Hva gjør dere med sprøytene?

Star1978

Gift med forumet
Assistert-jentene
Hva gjør dere med sprøytene når dere har brukt de?
Man kan vell ikke kaste de i vandlig søppel?? Eller får man noe på apotek?
 
Ta en melkekartong og putt alle i den. Pakk den i sammen med teip skriv sprøytespisser gi den til apoteket
 
*snikende helsepersonell*
Du kan og bruke en ren og tørr brusflaske i plast.
 
Ok, men en brusflaske var ikke så dumt da :)
 
Fått beskjed om å putte dem i en brusflaske, skru korken godt igjen og kaste dem i vanlig søppel. Apoteket her tar ikke imot sprøyter.
 
De skal i feks en plastflaske og kastes i restavfall. Apotek tar det som hovedregel ikke i mot.

Hilsen snikende apotekansatt
 
Ok, men bruker dere noe på huden før dere stikker med sprøyter? Kjenner jeg gruer meg til og stikke mandag morgen kl 07 :wideyed:
 
Jeg har ikke brukt noen ting, men har hørt andre som har kjøpt en salve som skal bedøve litt. Husker ikke om den heter Embla eller noe.. Noen sprøyter er bedre enn andre heldigvis.
 
Jeg skal bruke bemfola, få bare håpe mannen e behjelpelig i tilfelle ;)
 
Jeg skal bruke bemfola, få bare håpe mannen e behjelpelig i tilfelle ;)

Det går så fint! Sprøyteskrekk her egentlig(sånn type svime av...[emoji28]), nå skulle jeg ikke tro jeg hadde gjort annet enn å stikke meg selv!

Bemfola er veldig fin å sette[emoji5]

Såklart er det litt spesielt første gangen, svigermor var her da - men, det fikk kjempefint! Ikke noe vondt heller[emoji5]
 
Det går så fint! Sprøyteskrekk her egentlig(sånn type svime av...[emoji28]), nå skulle jeg ikke tro jeg hadde gjort annet enn å stikke meg selv!

Bemfola er veldig fin å sette[emoji5]

Såklart er det litt spesielt første gangen, svigermor var her da - men, det fikk kjempefint! Ikke noe vondt heller[emoji5]
Men jeg skal liksom ha vekker klokken på 7 om morningen for og ta spray og min første sprøyte men går vell på ett vis skal du se, har jo mannen ved siden av ;) sier han skal hjelpe da hehe, men må jo lære og klare meg selv når han ikke er der og
 
Ok, men bruker dere noe på huden før dere stikker med sprøyter? Kjenner jeg gruer meg til og stikke mandag morgen kl 07 :wideyed:

Jeg vasker med desinfiserende saviett før jeg setter sprøytene. Det følger med i pakken på Menopur, men følger ikke med på Orgalutran, Klexane og Ovitrelle. Vet ikke hvordan det er med andre merker. Jeg har kjøpt en ekstra boks med disse desinfiserende greiene og desinfiserer alltid før jeg stikker.

Klyper du hardt, gjør det mindre vondt, men ikke så lurt å holde klypet i en evighet før du begynner å stikke, for da blør det mer, har jeg funnet ut. For meg satte mannen sprøytene i minst en uke før jeg i det hele tatt torde å se på. Så torde jeg å se på og like etter satte jeg dem også selv. Det går helt fint. Er bare å ta sats og stikke inn. Jeg lukker ofte øynene akkurat i det jeg stikker fordi jeg ikke liker å se på, og så åpner jeg dem igjen når jeg har kommet gjennom huden. Det er bare motstand akkurat gjennom huden, og så glir de inn nesten av seg selv. Dette går fint! :)

Hilsen en som snart er kurert for sprøyteskrekken :)
 
Jeg vasker med desinfiserende saviett før jeg setter sprøytene. Det følger med i pakken på Menopur, men følger ikke med på Orgalutran, Klexane og Ovitrelle. Vet ikke hvordan det er med andre merker. Jeg har kjøpt en ekstra boks med disse desinfiserende greiene og desinfiserer alltid før jeg stikker.

Klyper du hardt, gjør det mindre vondt, men ikke så lurt å holde klypet i en evighet før du begynner å stikke, for da blør det mer, har jeg funnet ut. For meg satte mannen sprøytene i minst en uke før jeg i det hele tatt torde å se på. Så torde jeg å se på og like etter satte jeg dem også selv. Det går helt fint. Er bare å ta sats og stikke inn. Jeg lukker ofte øynene akkurat i det jeg stikker fordi jeg ikke liker å se på, og så åpner jeg dem igjen når jeg har kommet gjennom huden. Det er bare motstand akkurat gjennom huden, og så glir de inn nesten av seg selv. Dette går fint! :)

Hilsen en som snart er kurert for sprøyteskrekken :)
Har jo ikke så mye valg så MÅ jo klare dette og ;)
Så få vi no se i morgen tidlig kl 07.00 :p
 
Lykke til :)
 
Takk :)
 
1 sprøyte overstått og det gikk jo så lett :p
 
Ok, men bruker dere noe på huden før dere stikker med sprøyter? Kjenner jeg gruer meg til og stikke mandag morgen kl 07 :wideyed:


Også etter at du har stukket med sprøyta og skal injisere, kan du trykke litt forsiktig på sprøyta slik at det går langsomt= mindre ubehag/spreng når vevet tar opp hormonene.

Tidligere snikende sprøytesetter:)
 
Back
Topp