Hva er ditt utdanningsnivå?

M

Moderator Steffen

Guest
Gikk du rett i jobb etter ungdomsskole eller videregående? Valgte du å ta høyskole eller universitet? Hva er grunnen til at du valgte slik, og er du fornøyd med valget i dag? Har du planer om å gå videre - eller skifte beite - senere?
 
Tok fagbrev og fikk fast jobb før jeg var ferdig utdannet.
Grunnen? Tja..liker å gå på skole, skrive oppgaver, få karakter isv, men det ble bare sånn. Fornøyd ned valget, fått masse erfaring som er svært relevant når jeg skal studere på høyskolen til neste høst :)
 
Hoppet av siste året på vgs. Begynte å jobbe mens jeg gikk på vgs. Hadde litt forskjellige jobber og tok opp igjen noen dag fra vgs etter hvert. Kom inn på høyskolen i 2011, fullførte, men fortsatte i den jobben jeg hadde da. En jobb som ikke har noe med bacheloren min å gjøre. Kommer til å ta fagbrev etter permisjonen min. Gjør ting litt motsatt enn andre:p
 
Har en bachelorgrad og tatt litt ekstrautdanning etter det.
Jobber ikke med det yrket jeg har bachelor i per i dag, men angrer ikke et sekund på at jeg valgte å ta den utdannelsen. Har lært så mye som jeg bruker i arbeidet mitt nå og har også hjulpet meg ellers i livet [emoji5]
Hvordan det blir etter permisjonen, er jeg usikker på. Er i en jobb med mye stress nå og litt ugunstige jobbtider. Får se det an litt [emoji5]
 
Tatt et år privatskole deltid etter vgs, skulle bare ha ett friår... (tok to tekniske sertifiseringer der)
Har nå vært 17 år i telecombransen.. men er egentlig utdannet innen grafisk design. :p
 
Jeg har doktorgrad i et veldig matematisk fag. Jeg fikk relevant jobb før jeg var ferdig.

Jeg angrer litt på at jeg gikk helt til doktorgrad, i stedet for å gå rett i "vanlig" jobb etter master. Man taper økonomisk på å ta phd i Norge, og blir fort overkvalifisert for mange jobber. Jeg trodde jeg ville jobbe i akademia, og da må man ha phd, men etter ni år på universitetet var jeg så intenst ferdig med alt som het akademia at det var rett ut i det private næringsliv.

Jeg er ikke sånn superduperfornøyd med yrket mitt, men samtidig kommer jeg ikke på noe annet jeg ville elsket å gjøre heller. Så helt greit, kan man vel si.
 
Har svennebrev og en 4-årig bachelor utdanning. Ikke så lett å få jobb da.
 
Har mastergrad og relevant jobb. Trivdes veldig godt på universitetet og funderer fremdeles på en doktorgrad.
 
Bachelor i sykepleie :happy:
 
Har profesjonsutdanning med master og relevant jobb. Superfornøyd med det valget. Fikk første barn mens jeg skrev master og det var helt super selv om masteren nok ville gått lettere om barnet hadde sovet mer ;)
 
Har bachelor fra høyskolen og holder på med master (deltid) på universitetet nå (i tillegg til 100% jobb). Skal levere siste oppgaven i mai, men det spørs når hun lille kommer i januar om det lar seg gjøre. :)
 
Gikk rett fra videregående til bachelorgrad. Mangler ett emne + å skrive selve bacheloroppgaven. Den skal skrives til våren og da har jeg brukt 5 år.. Vært mye syk pluss alt med IVF oppi det hele. Tar nå et årsstudium deltid ved siden av de 2 emnene jeg mangler i graden min. Våren 2019 er jeg nok ferdig med alt og ser meg fornøyd med å finne fast jobb :) Da har jeg forhåpentligvis en liten en som skal i barnehagen også på høsten, så håper det klaffer greit sånn.
 
Bachelor innen økonomi, og har relevant jobb. Har lyst å ta master etterhvert, men usikker på hvilken retning jeg eventuelt skal ta:confused:
 
Jeg har totalt ca 6 år med høyere utdanning. Om jeg kunne valgt igjen, ville jeg kanskje ikke tatt 4 ulike førsteårsstudier før jeg fullførte noe. [emoji14]
 
Jeg har totalt ca 6 år med høyere utdanning. Om jeg kunne valgt igjen, ville jeg kanskje ikke tatt 4 ulike førsteårsstudier før jeg fullførte noe. [emoji14]

Oi! 4 ulike? Var det fordi du ikke visste hva du ville, eller hadde du en tanke med å få med deg "litt av hvert"? :)
 
Har bachelor:)
 
Jeg holder på med en master. 60 sp igjen hvis jeg får tatt de fagene jeg skal i høst.
 
Back
Topp