun morfar for mossa. Men endret det selv da hun ble større.
 
Har ikke barn enda, men har tenkt en del på... barna mine kommer mest sannsynlig til æ få 6 besteforeldre, der tre er «bonus» (sammen med bestemor eller bestefar). Vet ikke helt hvordan vi skal løse det :p
 
Bestemor og bestefar :) Farmor og farfar :)

Jeg sa at det var viktig for meg at det ble sånn, så da gjorde det visst det :) Alltid vært sånn på min side og de andre hadde ikke noe i mot det :)
 
Bestemor og bestefar, og farmor og farfar. :)

Verre å skille oldemor og oldemor. ☺️
 
Bestemor og Bestefar
 
Farmor og farfar er mor og bestefar. De er skilt.
Morfar er plutselig blitt Moff i det siste :) mormor er død, og ikke så lett å forklare det for en på 2, men jeg kaller henne bestemor siden det er det nevøen min bruker
 
Mormor og morfar og bestemor og bestefar :)
 
Vi har bestemt at det blir mormor, farfar og farmor. Samboeren kaller alle sine for bestemor/bestefar noe som er veldig forvirrende da han alltid må spesifisere hvem han mener :p
 
Back
Topp