Hva barn overasket deg mest som gravid?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Hva med å være gravid har overasket deg mest? Elle hva var du ikke forberedt på :)? Det ergo mange av oss som venter første, dere andre kan svare fra første gang der var gravid

Jeg var ikke forberedt på:
-utflod i bøtter og spann :laughing002 hadde aldri trodd vagina kunne lage så mye.
- at kondisen og utholdenhet bare gikk rett vest. Hva barn magen med kondis å gjøre liksom:confused004
- at pusting og bøying skulle bli vanskelig. Føler meg kvelt når jeg feks skal knyte sko
- at med en gang man er gravid får alle masse meninger og «tips»
- at det går ann å elske noen man aldri har møtt så høyt:love017. Elsker denne babyen mer enn alt og føle trang ette å ta vare på han:happy:
 
At ventetiden skal føles så ufattelig lang.

Og at selv om det er samme kroppen som er gravid, så er det forskjell fra gang til gang. Ikke bare fordi det er gutt eller jente inni der. For har en av hver fra før, og denne må enten være jente eller gutt. Men noe er likt med jente svangerskapet, og noe er likt med gutte svangerskspet. Og noe er nytt. Så jeg klarer ikke å gjette på hva det er.
 
Fra første gang: At jeg skulle kaste opp hver eneste dag helt til hun kom [emoji40] [emoji28]
 
Første svangerskap: at man kunne føle seg så syk og dårlig uten å være «syk»..at det var mulig å oppfatte lukter på en helt ny(og forferdelig måte)..,at familie kunne blande seg så mye med ting ang.baby og komme med så mange «gode råd»..at magen kunne bli så stor til slutt og at det var mulig å ha så mye vann i kroppen:p,at man kunne føle seg så handicapet pga bekkenet og at det kunne være så vondt...litt mer positivt var at man kunne elske noen så høyt allerede før fødsel«3innså til slutt at det var verdt alle plager og livet er forandret for alltid:)
 
At jeg skulle bry meg så mye om de kroppslige forandringene. Vi har prøvd i flere år, og vært gjennom flere ivf-forsøk for å få det til. Likevel bryr jeg meg om det overfladiske ved å se vekten krype oppover, strekkmerker og andre endringer. Er litt skuffet over meg selv på den fronten...

Ellers signerer jeg det med utflod, bøying og tøying, og det at man kan elske noen så høyt før de i det hele tatt har blitt et lite menneske. ❤️
 
Hva med å være gravid har overasket deg mest? Elle hva var du ikke forberedt på :)? Det ergo mange av oss som venter første, dere andre kan svare fra første gang der var gravid

Jeg var ikke forberedt på:
-utflod i bøtter og spann :laughing002 hadde aldri trodd vagina kunne lage så mye.
- at kondisen og utholdenhet bare gikk rett vest. Hva barn magen med kondis å gjøre liksom:confused004
- at pusting og bøying skulle bli vanskelig. Føler meg kvelt når jeg feks skal knyte sko
- at med en gang man er gravid får alle masse meninger og «tips»
- at det går ann å elske noen man aldri har møtt så høyt:love017. Elsker denne babyen mer enn alt og føle trang ette å ta vare på han:happy:
Som jeg skulle skrevet det selv!
Pluss at jeg ikke visste puppene mine kunne bli så store! Og at ventetiden er utrolig lang, det har jeg ikke tenkt på før!
 
Som jeg skulle skrevet det selv!
Pluss at jeg ikke visste puppene mine kunne bli så store! Og at ventetiden er utrolig lang, det har jeg ikke tenkt på før!
Haha enig. Jeg ser på puppene mine og tenker «ku». De var store fra før, så trodde de ikke ble å vokse så mye når jeg ble gravid. I was wrong :laughing002

Ja ventetiden er lang. Gleder meg ikke til jul i år, i år gleder jeg meg til mars :love017
 
Haha enig. Jeg ser på puppene mine og tenker «ku». De var store fra før, så trodde de ikke ble å vokse så mye når jeg ble gravid. I was wrong :laughing002

Ja ventetiden er lang. Gleder meg ikke til jul i år, i år gleder jeg meg til mars :love017
Har ikke hatt så store pupper jeg, b/c liksom. Men nå hviler de på magen da jeg sitter :')
 
At jeg ikke spydde! Var helt sikker på at jeg kom til å være kjempe dårlig og spy masse i 1. trimester, har vært noe kvalm, men ingen spying. Nesten litt skuffa, neida. :p Og at jeg plutselig skulle bli gravid med 2 stykker! Sånn rent kroppslig er jeg overrasket over at jeg skulle få så ekstremt dårlig hud...
 
Back
Topp