Husker du babyens første bæsjebleie?

M

Moderator Steffen

Guest
"Noen babyer har sin første avføring allerede før de blir født, og det skyldes som regel at barnet er stresset. Da skal barnet undersøkes for å sjekke om noe har havnet i lungene. Det vanligste er imidlertid at den første avføringen kommer i løpet av det første døgnet etter fødselen. Denne bæsjen er annerledes enn all annen bæsj fordi den er steril, luktfri og ligner mer på tjære enn bæsj. Nyfødtbæsjen kalles barnebek (mekonium) og er samlet opp i babyens tarm fram til fødselen. Slike bæsjebleier med barnebek kan du forvente de første to til fire dagene etter fødselen. Morsmelk har en lakserende effekt, så når melken kommer skikkelig, kan du også vente deg flere bleier med barnebek."

babyens_baesj980-2-1.jpg


Les mer om babyens bæsj og hvordan den forandrer seg her!

Kjenner du igjen noen av fasene? Husker du den første bleien? :)
 
Den første bæsjebleia her var igrunnen før den var kommet på... det var utover hele meg, senga og henne selv, og sykepleieren på oppvåkninga fikk seg eb skikkelig vaskejobb:hilarious:
 
Her var det mest sannsynlig avføring i fostervannet, vi havnet på intensiven og jeg byttet ikke bleier de første 3 dagene [emoji85]
 
Første bæsjen kom på meg i fødesenga, fikk helt sjokk når eg såg mengden som kom ut [emoji23][emoji28]
 
haha ja, husker samboeren min skiftet den sammen med en barnepleier eller noe på barsel. Sleit med å få bort det ja :hungover:
 
Første bæsjen kom i bleia, når vi bytta bleia så sto vi der med den svarte gugga i sikkert 15 minutter. Never ending story [emoji23]
 
Husker hun bæsjet noe som føltes som hundre ganger den første dagen og kvelden. Jeg hadde dobbeltrom på barsel og hadde senga lengst unna badet. Trodde jeg skulle besvime og stryke med hver gang jeg måtte stabbe meg inn dit for å bytte bleie. Både ungens og min egen :hilarious::hungover:
 
Back
Topp