Hva har dere i matboksen...

Jeg er fryktelig dårlig på matpakker. Så er så glad for at det er mannen min som lager de;)
 
Brødskiver med variert pålegg og frukt
 
For tiden er det kjedelig matboks. Brød uten pålegg til sfo (vi har tidenes rareste sfo-mat. Ta med brød så har de pålegg) og ei med brunost til skolen

Han har skolefrukt da så får frukt der. Ellers hadde jeg sendt med det også

Planer om litt mer inspirasjon egentlig.

Sånn var det i barnehagen jeg gikk i, vi hadde med brød med smør i matboksen, og fikk pålegg der. :p
 
Sånn var det i barnehagen jeg gikk i, vi hadde med brød med smør i matboksen, og fikk pålegg der. :p
Smør har de også. Det er bare tørt brød han har med.
 
Vi er nok verdens kjedeligste [emoji23][emoji23]

Eldste er så kresen, så han får brødskiver med prim eller leverpostei.. Liker ikke frukt eller grønt.
Innimellom polarbrød eller knekkebrød.

Yngste spiser mer variert pålegg, og kan få feks pizza eller middagsrester i matboksen.
 
Jentene mine vil sjelden ha noe dill. Middagsrester matmuffins osv kan jeg bare glemme. Eldste liker grove pizzasnurrer ellers består maten av grovt brød aller helst med svartpølse det blir de aldri lei! Frukt/smoothie og kanelknekkebrød eller yoghurt.
 
Førsteklassingen er en brødskiveelsker, så to skiver hver dag. Av og til frokostblanding også. Så frukt, gjerne eple, gulrot, agurk, tomater, druer, blåbær.

De minste får mat i bhg, men vi har med frokost.
2år: Havregrøt, omelett/eggerøre, pastasalat, brødskive, eple, banan, blåbær, appelsin, tomat, agurk.

5år: Havregrøt, omelett/eggerøre, pastasalat, knekkebrød, eple, appelsin, blåbær, gulrot, banan, tomat, agurk.
 
Polarbrød eller skiver med det pålegget han liker, hender han får med middagsrester, fiskekaker el. Nesten alltid frukt, noen ganger grønnsaker. Yoghurt eller melk og havregryn noen ganger. Som oftest grovt brød men hender det blir baguetter eller rundstykker, en liten bollebit eller noe annet godt som grove vafler eller pannekaker.
Liker å lage litt forskjellig :) og ofte spør han etter ting vi feks har igjen etter middagen
 
Veldig god idé med fiskekaker! Og evt karbonadekaker, eller vegankake. Leter etter relativt sunne og rimelige alternativ for meg selv. Er veldig kresen og salat blir jeg lei av når jeg lager det selv. Kantinebaguette hver dag blir dyrt. Og for mye brød.
 
Back
Topp