Hva er din favorittmat for tiden?

M

Moderator Steffen

Guest
Er det noe som frister veldig, noe du bare MÅ ha? Som du kan spise selv om kvalmen ligger skikkelig på lur? Eller er det kanskje omvendt - noe du overhodet ikke klarer? :)
 
Kaffe lukter godt, men frister overhodet ikke. Kvalmen er stort sett forduftet, men om jeg kjenner at _nå_ må jeg ha mat, da må maten komme NÅ også, ellers begynner jeg å brekke meg. Sånn som nå, tok jeg matpause femten minutter før alle andre, fordi jeg rett og slett ikke kunne vente de femten minuttene.
 
Det varierer fra dag til dag.. i går var det fiskekaker og poteter.. o_O
 
Har ikke noe spesielt jeg MÅ ha egentlig, og klarer å spise det meste. :p Har hatt mindre lyst på snop enn til vanlig, og heller vel litt mot å spise mer salte ting - selv om jeg ikke er kvalm i det hele tatt.

Men, må ha skikkelig mat og det jevnt og trutt i løpet av dagen - og enkelte dager så blir jeg ikke mett (stopper å spise etter en viss mengde da, jeg er tjukk nok fra før om jeg ikke skal legg epå meg masse i svangerskapet i tillegg).
 
Isbiter og isvann er stort sett det jeg klarer å få i meg for tiden. Har ingen matlyst og takler ikke lukten av mat, spesielt stekt mat
 
Ostesmørbrød laget i stekeovnen klarer jeg å få i meg nå, veldig fornøyd!
 
Ikke lyst på noenting, men det meste går ned om jeg får det servert! [emoji28] vanskelig å finne på middager om dagen!
 
Jeg har ikke lyst på noe som helst. Aversjoner mot absolutt alt. Har vært sånn siden uke 4. Og det var sånn til uke 39 i forrige graviditet.. men denne gangen synes jeg det er mer.

Nå er det ingen mat som er Ok. Sliter kjempemye med å få i meg mat. Pluss at jeg er kvalm av og på hele dagen, og kaster opp masse ca annenhver dag
 
Vaniljeis med peanøtter og nonstop[emoji87] Eneste jeg får i meg omtrent!
 
Orker egentlig ikke tanken på samme middagsmaten hver dag så her må jeg ha noe nytt hver dag [emoji28]
Ellers smaker det godt med ostesmørbrød med loff [emoji4] Ikke så sunt riktignok så ikke hverdagskost nei [emoji5]
 
Spiser også endel ostesmørbrød. På jobb spiser jeg brødskive med ost, skinke og grillkrydder kaldt. Ingenting annet som frister. Eller så craver jeg brød med skinkeost. Det meste av middagsmat blir jeg litt småkvalm av, selv om jeg prøver å spise noe hver dag.
 
Varierer veldig fra dag til dag. I går bare måtte jeg ha nudler, og det smakte helt himmelsk! I dag blir jeg kvalm av tanken, hehe!
 
Mye fjordland og sånn om dagen. Klarer ikke å lage mat, og kjæresten har null peil :p særlig sånn særnorsk bondekost. Metter godt og greit å spy opp igjen om jeg må det.
 
Nå begynner matlysten å komme seg her i gården. Lagde fiskeboller til middag, med bacon og revne gulrøtter og himmelsk hvitsaus. Det var så godt!!
 
Jeg er normalt veldig glad i god mat, men nå er det stort sett ristet brød med litt smør eller kakemenn jeg får i meg. Og av og til har jeg veldig lyst på bacon!
 
Må ha: avokado og masse sitronsaft [emoji1]
Orker ikke tanken på: godteri, sjokolade, chips, brus og fiskegrateng... har generelt dårlig matlyst.
 
Er 5 + 1 i dag og har uggen og kvalm fra uke 4. Slutta med kaffe hver morgen, og har kutta ut QUEST proteinbarer til kvelds hver kveld.

Har hele tiden lyst til på iskald is da :p
 
Må ha MAT! Konstant :p 11+3 i dag og det er et mirakel at jeg bare har lagt på meg 1 kg :p
 
Back
Topp