Hva er ditt desidert beste kjøp til babyen?

M

Moderator Tone

Guest
Hvorfor er det det beste kjøpet?
Å hva er det mest unødvendige kjøpet?
 
Til storesøster var bæreselen det beste kjøpet og vippestolen det mest unødvendige. Nå kjøpte vi ikke vippestolen, men arvet den da :) Bæreselen reddet mange dager og kvelder med urolig baby som ikke ville sove og var etterhvert perfekt så vi kunne gå turer i skogen (før bæremeis var aktuelt) og genialt til turer i butikken eller flyplassen. Bæreselen var bestandig med!
 
Hittil er det den store haugen med gulpekluter som har vist seg å komme til nytte! [emoji13]

Ellers kunne jeg spart meg for å brukt masse penger på eventuell såre brystvorter i starten, har ikke brukt noe av det enda og kunne godt spart meg den til det evt kommer.
 
Barnevogna er mitt desidert beste kjøp. Er veldig fornøyd med den.
Det mest ubrukelig er senga. For der vil mini overhode ikke være. Men håper,tror og veit selvfølgelig at dette vil endre seg. Men hadde ikke trengt å stresse med det innkjøpet.
 
For meg har faktisk det beste kjøpet vært en enkel ullbody fra Nøstebarn. Den var med på barsel, brukt kjempemye og passer henne enda! Ellers har hjemmestrikka babytepper (og sokker! Alle kjøpesokkene falt av i begynnelsen) vært helt uvurderlige for oss. Det mest unødvendige kjøpet har vært babynestet.
 
Må endre litt.. Det mest nyttigeog mest brukte erundt et blått hjemmestrikka teppe jeg fikk av svigerforeldre til min bror. Det teppet er helt fantastisk og i bruk absolutt hele tiden
 
Det beste kjøpet må være vogna!

Det dummeste? Antagelig bedside crib'en. Vi samsover, hun likte ikke å ligge for seg selv :p Men kanskje vi får bruk for den en dag?
 
Søskenvogn og bæresjal er nok de beste kjøpene så langt. Begge deler brukes omtrent daglig.

Det mest unødvendige vet jeg ikke enda [emoji23]
 
Brystpumpa, om det regnes som utstyr til babyen.

Det mest undøvendige var pysjene jeg hadde kjøpt. Har ikke brukt en eneste en.
 
Beste kjøp må være smekker og gulpekluter:p hadde ikke babyen gått opp 2-300g i uka ville jeg hvert bekymret om hu fikk i seg no mat i det hele tatt;)
 
Føler jeg har gjort mange gode kjøp denne gangen. Babynestet elsker han, Stokke newborn seat er genialt og han liker å sitte i den og vippestolen er en suksess. Det mest unødvendige til nå er bæreselen. Jeg liker den nok bedre enn han pr nå ;)
 
Easygrow light carseat pose (har bare brukt den 1 gang i bilen, men den er så liten og lett og passer perfekt til vår/ sommerpose i vogna). Stokke newborn seat - gjør at vi har klart å beholde middagsrutinen, og alle kan sitte å spise sammen...
Vegghengt stellebord. Vi har lite bad og trodde ikke vi skulle få plass til stellebord på badet. Dette ble perfekt for oss, og er lett å slå opp/ned.
 
Det mest unødvendige : pysjamasene. Mulig det er pga sommeren, men her sover småttisen i kun body.
Det beste: voksi light bilstolpose og en lillelam dress!
Digger å ha sommerbebi..så mye færre ting å tenke på.:D
 
Vogna (bugaboo buffalo) og babybrezza morsmelkerstatningsmaskin da jeg ikke fikk til amminga! Hadde ikke klart meg uten!

Dummeste kjøp må vel være ulltøyet jeg kjøpte. Ungen er varmblods akkurat som sin far, helt unødvendig med masse klær på en som har det aller best når han får ligge kliss naken å sprelle i sofaen (varmblodsungen altså, ikke faren) (selvom han sikkert også kunne likt det :p)
 
Lite firkanta badebalje fra Stokke som kan brettes sammen, perfekt når man har liten leilighet og bor midt i oslo!
Bugaboo buffalo vognen med solskjermen! Den er så fin, og så praktisk å bære opp 4 etg og komme av og på buss og rundt inne i små butikker!
 
Beste kjøp må være søskenvogn og gulpekluter. Jeg har ikke kjøpt noe til denne babyen jeg ikke liker/bruker, annet enn sengen foreløpig, men jeg regnet med å samsove så den er mer til senere bruk. Men jeg har en nydelig hengekøyeseng etter første barnet jeg ikke har fått brukt og det irriterer meg :(
 
Svøpeteppene, ullsoveposen og ikke minst Lulla doll som gir oss alle bedre nattesøvn :) Andre nyttinge ting han har arvet er vippestol, vogn og bæretøy.

Unødvendige ting for oss er bomullsklær. Vi bruker det ganske enkelt ikke. Bedside crib står også bare til pynt.
 
Back
Topp