Hva husker du best fra fødselen?

M

Moderator Irene

Guest
Eller har du fortrengt alt? ;)

Er det noe morsomt du kan se tilbake på og le av idag? :p
 
Første fødsel: at jeg lå å skrek i 6 timer uten få sagt at jeg trengte epidural. Havnet i den bobla hvor jeg verken fikk sagt noe eller kommunisert.

Andre fødsel: samme som under første fødsel, bare at det var i 1,5 time istedenfor 6 [emoji13] Og at vannet gikk. Kjentes ut som jeg satt i et badebasseng.
 
Så utrolig deilig det var med spinalbedøvelse:D fikk endelig pause i smertene og klarte å få i meg litt mat og slappe av.
 
Med nr. 1 at mannen klaget over at han ikke rakk å drikke opp kaffen sin fordi det gikk så fort.

Med nr. 2 var der vel fyrverkeriet idet hodet var på vei ut [emoji14] og at han skrek så fort hodet var ute. Med kroppen fortsatt inni meg..

Husker egentlig hele fødselen veldig godt fra begge 2
 
Last edited:
At jeg dro ned buksa og skulle på do, trodde jeg. Mannen var med inn siden jeg var så svimmel, men han gjorde stooore øyne når han så hodet hennes krone. Jeg skjønte rett å slett ikke jeg var i fødsel.
 
Husker at hun skrek, noe jeg ikke forventet. Det er vel det hele fra fødselen.

Ellers så har jeg blitt fortalt noe jeg har ledd mye av. Da jeg lå på intensiven litt inn og ut av meg selv, så hadde jeg sperret opp øynene og sett på samboer mens jeg med høy stemme sa: "jeg HATER bibel-løgner!". Var ikke helt meg selv, men du og du så morsomt [emoji23] Trodde senga mi var full av edderkopper også, så satt å slo på madrassen.
 
Jeg husker at jeg hadde for det meste av fødselen hjemme og min mann måtte ringe føden etter å ha vært ute en stund mens fødselen var i gang.
Jeg husker at jeg hadde problemer med å tisse etter fødselen og det var slitsomt.
 
Jeg husker utrolig nok veldig lite fra fødselen. Kan være fordi det var en rask og intens fødsel, men trodde ikke så mye ville forsvinne fra minnet. Egentlig ganske trist.
Satser på at jeg husker mer neste gang☺️
 
Har bare hatt en fødsel, men til tross for at det var den verste smerten jeg har hatt, var det en fantastisk fødsel.. har jo ingen å sammenligne med, så er redd om at det blir bare verre om jeg får en til xsmile9 For så fint som jeg hadde det var bare fantastisk. Jeg husker alt klart, men er det en ting jeg må humre litt tilbake til så er det at på forhånd så hadde jeg absolutt bestemt meg for å ha vannfødsel. Men etter jeg kom på sykehuset å satt meg i badekaret ble det bare 10000 gang verre, å like fort kom jeg opp, det der orket jeg ikke :p det var helt vidunderlig med dusjen hjemme når jeg ikke hadde så vondt, men senere så orket jeg ikke tanken på vann.
 
At jeg spiste maaasse mens jeg drev på med lystgassen. Den ene gangen lo jeg å sa "dette er jo akkuratt som å spise når jeg er drita full!!" :p
 
Husker best hvor vondt det var når alt var ferdig (trodde jeg) og disse j..... gynekologene skulle kjenne både her og der for å finne ut om de skulle putte meg i narkose for å sy. Det absolutt verste med hele fødselen.

Husker og veldig godt hvordan jeg spratt opp av senga og løp inn på badet da vannet gikk, og ble sittende lenge på doen og bare le av alt vannet utover gulvet.
 
Back
Topp