Hva hjelper mot ekstrem tannpine?

Kengu

Forumet er livet
VIP
Har time i morgen tidlig hos tannlege men må komme meg gjennom kvelden og natten.
Noen som har gode tips?
 
Store mengder Paracet og Ibux, i kombinasjon. Ellers fint lite synes jeg.
 
Dessverre ingenting annet enn Paracet og Ibux i kombinasjon som til nød kan funke her :/

Sender over en stor klem! Tannpine er noe av det verste som finnes! Håper ikke natta blir alt for ille :(
 
Dessverre ingenting annet enn Paracet og Ibux i kombinasjon som til nød kan funke her :/

Sender over en stor klem! Tannpine er noe av det verste som finnes! Håper ikke natta blir alt for ille :(
Ja dette er helt forferdelig.
Betennelse i en tann de prøvde å trekke for to uker siden men den er så betent at 5 sprøyter med bedøvelse ikke hjalp.
Nå har det spredd seg til kjeven :(
Takk :)
 
Ja dette er helt forferdelig.
Betennelse i en tann de prøvde å trekke for to uker siden men den er så betent at 5 sprøyter med bedøvelse ikke hjalp.
Nå har det spredd seg til kjeven :(
Takk :)
*Grøss* Hva gjør de nå da? Må jo få ut tanna :/
 
Uff. Er det ikke noe du kan få på legevakten kanskje? De sier jo Ibux er det som hjelper best mot tannpine, men når du ikke kan ta det er det jo verre :(
 
Er lov å dra på legevakten. Men jeg pleiernskylle med Cosydyl (eller åssen det skrives).
Også pleier det hjelpe å pusse tennene (gir ingen mening).

Men om du har uhorvelig vondt, så dra på legevakta.
 
*Grøss* Hva gjør de nå da? Må jo få ut tanna :/
Vet ikke , håper på å få noe antibiotika så det roer seg før de prøver å trekke igjen.
Har i utgangspunktet fått time til spesialist men ikke før midten av april å så lenge kan jeg jo ikke gå
 
Er lov å dra på legevakten. Men jeg pleiernskylle med Cosydyl (eller åssen det skrives).
Også pleier det hjelpe å pusse tennene (gir ingen mening).

Men om du har uhorvelig vondt, så dra på legevakta.
Ja pusse tenner gjør jeg hele tiden , det hjelper i 5 min ca
 
Vet ikke , håper på å få noe antibiotika så det roer seg før de prøver å trekke igjen.
Har i utgangspunktet fått time til spesialist men ikke før midten av april å så lenge kan jeg jo ikke gå
Får da håpe det gir seg fort :(
Nei, det funker jo ikke hvis du har smerter :/
 
Forresten, jeg fikk en bedøvende gele på legevakten en gang som fungerte gull. Hør om du kan få det?
 
Vet hvordan du har det, har hatt betennelse selv som var så ille at jeg ikke klarte å åpne kjeven. Tok maks dose paracet, og fikk antibiotika som heldigvis virket raskt. God bedring!
 
Malt nellik rett på tanna, og ispose mot kinnet.
God bedring! Har hatt en slik natt selv en gang, og det er helt j****...
 
Hvis det er så betent at bedøvelsen ikke tar, bør du komme inn på sykehuset og fått fiksa det der..

Det er i tillegg gratis når du kommer på sykehuset, kun egenandel.

Morfin hjelper!

Ei venninne hadde ekstremt vondt i fjor. Fikk tannrotbetennelse.. fikk antibiotika og smertestillende som ikke hjalp..
til slutt låg hun bare i senga helt apatisk i smerter..
Jeg ringte legevakten, hun ble hentet med ambulanse, rett på sykehus og fikk operert ut tanna med en gang.

Ikke for å skremme, men store betennelser kan gå over i blodforgiftning
 
Back
Topp