Hva er favorittleken til barnet?

M

Moderator Kristin

Guest
Dette varierer jo stort fra alder til alder og barn til barn, men jeg synes det er spennende å høre hvilke/hvilken leke som fenger ditt barn mest.

Sleng gjerne med hvor gammelt barnet er!
 
2,5-åringen: kassaapparat med varer og bankkort. Jeg må kjøpe middag omtrent en trillion ganger om dagen [emoji6]

3 mnd: en blekksprut fra Lamaze, med ulike lyder/teksturer på de 8 armene og speil midt under [emoji4]
 
Snart 2 år: maskiner! Særlig en bitteliten gravetraktor og en veivals.
 
For treåringen er det nok duploklossene med tall fra 0 til 9. Ute er det sparkesykkelen som er populær akkurat nå.
For hun på 9mnd: en sommerfugl (øyestikker?) med masse farger og strukturer. Men duplofigurene til storebroren leker hun også masse med [emoji846]
 
2,5-åringen: kassaapparat med varer og bankkort. Jeg må kjøpe middag omtrent en trillion ganger om dagen [emoji6]

3 mnd: en blekksprut fra Lamaze, med ulike lyder/teksturer på de 8 armene og speil midt under [emoji4]
Den blekkspruten har han på 5 mnd her og. Han elsker den, men kan ikke snu meg et sekund når han leker med den, brått er en av armene laaangt bak i munn [emoji14]
Uansett: beste kjøpet jeg har gjort i form av leker [emoji14]
 
To år i oktober: Togbanen! Kjører rundt og rundt og rundt og rundt.. :p ute er det sykkel og sandkasse :)
 
Den blekkspruten har han på 5 mnd her og. Han elsker den, men kan ikke snu meg et sekund når han leker med den, brått er en av armene laaangt bak i munn [emoji14]
Uansett: beste kjøpet jeg har gjort i form av leker [emoji14]

Vi «lurte» eldste til å snu seg med den [emoji23]
Hun var så fascinert at hun snudde seg pg strakk seg etter den hele tiden, så da tipset fysioterapeuten oss om plassering for å fremme riktig bevegelse i forhold til rulling[emoji6]
 
Vår 4 åring leker med bil, bensinstasjon med å fylle bensin og vaske bil osv. Leker også med tog.

Vår 8,5 mnd leker med babygymmen med de lekene der og i tillegg til en ball og sirjaff.
 
1,5åe. Bankeplanke,dukker og kjøretøy av diverse sorter.
 
1 år- alt med hjul! Traktorer, biler, gravemaskiner osv
 
Her er det bøker som er den ultimate favoritten, selv om ikke det er direkte leker. Hun er også veldig glad i dokka si, og et stabletårn som blir 110 cm høyt. Hun er 15 mnd
 
Back
Topp