Noen som har tatt noen grep siden sist?

Jeg har som nevnt byttet ut Palmolive-deoen min med Sterilan, og jeg har blitt mye flinkere til å ha med tøynett overalt...

I dag følte jeg meg også veldig flink når jeg kjøpte en papirkurv med jordbær og takket nei til fruktpose i kassa når hun spurte om det...
Jeg vurdere også å sy mine egne tøynett til frukt og grønnsaker. Noen som har et tips til et stoff? Jeg kan dessverre ikke strikke eller hekle [emoji17]
 
Forsøker å gjøre mitt beste:

- kildesorterer alt+ pant
- har ikke matsvinn, kjøper det vi trenger (gjerne lokalt) og vi spiser eventuelle middagsrester til lunsj neste dag. Forsøker også å kjøpe kjøtt av den lokale slakteren, slik at vi ikke bidrar til mer plast.
- bruker nedbrytbare poser til hunden
- arver både leker og klær til barna, og gir videre til lokale hjelpeorganisasjoner etterpå
- har alltid med handlenett på butikken, men dessverre bruker vi litt poser til søppel
- bruker innfartsparkering (vi jobber/bor dessverre begge slik at vi er avhengig av bil for henting og levering) og så videre på kollektiv transport. Når økonomien tillater det, bytter vi i elbil.
- Bruker refill på alt jeg kan bruke refill på, bare synes det er så utrolig latterlig at stort sett er refillen i plast :banghead:
- Vasker så mye som mulig på lav temperatur og korte programmer
- Bruker gammeldags bøtte og gulvduk som skylles opp/vaskes og brukes på nytt
- Bruker minimalt med sminke og har nesten ukke brukt parfyme siden førstemann ble født ;)

Men generelt tenker jeg at alle kan bidra litt hver, og det er det viktigste! Om du gjør litt eller mye, er det viktigste at du forsøker å bidra så godt du kan! <3
 
Panter flasker og sorterer papp og papir. Ellers går alt som restavfall, er ikke kildesortering her vi bor. Mulig jeg kan si at jeg sjelden vasker huset, det er vel miljøvennlig? :p

På jobb er det miljøvennelige tiltak hele veien, jobber i nordic choice.
 
Noen som har tatt noen grep siden sist?

Jeg har som nevnt byttet ut Palmolive-deoen min med Sterilan, og jeg har blitt mye flinkere til å ha med tøynett overalt...

I dag følte jeg meg også veldig flink når jeg kjøpte en papirkurv med jordbær og takket nei til fruktpose i kassa når hun spurte om det...
Jeg vurdere også å sy mine egne tøynett til frukt og grønnsaker. Noen som har et tips til et stoff? Jeg kan dessverre ikke strikke eller hekle [emoji17]
Jeg har akkurat kjøpt meg et sett med fruktposer! Kjøpte de på Råvarene, en zero waste-butikk i Bergen. Posene heter Frusack :) Tror jeg betalte 250 kr for 5 stk. Tenkte å kjøpe til "alle" til jul :p Perfekt for de som "har alt". Kan vaske de for hånd i kaldt vann, og er veldig lett å bruke. De er nedbrytbare, så når de er utslitt kan man kaste de i matavfallet :) Finner sikkert lignende eller like poser i den typen butikk rundt omkring i landet:happy:
 
Back
Topp