Hva gjorde dere forskjellig?

LillaSky

Betatt av forumet
Assistert-jentene
Dere som har blitt gravide -og ikke på første forsøk: Hva gjorde dere forskjellig den gangen dere ble gravid? Tenker på stimulering og i rugetiden.
 
Heia :) jeg testet positivt i dag på rugedag 7! Tar prednisolon og albyl e, dette har jeg ikke gjort på tidligere forsøk! Ellers kuttet jeg ut alt sukker, cola, kaffe og snus! Har levd på farris og sunn mat! Ingen melkeprodukter osv :) spist 1 avokado om dagen.. vet ikke om det var dette som gjorde at det gikk nå, men tror det har litt å si med kostholdet :)
 
Hadde 7 negative forsøk før det klaffet på den åttende.
Forskjellen var en stor livsstilsendring fra nyttår (forsøket var i mars).
Begynte å gå tur hver dag, først 30 minutter så økte jeg lengden på turen når jeg fikk mer energi. Vi begynte med Grethe Roede kassa (altså, sunnere middager). Droppet sukker, kun bittelitt (en cola og sjokoladebit) på lørdager. Gikk ned ca 7kg på ca 3 mnd (målet var en bmi på under 24, da det visstnok skal øke sjansene på å bli gravid).
I tillegg spiste jeg 1-2 kiwi hver dag (husker ikke hvor jeg leste at dette var bra, og vet ikke om det hadde noe å si egentlig).
 
Dere som har blitt gravide -og ikke på første forsøk: Hva gjorde dere forskjellig den gangen dere ble gravid? Tenker på stimulering og i rugetiden.

Jeg hadde gått opp en den under ivf- behandlingene. Bmi var ca nesten 23.Og valgte å slanke meg. Kuttet ut sukker og salt (chips) spiste sunn mat med lite karbohydrater. Trente 3-5 ggr i uka(alt ettersom jeg hadde lyst og orket) gikk ned 12 kg.

Ellers var jeg i gang med mitt 9. Forsøk? Eggdonasjon. Denne gangen klarte jeg å gi faen og ikke tenke for mye. Hadde i utgangspunktet også bedre sannsynlighet v ed enn v ivf. Slikt hjelper jo veldig. :)
 
Brukte fructus femina, spiste proteinrikt samt mye nøtter og avocado. Ingen anelse om det var det som gjorde det [emoji14]
 
Kan legge til litt fra svaret over; 1 avokado om dagen ksn bedre eggkvaliteten. Ved feskforsøk kan/bør man derfor spise det før og særlig under stimuleringen.
Les mer her:
http://natural-fertility-info.com/avocado-study-and-ivf-success.html
Jeg spurte om det på klinikken på ul'en før uttak om dette med kosthold og eggkvalitet. Svaret jeg fikk var at eggene bruker 3 (?) Mnd'r fra de gjør seg klar til de slippes (viss det var forståelig forklart:p) Så da måtte jeg ha spist avokado/kosthold som er bra for eggkvaliteten leeenge før uttak for at det skulle ha noe å si.
 
Jeg spurte om det på klinikken på ul'en før uttak om dette med kosthold og eggkvalitet. Svaret jeg fikk var at eggene bruker 3 (?) Mnd'r fra de gjør seg klar til de slippes (viss det var forståelig forklart:p) Så da måtte jeg ha spist avokado/kosthold som er bra for eggkvaliteten leeenge før uttak for at det skulle ha noe å si.

Det visste jeg ikke! :D
Kanskje fordi jeg spise avocado omtrent daglig siste halvåret før jeg ble gravid at det kanskje ble klaff da :p
 
Interessant :) Når/hvor lenge tok du fructus femina og hvor fikk du tak i?
Startet vel ca ti dager før innsett og gikk på det frem til jeg var ca ti uker på vei :) kjøpte på samme sted som er linket til nedenfor. Masse lykke til [emoji173]
 
Har prøvd masse kjerring råd....alt fra babyklister til varmepute osv.. men hjalp ikke her.
De gangene jeg har blitt gravid har jeg ikke gjort noe spesielt. Annet enn ikke jobbet...prøce å slappe av...
Nå siste gangen hadde jeg egentlig gitt opp..så spiste ikke så sunt heller..endel godteri.. trøstespise... men gravid er jeg.
 
Har prøvd masse kjerring råd....alt fra babyklister til varmepute osv.. men hjalp ikke her.
De gangene jeg har blitt gravid har jeg ikke gjort noe spesielt. Annet enn ikke jobbet...prøce å slappe av...
Nå siste gangen hadde jeg egentlig gitt opp..så spiste ikke så sunt heller..endel godteri.. trøstespise... men gravid er jeg.
Ja jeg begynner virkelig å føle på at å SLAPPE AV er det som funker best. Vi tar en pause i prøvingen nå, så får vi se. Kanskje skjer et mirakel til slutt?
 
Ja jeg begynner virkelig å føle på at å SLAPPE AV er det som funker best. Vi tar en pause i prøvingen nå, så får vi se. Kanskje skjer et mirakel til slutt?
Ikke lett å slappe av heller..men tenker mest på være hjemme og "kose" seg med å ta vare på bare deg selv uten å måtte tenke på jobb osv..
Krysser fingrene for at dere får oppleve positiv test snart. Klem
 
Gravid på 2.forsøk, kommer ikke på at jeg gjorde noe forskjellig fra de forsøkene.
 
Jeg har hatt 2 forsøk, og ble gravide på begge. Mistet dessverre i BO på første forsøk.
Den andre gangen var jeg litt mer avslappet, men fortsatt i 100% jobb. Var såklart veldig redd for å miste igjen, men i motsetning til forrige gang var skuldrene litt mer senket - jeg foretok ingen hcg prøver, samt testet bare ett par ganger.
Hadde en mye roligere periode på jobb ved andre innsett/ graviditet, men tror ikke dette hadde noen påvirkning på utfallet.
Mitt beste tips er (så kleint det enn høres ut) å ta det rolig, ikke stresse, samt prøve å fylle dagene med aktiviteter slik at en ikke konstant går å tenker på mulige utfall.
 
P-piller to brett før forsøk. Scratching mnd før syklus. Kort regime istedet for langt. Prednisolon og blodfortynnende. Halvparten IVF halvparten ICSI, de forrige forsøkene var ICSI. Viste seg at kun eggene som ble befruktet ved IVF kunne brukes. Unngikk koffein, stress, tunge løft, å fryse, og sukker/raske karbohydrater.
 
Jeg ble gravid på 7. Innsetting sist (ferskforsøk). Det eneste som var annerledes ifht medisiner var at jeg byttet fra Lutinus til Crinone (legens forslag å bytte, sånn "i tilfelle det bare er det som skal til").
Hva gjelder meg selv, jeg levde helt normalt, egentlig mer normalt enn ved alle andre forsøk. Skal nevnes at jeg ikke hadde særlig tro på forsøket (av forskjellige grunner), så sånn sett var jeg kanskje mer avslappet enn tidligere. [emoji846]
 
Jeg ble gravid etter 8.forsøk.
Tok folsyre 5mg (ble påvist mthfr genmutasjon), prednisolon, utrogestan. Og legen minsket dosen av spøytene
 
Back
Topp