Hva betyr 17 mai for deg?

M

Moderator Tone

Guest
Har du noen tanker på hva 17 mai betyr for deg? Fest dag? En helt vanlig dag?

Hva bruker du å gjøre på 17 mai?
 
Er en dag jeg gruer meg til. Blir sykt sliten av alt bråket, stresset, og bare det å sitte i festlokalet og prøve å tørrprate med folk jeg ikke er helt komfortable med og bekymre meg for om vi finner plass og hvordan det blir med lille. I år tenker jeg også på at jeg ikke har ammevennlige og fine klær som også passer, så jeg kommer til å se tjukk og ustelt ut, for jeg har heller ikke hatt råd til å stripe etterveksten. Vil helst bli hjemme...
 
Er en dag jeg gruer meg til. Blir sykt sliten av alt bråket, stresset, og bare det å sitte i festlokalet og prøve å tørrprate med folk jeg ikke er helt komfortable med og bekymre meg for om vi finner plass og hvordan det blir med lille. I år tenker jeg også på at jeg ikke har ammevennlige og fine klær som også passer, så jeg kommer til å se tjukk og ustelt ut, for jeg har heller ikke hatt råd til å stripe etterveksten. Vil helst bli hjemme...

Uff det hørtes ikke godt ut å grue seg sånn.
Jeg håper virkelig du får en mye bedre 17 mai en hva du forventer :Heartred
 
Uff det hørtes ikke godt ut å grue seg sånn.
Jeg håper virkelig du får en mye bedre 17 mai en hva du forventer :Heartred

Takk for det. Finner vel alltids på noe, man biter det jo i seg så ungene får kose seg.
 
Fin festdag med gode tradisjoner. Etter at vi fikk barn (og flere i familien med barn i samme alder) har vi gjort det enkelt og bestilt bord til lunsj nesten rett etter barnetoget. Deilig, og ingen trenger styre med matlaging. Etterpå drar vi hjem til noen av oss og spiser kake. Alle bidrar, så det blir lite stressing. Har pleid å ha med sykkelvogn så ungene kan sitte der hvis de blir slitne/kalde (de er for store for vogn)-plass til tre barn, så det funker bra. Alltid greit å ha et sted å slenge flagg, jakker, vesker og paraplyer også. Pleier ha med et stort pledd som de kan sitte under om det er en kjølig 17.mai. Av og til ser vi folketoget kl 16, av og til ikke-resten av dagen blir det avslapning hjemme i pysjen, ofte med takeaway. Blir nok annerledes når de begynner på skolen, men da lager vi ny ordning :)

Skjønner dog følelsen med å stresse med amming og ammetøy, det året jeg hadde baby var vi bare hjemme og så toget på tv. Var flere i samme situasjon i familien, så vi lagde god mat hjemme hos mamma, pynta med flagg og så gikk noen til byen og så tog mens vi andre var hjemme med babyer. Tenker at det kommer mange 17.maier og at en ikke MÅ feire alle hvis det bare er slitsomt.
 
Vi drar ut og ser på toget. Spiser masse pølser, kaker og is. Også drar vi ut og spiser middag. Synes 17. mai er så koselig. Det er noe med den glade stemningen og alle bunadene.
 
17 mai er som en helt vanlig dag.
Ser av og til på toget på tven :)
 
Forbinder 17.mai med masse mat og kos :D God frokost, kaker og is [emoji322][emoji1189] men vi har enda små barn, Så slipper å stresse med tog osv.
 
17.mai synes jeg egentlig er en veldig kjip dag. Jeg forbinder det for det meste med tvang (om å gå i tog, tvang om å bake, ta med gevinster etc), og bråk. Foretrekker å feire stille med familien. Grille og kose oss.
 
17.mai synes jeg egentlig er en veldig kjip dag. Jeg forbinder det for det meste med tvang (om å gå i tog, tvang om å bake, ta med gevinster etc), og bråk. Foretrekker å feire stille med familien. Grille og kose oss.

Uff det hørtes virkelig ikke ut som en god erfaring med 17 mai :(

Så bra at du lager egne tradisjoner :D
 
Back
Topp