Hva bruker barnet ditt i barnehagen nå?

M

Moderator Tonje

Guest
Ettersom været nå har begynt å bli både surt og kaldt, og det også har begynt å snø noen steder så lurer vi på hva slags utetøy barnet ditt bruker i barnehagen nå? Parkdress, vinterdress eller regntøy? Hva slags vær har dere der dere bor som gjør at dette er det naturlige valget?
 
I forrige uke ble mye softshell dress og regntøy og barnehagen har i tillegg brukt en ulldress under.
I neste uke/i morgen skal jeg ta med vinterdress til barnehagen som de kan ha der i tilfelle dårlig vær, snø og kaldt. Jeg tar også med fleece dress de kan ha under vinterdress eller en av hans andre dresser.
 
Har hatt parkdress, med mulighet for tykk eller tynn ull som mellomlag. Idag tok vi ned vinterdressene fra loftet, så sender med det i morgen i tillegg. Er fra 4-12 grader her om dagen, og er det 12 grader og sol så blir vinterdressen altfor varm. Så vi kjører nok begge deler en stund fremover [emoji4]
 
Ull, fleece/bomull og vinterdress. Kaldt, snø og mye vind pluss fuktig luft.
 
Har vært mellom 0 og 15 grader her siste uka. Har holdt med parkdress eller regntøy med ull under, men tenkte jeg skulle ta med vinterdressen i dag. Vært veldig surt i helga.
 
Begynte med regndress og softcell i aug. Så kom vinterdressen for 2 uker siden. I dag kommer ulldressen med ril bhg. Ull har alltid vært i skiftehylla hans siden vi begynte der. Men vinterskoene er ikke på plass ennå. Han bruker støvler med ullsokker
 
Siste ukene har det vært mye støvler og regntøy + fleece da vi hadde di enorme mengdene med regn her på sørlandet :wtf: Heldigvis er vi ferdige med all regnet, men har di siste dagene(spesielt idag) vært kaldere ute, så litt tjukk parkdress/ boblebukse og vinterjakke har blitt tatt frem til ungene, og byttet ut støvlene med noen sko som tåler vann og kuldegrader og som er godt foret’ med ull inn:happy: Synes det er litt vanskelig, for idag var det bare 4 grader og i morgen kan det plutselig være 12:yuck: Men har tatt på dem ull innerst, så vet jeg at di i det minste at di er gode og varme :)
 
Har helgardert meg i barnehagen med softshell, regntøy, vinterdress og vanlig jakke. Samt har sydvest lue der, tynn ull lue, litt tykkere ull lue og overgangs lue. Litt tynnere klær og litt tykkere klær til innendørsbruk og fleece og ull. Føler egentlig at hele klesgarderoben hennes er i barnehagen bortsett fra pentøyet :hilarious: syntes denne årstiden her er så vanskelig. Er gjerne - 1grad på morgen men utover dagen kan det bli opp til + 10. Blir gal :wtf:
 
Han har både vinterdress og regntøy klart i barnehagen, samt tykke ullbukser og ullgensere. Men nå om dagen er været så skiftende, så han har tynn ull innerst, ullgenser/tynn ullbukse utenpå og så softshelljakke og -bukse. Tynne ullsokker i vinterstøvlene. Er vanskelig å kle om dagene da det er iskaldt i skyggen, men varmere i sola.
 
Hu har både parkdress og vinterdress hengende i bhg. Så tar dem det som passer best.
 
Back
Topp