Hva er dette? Ligner myggstikk - flåttbitt (bilder) *Oppdatert* *OPPDATERT 4. sept.*

Godhjerta

Glad i forumet

Oppdatering:
De ble litt hissigere og begynte å klø mer, så vi var hos legen i dag:
Der fikk vi avkreftet at det var loppebitt, edderkoppbitt og den slags. Ikke var det visst brennkopper heller. Men hun legen var ikke helt sikker på hva det var helt nøyaktig. Så vi fikk beskjed om å smøre på en salve, 2 ganger pr da - for å hindre spredning.
Og fikk beskjed om at hvis det sprer seg, så skulle vi kontakte legen igjen.

Puster litt lettere nå jeg, for jeg syns det var ekkelt.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Min sønn (5) har siden i mndskiftet juli/aug hatt en prikk på brystet som har lignet et mygstikk. Det satt ganske lenge og klødde ikke, men så ut til forsvinne for litt siden da den liksom tørket ut.
I går la jeg merke til at den hadde blusset opp igjen, og så ut som et fersk myggstikk igjen. Men denne gangen klødde det litt. 
Og i dag så jeg at han hadde fått 2 nye i tillegg; et på skulderbladet og et øverst på overarmen.
Disse klør ikke (enda i hvertfall). 

Kan bare legge til at han ikke har hatt noe særlig myggstikk tidligere, så disse ble raskt spottet. Det rare er at det ene "stikket" er på nøyaktig samme sted som første gangen, og at de sitter så lenge.
Han er ikke syk eller i dårlig form.

Kan det bare dreie seg om myggstikk, men at han ikke reagerer noe særlig på det? (rart med det første stikket som blusset opp igjen da...

Bare det ikke er veggdyr da eller noe skit... :-S





Håper det ikke ble alt for utydelige bilder.
 
Han har ikke fått fler i løpet av det siste døgnet i hvertfall.
 
Jøss... kan edderkopper bite sånn? :-S
 
Sånne har jenta mi fått også, bare en del mer.. sikkert 20 stk totalt som klør veldig..
Trodde først det var fugle-lopper eller vannkopper. Hun våknet med dem i dag men er fin i formen sånn ellers, ser an utover dagen i morgen før vi kontaker lege.
 
Eg er ganske allergisk mot myggstikk og hos meg hender det at gamle stikk "blusser" opp igjen når eg får nye stikk. Men hos meg klør de jo så inn i granskauen daemoticon 
 
Da har vi vært hos legen, og fikk avkreftet at det var loppebitt, edderkoppbitt og den slags. Ikke var det visst brennkopper heller. Men hun legen var ikke helt sikker på hva det var helt nøyaktig. Så vi fikk beskjed om å smøre på en salve, 2 ganger pr da - for å hindre spredning.
Og fikk beskjed om at  hvis det sprer seg, så skulle vi kontakte legen igjen.

Puster litt lettere nå jeg, for jeg syns det var ekkelt.
 


Kanuttta skrev:
Sånne har jenta mi fått også, bare en del mer.. sikkert 20 stk totalt som klør veldig..
Trodde først det var fugle-lopper eller vannkopper. Hun våknet med dem i dag men er fin i formen sånn ellers, ser an utover dagen i morgen før vi kontaker lege.

Har dere vært hos legen? Resultatet?


Dagen etter at vi hadde vært hos legen, var stikkene forandret:
2.sept. Mørk ring rundt "bittet", på størrelse med kronestykke:
 


Og sånn ser det ut i dag:
Større og ikke så rødt;
 

Har jo akkurat vært hos legen, som bare ga ham en sårsalve og beskjed om å komme tilbake hvis det ble fler.
Så her sitter jeg da, like uvitende som før vi gikk til legen (01.09.11)


 
Det ser jo ut som to prikker på den på skulderen, og det minner jo veldig om edderkoppbitt da... men siden legen sa det ikke var det så skal ikke jeg påstå noe... hehe.

Ligner veldig på ringorm spør du meg. Google it.
 
Slik så armen til vesla ut etter myggstikk hvorpå hun også fikk ringorm på bittstedet etter at hun hadde klødd seg. 

Jeg smurte på med soppkrem, mener jeg brukte daktacourt i noen dager til alt ble borte. 
 


Godhjerta skrev:


Kanuttta skrev:
Sånne har jenta mi fått også, bare en del mer.. sikkert 20 stk totalt som klør veldig..
Trodde først det var fugle-lopper eller vannkopper. Hun våknet med dem i dag men er fin i formen sånn ellers, ser an utover dagen i morgen før vi kontaker lege.

Har dere vært hos legen? Resultatet?


Dagen etter at vi hadde vært hos legen, var stikkene forandret:
2.sept. Mørk ring rundt "bittet", på størrelse med kronestykke:
 


Og sånn ser det ut i dag:
Større og ikke så rødt;
 

Har jo akkurat vært hos legen, som bare ga ham en sårsalve og beskjed om å komme tilbake hvis det ble fler.
Så her sitter jeg da, like uvitende som før vi gikk til legen (01.09.11)




Flåttbitt? Borreliose? Ta eit bildesøk på google.
 
min hadde et slikt et på ryggen som vises her på siste bilde du har lagt ut...da fikk vi vite det var flått bit...heldigvis gikk han på antibiotika siden han hadde ørebetendelse...

 
for meg ser det ut som flåttbitt... men kan ligne litt på ringorm også... evt er det blitt betennelse eller noe i huden? jeg aner ikke... men god bedring... ekkelt når man ikke vet hva slike ting er...
 
Øverst på skulderen     
På brystet   

På skulderbladet:  


Det har blitt større siden i går. Det vokser utover, så i morgen tidlig skal jeg til legen med ham igjen.
Da vi var der den 1.sept, var ikke stikkene så hissige, det manglet ringer rundt.Så nå skal jeg forlange at legen ser nærmere på dette, for slik skal det jo ikke være.
Beskrivelse:
En rød prikk i sentret, deretter litt lysere område, og så mørkere ytterst.

Ligner på en blanding av ringorm og flåttbitt. Har googlet som bare det. Det virker ikke betent, bare rødt. Virker ikke som det er noe sårt, som i smerte. Men det klør en del nå, ser jeg - mens allmenntilstanden hans er helt bra.
Men tror jeg kan konkludere med at det dreier seg om et eller annet bitt av noe slag.

 
synes de der så snodige og ekle ut... Jeg hadde prøvd legevakta så jeg fikk en annen lege til å se på han denne gangen...
 
Jeg aner ikke hva det kan være, men jeg hadde dratt til legevakten igjen for og få sjekka det igjen. Kankje de finner ut noe mer denne gangen. Det ser ikke noe godt ut. Håper de finner ut hva det er. lykke til.
 
Jenta mi hadde noe sånt. Var på legevakta å fikk det sjekka, men han trudde ikke det var flått og han kunne ikke se noe unormalt. Mest sannsynlig var det bare noe mygg ho hadde reagert på :) Forsvant etter noen uker :) Men det kom også fort med ho. Eine dagen var der bare en prikk så plutselig en rød ring rundt ;)

Jeg målte det, og satte en penn strek der det var sist, så kunne jeg se neste dag om det hadde blitt større ;)
 


Gitte__ skrev:
Jenta mi hadde noe sånt. Var på legevakta å fikk det sjekka, men han trudde ikke det var flått og han kunne ikke se noe unormalt. Mest sannsynlig var det bare noe mygg ho hadde reagert på :) Forsvant etter noen uker :) Men det kom også fort med ho. Eine dagen var der bare en prikk så plutselig en rød ring rundt ;)

Jeg målte det, og satte en penn strek der det var sist, så kunne jeg se neste dag om det hadde blitt større ;)


Samme har skjedd her. Var på legevakta i går, og fikk kulepennstreker rundt flekkene.
Det var ikke flått, bare myggstikk som han reagerte på.
I dag har faktisk merket gått bittelitt tilbake på den ene siden, og den hissige rødfargede ringen rundt, er helt borte.
Var litt rart om det skulle være flått også, for her er det lite av den slags, og vi har heller ikke merket noe flått på ham.

 
Back
Topp