Hva har barnet fått smake til nå?

Grønnsaksmos, brød med leverpostei, egg...
De kan egentlig få det meste, bare å prøve seg frem :)
 
Her har hun fått smake litt forskjellig, både hjemmelaget og glass, blant annet:
Sviskemos
Aprikosmos
Avokadomos, gjerne blandet med bananmos
Fått frukt og grønt i sånt nett, f.eks.eple, pære, drue, vannmelon, agurk osv
Søtpotetmos
Gulrot og potetmos
Og så videre...
Siste uken har hun fått litt forskjellig middagsglass også, og syns det var nam[emoji4]
Og begynt å gi vann på sånn sugetutekopp til maten, det syns hun er veeeldig stas[emoji3]
 
Sviskemos
Aprikosmos
Avokadomos og i nett
Bananamos og i nett
Eplemos
Pæremos
Mangomos og i nett
Pastinakkmos
Søtpotetmos
Jordbær i nett
Vannmelon i nett og i hånden selv
Laks
Grøt
Gulrotmos
Potetmos
Alle fruktmosene fra hipp
Sikkert mer som jeg har glemt og [emoji4]

Skal teste egg og begynne teste middagsglass til uken.
 
Grøt
Fruktmos
Sviskemos
Paprika
Agurk
Brød
Leverpostei
Søtpotet
Potet
Spagetti
Eple
Nektarin
Jordbær
Div.typ middagsglass (som hun ikke vil ha..)
 
Oj- vi har bare såvidt testet et middagsglass. Ellers har vi gitt frukt/grønnsaksmoser i diverse variasjoner + grøt i ca en måned nå. Men nå skal jeg forsøke litt mer BLW fremover. Har begynt så vidt med sånne mais-pinner og litt melon. men hun er veldig skeptisk med en gang det kommer biter i munnen..
 
Oj- vi har bare såvidt testet et middagsglass. Ellers har vi gitt frukt/grønnsaksmoser i diverse variasjoner + grøt i ca en måned nå. Men nå skal jeg forsøke litt mer BLW fremover. Har begynt så vidt med sånne mais-pinner og litt melon. men hun er veldig skeptisk med en gang det kommer biter i munnen..

Her skjønte han ingenting av maispinnene når han fikk de.. Men så tok det helt avgårde. Og blir kjempesint når den er ferdig. Merker at han har fått mer temperament i det siste! Blir sinna hvis ikke grøten blir kald fort nok osv... Kan bli gøy fremover :nailbiting:
 
Sviskemos
Aprikosmos
Avokadomos og i nett
Bananamos og i nett
Eplemos
Pæremos
Mangomos og i nett
Pastinakkmos
Søtpotetmos
Jordbær i nett
Vannmelon i nett og i hånden selv
Laks
Grøt
Gulrotmos
Potetmos
Alle fruktmosene fra hipp
Sikkert mer som jeg har glemt og [emoji4]

Skal teste egg og begynne teste middagsglass til uken.

Å gude meg, så flink du har vært og flinke babyen[emoji106] Min sønn er nesten 7mnd, men jeg har ikke fått prøvd noe annet enn søtpotet. Men den har jeg prøvd 2 ganger. Keg føler meg så usikker for hvordan jeg skal prøve. Han spiser 2*grøt (ikke full porsjon) startet med det sakte da han var 4 mnd. Han brekker slutten av spising, så jeg tørr liksom ikke gi noe mer. For ofte morsmelk. Han våkner i tillegg ofte om natten. Åpen for råd[emoji17]
 
Her skjønte han ingenting av maispinnene når han fikk de.. Men så tok det helt avgårde. Og blir kjempesint når den er ferdig. Merker at han har fått mer temperament i det siste! Blir sinna hvis ikke grøten blir kald fort nok osv... Kan bli gøy fremover :nailbiting:

[emoji23] her er det også mye temperament om hun ikke får til noe, eller vi ikke helt forstår hva hun vil [emoji13]
 
[emoji23] her er det også mye temperament om hun ikke får til noe, eller vi ikke helt forstår hva hun vil [emoji13]

Samme her.
Blir rasende når storebror leker med en leke som hun er for liten til eller ikke klarer å sitte seg opp.
Hun får faktisk til ganske mye når hun er sint, tror rett og slett fordi hun er en liten stabeist.
 
Å gude meg, så flink du har vært og flinke babyen[emoji106] Min sønn er nesten 7mnd, men jeg har ikke fått prøvd noe annet enn søtpotet. Men den har jeg prøvd 2 ganger. Keg føler meg så usikker for hvordan jeg skal prøve. Han spiser 2*grøt (ikke full porsjon) startet med det sakte da han var 4 mnd. Han brekker slutten av spising, så jeg tørr liksom ikke gi noe mer. For ofte morsmelk. Han våkner i tillegg ofte om natten. Åpen for råd[emoji17]

Aner ikke om jeg gjør det rett da men...

Har du prøvd med biter av diverse frukt i nett? Min syns ihvertfall det er stor stas å spise selv. Hun tygger bra på agurkstenger og vannmelon uten nett og koser seg masse med det. Leste en plass at hvis de styrer selv spytter de ut større biter selv, og det er liten risiko for at de setter noe i halsen. Det ser ut til å funke så langt[emoji4]

Ellers har jeg tatt det rolig når jeg tester ut noe nytt, 1 skje første dagen, 2 neste og litt mer 3 dagen. Etter det har jeg introdusert noe nytt eller tatt pause et par dager med nye ting.
 
Banan
Svisker
Pære
Eple
Mango
Vannmelon
Avakado
Vann
Grøt
Jordbær
Søtpotet
Potet
Gulrot
Pastinakk
Middagsglass
Brød med leverpostei

Både hjemmelaget og kjøpte, moset og noe i nett :)
Noe er godt noe er absolutt ikke godt!
 
Her går det også i grøt (med sviskemos) og smoothie, men har fått smake bla jordbær og vannmelon i feeder-smokken [emoji4]
 
Hun her får smake omtrent alt vi spiser (hvis det ikke er krydret eller seigt). Det er enten å gi henne smakebiter eller stå i raserianfall [emoji28]
Jeg moser ikke opp maten, siden helsesøster sa hun kan regulere selv og evt hoste opp hvis hun svelger feil. Foreløpig har hun ikke satt noe i halsen, og hun tygger ivrig med de to tennene hun har [emoji7]

Ting hun har smakt:
Skive med leverpostei, smør, potetsalat, kokt brokkoli, mais, rosiner, champignon, aioli, maispinner, fruktmos, lapskaus, vann-is, smoothie, egg, vannmelon, skrelte moreller, avokado, grøt...

Hun spiser selv - og har likt alt så langt [emoji1]
 
Back
Topp