Hva gleder du deg til med jul i år?

Å forberede julen, kjøpe gaver, pynte, være med familien osv.. :) Hvis ting går som vi ønsker så kanskje det er en liten baby i magen også, så da gleder jeg meg til det også naturligvis :)
 
Å pynte til jul i nytt hus :) og til å bake pepperkaker med mini
 
Gleder meg skikkelig fordi det er første jul med vår sønn ♡ Har ikke hatt julestemning på mange år, men kjenner at jeg gleder meg allerede nå :D
 
Elsker desember og jul, så gleder meg til mye.

* Adventslys
* Pynte
* Juletre
* Julemusikk
* Julebakst
* Familie
* fyr i peisen
* God mat
* Juleferie
* julekalender

Og masse masse mer... :santa:santa
 
Jeg vet ikke helt hvem som feirer her med oss enda. Men jeg vet det blir oss fem. Og kanskje mine foreldre, om ikke min svigermor kommer, eller alle, vi får se.

Jeg vet vi skal ordne god mat
Styre ivei med gaver.
Jeg skal nok stresse litt med både ønsker og praktisk gjennomføring mes tanke på bursdagen vi skal feire 25.12

Men jeg gleder meg til lillesøster sin første jul. En ettåring i jula :)

Og de to store, selvsagt.

Jeg gleder meg til desember.

Jeg skal nok stresse med kalendergavene og pakke inn til krampa tar meg og lure på hvorvidt yngste trenger kalender.

Men jeg gleder meg til å la yngste smake julemann. Til å lage julegodter

Jeg skal nok finne at kalenderen blir hektisk, med juleavslutning her og juleavslutning der, nissefest på bhg, Lucia, noe med korpset, med kulturskolen, fotballen og dansen (men den tror jeg tar ferie i november)

Men jeg skal kose meg med å faktisk få se mine barn delta på dette. Danseoppvisningen, f.eks. Selv om den muligens er i november.

Jeg gleder meg, jevnt over. Til å se julen og førjulstiden gjennom ungenes øyne.

Og ja, kalender-tv med ungene!!! En ny fra NRK. Jul i Skomakergata ser vi i tillegg hvert år.

Nytt år og jeg oppdaterer:

Jeg vet ikke helt hvem som ferirer med oss. Det blir vel oss fem. I fjor var mamma og pappa her tror jeg, og da kommer de ikke i år tror jeg. Svigermor var her før jul i fjor, om hun kommer til jul vet jeg ikke. Men vi fem klarer jul selv også vi.

Vi skal ordne god mat og jeg gleder meg.
Gaver skal vi også styre med i år også, men det er jo kos da.
Den praktiske gjennomføringen av bursdag 25.12 og hva man ønsker til barn nummer TRE som skal ha TO gaver, to dager på rad, er nå ikke egentlig så mye lettere når hun blir to enn ett da.

Og jeg gleder meg til hennes andre jul, hun skjønner ikke så mye i år heller men har stor evne til å vise entusiasme. Og hun får sin egen adventskalender i år.
Og de store, de har begynt å glede seg litt allerede de også :)

Jeg elsker desember, jeg gjør virkelig det.

Og jeg lærte i fjor å være itt tidligere ute med den kalenderen så sitter jeg ikke til 30.11 har gått over i 1.12 og pakker små pakker og henger opp. Å bruke noen dager på den jobben gjør det mye hyggeligere. Og i år SKAL yngste a egen kalender, mamma har brodert den, det har hun gjort til alle barnebarna, den kommer som en gave på forskudd til jul.

Og julekaker og godter skal vi helt klart kose oss med i år også.

Ingen dans i år, men desto mer med korpset, det er julegrantenning og adventskonsert. Og helt sikket en hektisk kalender med lucia og nissefest og juleavslutninger og hva det måtte være og enda mer med tre unger enn med to, men det går vel det også.

Og kalendertv er like stor stas. Jul i svingen i år. Ikke min favoritt det året den kom, da likte jeg den ikke, men sist den gikk så jeg den med ungene og da var den ikke så dum. Men vi ser nå jul i skomakergata i tillegg uansett. Snøfall i fjor bare elsket jeg og gleder meg til den går igjen. Og til å se hva for noe spennende nytt NRK lager til jul 2019 for da skal det visst komme en ny.
 
Gleder meg til første jul med mini! Ellers har jeg alltid vært glad i julen: musikken, luktene, lysene, julekakene og maten. Gleden er bare blitt større nå som vi har en liten en som skal oppleve alt for første gang!
 
Jeg gleder meg til å få mitt første barn. :) Har termin 30.12.17. :)
 
Vår første jul som foreldre, så i år blir julen ekstra stas :D
 
Gleder meg til god mat, drikke og å se folk igjen.
Lille er alt for liten til å skjønne hva som skjer i år, men blir gøy å se hva noen svært entusiastiske familimedlemmer finner på uansett :p
 
Blir vår første jul som foreldre, gleder meg til maten og at familien er samlet :Heartred

Og selvsagt til julefrokost og se "Tre nøtter til Askepott" sammen med mamma, min søster og lille jenten i magen :Heartred
 
Det jeg gleder meg til denne jula er å feire jul for første gang med min vakre lille familie, å oppleve gleden gjennom min datter, å ikke minst advents kalender! ♡ familie, masse god mat å god stemning!
 
Gleder meg til første jul med babykul[emoji173] skal feire jul hos min bror med familie, og skal nok ha en 3D-ul rundt juletider [emoji7] gleder meg til god mat, familie, og avslapping [emoji4]
 
Gleder meg til å feire første jula sammen med samboern. Han har alltid reist til moren sin for søstern sin del, i fjor sa han at neste år skulle han bli med til min mor, og enda mer spesielt blir det da vi venter vår første i Mars.
Og apropos det så gleder jeg meg til en julaften/romjulsfester uten holdins og å føle jeg må holde inn magen fordi jeg er så mett [emoji28]

Gleder meg også til julemorgenen, eneste av lys er juletreet og telys, duften av juleoljen i duftlysestaken, kaffe/gløgg og noe godt til, juleprogram på tv og stillheten [emoji170][emoji278][emoji300][emoji319]
Og det har å være hvitt ute å år, med stooore snøkjærringer hele dagen. Nå er det 3 år siden sist jul det var hvit jul her, og det har ikke føltes helt som jul..
 
Gleder meg til å være sammen med familie, og at mini forstår mer i år :)
 
Å få feire jul som pappa for første gang. Gleder meg til å se hvordan jenta vår reagerer på julepynt, gaver og alt det
 
Back
Topp