Hva gjør du når du ikke får sove?

Noen ganger setter jeg meg i stua, andre ganger blir jeg liggende[emoji12] Nå ligger jeg våken fordi det tordnet så høyt i sta at jeg skvatt så fælt mens jeg sov, at jeg ble lys våken[emoji85][emoji28]
 
Setter meg i stua om jeg blir liggende lenge.
Går det alt for lenge over mange dager tar jeg sovetabletter.
 
Ligger og flikker på mobilen til jeg enten blir søvnig, sovner med den i hånden eller går lei. Oftest hjelper det. Noen ganger blir det morgen.
 
Om jeg først har lagt meg så er jeg som regel trøtt. Får jeg ikke sove likevel blir jeg bare liggende med øynene igjen å prøve. Har aldri skjedd at jeg har stått opp igjen
 
Trykker på telefonen og surfer på BV til jeg blir trøtt. Blir jeg ikke trøtt så står jeg opp og strikker :D
 
Surfer på mobilen. Går det mer enn en time står jeg opp. Har både ommøblert, vasket leilighet og jobbet midt på natten. Ofte enklere å bare gjøre det enn å ligge våken og tenke at jeg burde gjøre det.
 
Skjer aldri med mindre det er noe som holder meg våken (lyd).
 
Ligger som regel å slumrer, prøver å sove
 
Jeg pleier ofte å stå opp hvis jeg ikke får sove med samme, går ut i stua eller annet rom uten å være i soverommet. Ser kanskje litt på tv (vet ikke akkruat hvor lenge) og når jeg kjenner at jeg er trøtt går jeg i sengs og prøver å sove :) Har funksjon på telefonen at når klokka blir så så mye så slår blåttlysfilter seg på så blir ikke lysstyrken så sterk mot øya og det har faktisk hjulpet meg med å bli litt mer trøtt :):)

Har sett et program på tv for lenge siden der en søvnlege / sovelege (eller hva det heter) har fortalt at det å bli liggende i senga er ikke så veldig til hjelp når man skal prøve å sove, og legger ved at det å bruke mobil gjør at man ikke blir trøttere. Og at man stå opp å være ett annet rom enn på soverommet og når man føler seg trøtt og kjenner at nå må man sove så går man rett i senga og lukker øya. :)
 
står aldri opp
 
Liggende. Sliter mye med søvn, gjort det hele livet, hjelper meg ikke å stå opp
 
Da går det i BV forum, facebook, instagram, snapchat på senga...blir jo så trøtt av det :p
 
Går i stua og rydder og vasker, ser serier, data, strikker. Alt slags annet egentlig. Kan tom gå meg en tur eller kjøre en tur [emoji849]
 
Back
Topp