Hva er det til middag i sommervarmen?

Hos svigermor så.... Grillet langt mer hjemme mens vi jobbet enn på ferien ja.

Hjemme griller vi stort sett om det er vær til det. Og spiser inne om det ikke er vær til å spise ute så det er oftest inne. ;)

Her er det vær til å grille hver dag. Svigerfar hadde oss alle på grilling en dag og mannen har vel grillet hos svigermor et par ganger, men vi har vært her i to uker. Hjemme hadde nok forholdet mellom grillmat og ikke vært motsatt...
 
Last edited:
I dag er det spaghetti på menyen. Griller innimellom, kommer an på hva vi får lyst på av mat.
 
Her er det ikke direkte grillforbud, men så tørt at vi velger å la være å grille likevel [emoji6]

Går i enkle retter, mye salater i ymse varianter og eggretter.
 
Idag ble det pølser :) I morgen blir det grøt eller kjøttboller og potetmos :)
 
I går laga jeg kald tacosalat med kylling, i dag stroganoffgryte. Ellers er d en del grilling ja [emoji1]
 
Ingen grilling her - skogbrannfare...

Blir ensformig på hytta; taco, pølser, ferdig kylling, taco, pølser :p :p
 
Burgere i dag, pasta-kyllingsalat i går. Vurderer gezpacho i helga.
 
Last edited:
Mandag : stekte karbonader , speilegg, pølser og stekte poteter. Tirs: take away pizza. I dag: ytrefilet av svin med pommes frites, salat og bernaise. I morra spiser vi ute en plass.
 
Dårlig matstell her i huset... to pølser i pølsebrød etter jobb i dag med plan om å lage noe mer seinere... det blei noen skiver med syltetøy til kvelds [emoji85]
 
På 3 uka på markeder med bålforbud, så her er det primus og uten kjøleskap. Så mye spekemat, take away og rett i koppen. Hjemme har vi ikke grillet på lang tid pga varmen og tørken.
 
I morgen skal jeg arrangere "grillparty" for hele familien, så det blir kjekt :)
Da blir det en del forskjellig grillmat - og det syns jeg er SÅ godt! Ellers er jeg veldig glad i loff, reker og majones - det er sommermat :)
 
Back
Topp