Hva gleder du deg til med jul i år?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Jeg vet ikke helt hvem som feirer her med oss enda. Men jeg vet det blir oss fem. Og kanskje mine foreldre, om ikke min svigermor kommer, eller alle, vi får se.

Jeg vet vi skal ordne god mat
Styre ivei med gaver.
Jeg skal nok stresse litt med både ønsker og praktisk gjennomføring mes tanke på bursdagen vi skal feire 25.12

Men jeg gleder meg til lillesøster sin første jul. En ettåring i jula :)

Og de to store, selvsagt.

Jeg gleder meg til desember.

Jeg skal nok stresse med kalendergavene og pakke inn til krampa tar meg og lure på hvorvidt yngste trenger kalender.

Men jeg gleder meg til å la yngste smake julemann. Til å lage julegodter

Jeg skal nok finne at kalenderen blir hektisk, med juleavslutning her og juleavslutning der, nissefest på bhg, Lucia, noe med korpset, med kulturskolen, fotballen og dansen (men den tror jeg tar ferie i november)

Men jeg skal kose meg med å faktisk få se mine barn delta på dette. Danseoppvisningen, f.eks. Selv om den muligens er i november.

Jeg gleder meg, jevnt over. Til å se julen og førjulstiden gjennom ungenes øyne.

Og ja, kalender-tv med ungene!!! En ny fra NRK. Jul i Skomakergata ser vi i tillegg hvert år.
 
Første jula som foreldre, meningen med jul er barn, siste årene har jeg slitet med å få julefølelse. Så gleder meg til å tilbringe jula med mann, vår datter og hunder samt resten av familien!
 
Til å feirehjemme
Sette opp nytt juletre
Spille brettspill
Spise god mat
Til å åpne kalender
 
Gleder meg til å feire jul med ei som da er nesten tre år og forstår mye mer enn de to andre julene hun har opplevd. I fjor var vi på ferie og feiret ikke jul, så hun har egentlig ingen anelse om hva jul er. Gleder meg til vi skal pynte juletreet sammen! Gleder meg til vi skal bake. Gleder meg til å se ansiktet hennes når hun står opp julaften og alle presangene ligger under juletreet! Gleder meg egentlig til alt, jeg har aldri syntes at jul er stress og mas, det er bare koselig og fint :)
 
Gleder meg til å være i permisjon i jula. Kommer til å ha bedre tid til juleting med fireåringen enn om jeg jobbet<3 og deilig å slippe å tenke på turnusen også. Julaften blir nok rolig, vet ikke om vi skal være her eller hos svigers men de er nærmeste nabo så avslappende uansett:)
 
Jeg gleder meg til første jul der vi endelig er vår egen lille familie. Endelig skal jeg få feire med mitt eget lite barn, selv om hun sikkert sover gjennom alt :D
 
Gleder meg vel ikke til så mye. Eneste kanskje er at dette forhåpentligvis blir siste feiring uten baby. Er ikke veldig glad i julen, men ser veldig frem til å kunne skape en juletradisjon med min kjære og vår familie :) ❤️
 
Gleder meg til alt!
Men spesielt;
- Feire julaften hjemme hos mamma
- God julemiddag
- Gaver (både å gi og få)
- Handle gaver. Blir sikkert mest på nett i år da jeg har termin 30. oktober, men skal i hvert fall 1 tur på kjøpesenteret, bare for å suge til meg litt julefølelse ;)
- Ventingen
- Pynte juletreet
- Diverse familieselskap
- Toåringen som åpner gaver og får være oppe liiiitt lengre enn vanlig
- Julemusikken
- Dahls julebrus
- Snø og kulde (kommer til å nyte den mens jeg sitter inne med tente lys og noe varmt i koppen ;) )
 
Gleder meg til:

Å pynte til jul.
Julebrus
Julemusikken
Julefilmer
Pakke inn julegaver
Ordne egne juletradisjoner
Kakao med krem
Julestrømpe
Å bare være med familien
 
Jeg gleder meg vel egentlig ikke så mye til jul, men ser frem til å ha fri hele romjula og ha rolige dager med barna. Så ser jeg frem til 28 desember og at eldste kommer hjem fra faren. Ellers så blir det nok noe i barnehagen, på skolen og danseoppvisning i desember. Og så skal vi ha en hyggelig kalender med ting vi skal gjøre sammen som en familie (alt fra å synge julesanger, drikke kakao, bake, lese julefortellinger til å ha hjemme kino med popcorn og julefilmer).
 
Gleder meg til å feire jul på Røros. og til å feire ett-årsdagen til lillemor
 
Gleder meg til å feire hjemme hos foreldrene mine. Ekstra glede over å være gravid i jula :)
 
Det vanlige - familie, mat og gaver! :D
Vi feirer sikkert med svigers i år så blir vel nyttår hos min familie. Da vil vi også feire med en baby :) Søstra mi har termin i august :D
 
Back
Topp