Hva er spotting?

Løvinne_74

Flørter med forumet
Hei!
Jeg fikk mensen på mandag etter virkelig å ha trodd at jeg var gravid. Nå viser det seg at denne mensen min er uvanlig liten. Litt ekle details her nå, men: det kom bare brunt på mandag, hadde vanlig, men lite mensenblødning på tirsdag, og i dag er det bare litt brunt igjen. Hva er dette, tro? Andre med samme erfaring?? Er det dette som heter spotting??

Er takknemlig for svar!
 
Vet ikke om det er det som heter spotting, men etter at jeg fødte i august har jeg hatt mensen to ganger, første gangen var den normal og sist var det brunt så litt rødt en dag, og så brunt igjen. Aner ikke hvorfor, og legen sier at alt er i orden, han sier at det kan være p-sprøyta sin skyld [&:].
 
Heisann! Hvor lang tid tok det før du ble gravid etter bruk av p-sprøyten. Jeg har bare gått i 6 måneder og sluttet for en måned siden,og har enda ikke fått mensen[&:]
 
ORIGINAL: Tine_mor

Heisann! Hvor lang tid tok det før du ble gravid etter bruk av p-sprøyten. Jeg har bare gått i 6 måneder og sluttet for en måned siden,og har enda ikke fått mensen[&:]


Jeg gikk ikke på p-sprøyta før jeg ble gravid, så det vet jeg desverre ikke, men jeg ble gravid to mnd. etter at jeg slutta på p-pillen, som jeg hadde brukt i tre år. Vet ikke om den opplysninga hjalp noe, men hvis du bare har brukt p-sprøyta i 6 mnd. så er det neppe så lenge igjen til du blir gravid, det kan jo hende at grunen til at du ikke har fått mensen enda er at du er gravid allerede [;)]. Ble litt nysgjerrig jeg nå, ta en test da vel så får vi vite det.
 
Ja,jeg tenkte jeg skulle ta en test over helgen[:D] Håper sånn det er et posetivt svar! Skal gi en lyd her når jeg har tatt testen[;)] klem klem
 
Vi får krysse fingrene[:)]
 
Hmmm, dette er merkelig synes jeg[:-]

Tok en test i går, men den var negativ. Har fortsatt bare pittelitt brunt blod som kommer... Får vente en stund til å se hva som skjer.

Takk for gode svar iallfall!
 
ORIGINAL: Tine_mor

Heisann! Hvor lang tid tok det før du ble gravid etter bruk av p-sprøyten. Jeg har bare gått i 6 måneder og sluttet for en måned siden,og har enda ikke fått mensen[&:]


Hei! jeg brukte p-sprøyte i 3 1/2 år før jeg sluttet, fikk mensen tilbake etter ca 10 mnd. først blødning (kun små blødninger) varte i ca 3 uker og så en mnd etterpå fikk jeg normal mensen. Og begynte da med p-piller. Hadde ingen planer om å bli gravid da, men leste at det kunne ta opp til 1 1/2 år å få mensen tilbake etter bruk av p-sprøyte, så jeg ville slutte i god tid...
Brukte p-piller i nesten 3 år, men sluttet nå får 3 mnd siden.
Det er veldig forskjellig hvor lang tid det tar å få mensen tilbake, tror det har litt å si hvor lenge man har brukt p-sprøyte og? Lykke til [;)]
 
Jeg gikk bare to ganger(altså i et halvt år) så da jeg spurte legen min synes han det var litt rart at jeg har gått i to måneder uten å få mens! Det er utrolig irriterende,vil bare få mensen nå[&:] hehe
 
Back
Topp