Husarbeid

Han gjør alt ute, men lite inne. Det er fordi han er litt slaskete, og synes ting er rent når det ikke er det. Jeg er veldig nøye, så jeg liker at det blir gjort ordentlig. Så jeg ender opp med å gjøre mye selv fordi jeg uansett må gjøre det på nytt hvis mannen har gjort det. Jeg tror ikke det er med vilje, han er bare utrolig distré og uoppmerksom. Det gjelder på alle områder i livet. Kan være umåtelig irriterende, men gir oss mye å le av i hverdagen og!;)
 
Nei det er ikke noe han ikke kan gjøre. Her i huset er det vel han som gjør det meste.

Men jeg lurer litt på, de som har menn som ikke får til. Har de noen gang blitt fortalt hva som er lurt? Har de noen gang gjort noe sånt når de bodde hjemme? Slapp de til?

Skjønner jo at det er lang vei til likestilling på det området når menn i dag ikke "får til". Er det fortsatt sånn at dagens gutter slipper unna husarbeid mens jenter må, fordi de skal gjøre husarbeid som voksen og må lære det fra de er små?

Jeg bare lurer, siden det tydeligvis er mange menn der ute som ikke klarer. [emoji6]

Jeg kan fortelle han hvordan han skal gjøre det til jeg blir blå, det går inn det ene øret og ut det andre. Og vi har en gammel oppvaskmaskin, så skyller han ikke oppvasken skikkelig så blir det ikke rent, og må da vaskes på nytt. Det samme med stabling, vannet må komme til over alt.

Min mann har nok fått slippe unna med alt for mye som barn. Men det betyr jo ikke at det er en manneting. Det står ikke "mann" i hi. Jeg er en kvinne, og skal etter normen være flink til å bake. Det er jeg ikke, men det er min mann. Jeg har ikke lært å bake fra barndommen av, min mann har det.
Men det man kan ta fra dette er å lære ungene å ta vare på hus og hjem, gutter så vel som jenter.
 
Klær å tøy som må bli vasket for hånd, elkers er gubben veldig flink! Han er litt lat med å vaske å mener at å støvsuge er godt nok. Så der mp nok jeg hive klar vaske bøtta selv :p
 
Klesvask og kjøkken matlagning.
Han kan ej vaska klær og han kan ej laga mat.
 
Så godt å lese at flere sliter med hvordan mannen fyller oppvask maskina :p Jeg får selv fnatt av det pg må også flytte på alt. Noen ganger ser det liksom ut som om han bare har sluppet ting oppi :p
 
Her gjør begge alt, inne og ute. Avtalen er at det ikke pirkes på
Om mannen gjør noe på en annen måte enn jeg ville gjort og omvendt. Min måte er ikke nødvendigvis den riktige. Veldig deilig å ha det sånn, og mår sant skal sies så gjør mannen mer husarbeid enn meg[emoji28]
 
Her gjør begge alt, inne og ute. Avtalen er at det ikke pirkes på
Om mannen gjør noe på en annen måte enn jeg ville gjort og omvendt. Min måte er ikke nødvendigvis den riktige. Veldig deilig å ha det sånn, og mår sant skal sies så gjør mannen mer husarbeid enn meg[emoji28]

Høres herlig ut :)
Skulle gjerne hatt det slik jeg og. Vært et team, å plukke opp hvor den andre slapp. Men men, en får være takknemlig for det en har :)
 
Klesvasken, eller sorteringen av skittenklær. Når vi får pusset opp vaskerommet ønsker jeg meg flere kurver som er merket med grader. Da skal begge gutta under opplæring.
 
Ja ikke sant???
Hva er egentlig greia? I tillegg så blir maskinen satt på lenge før den egentlig er full, det er jo bortkastet strøm og vaskepulver det! Ooooog der føler jeg meg gnien :p

Her er det motsatt, han stapper den så full at jeg må ta ut halvparten og kjøre i to omganger.

Klesvask og oppvaskmaskin fikser han ikke, egentlig ikke stort annet heller, men det er bare latskap.
 
Her er det motsatt, han stapper den så full at jeg må ta ut halvparten og kjøre i to omganger.

Klesvask og oppvaskmaskin fikser han ikke, egentlig ikke stort annet heller, men det er bare latskap.

Kjipt :(
 
Vel du vet vel at mannen aldri hadde vasket klær i vaskemaskin før han møtte meg så her er det sånn.

Men nå har de ikke mopper i Egypt heller og han har da lært å vaske gulv [emoji849]
Ja vet det er sånn hos dere [emoji6]
Men i typisk norske hjem liksom [emoji6]
 
Er vel ikke noe jeg gjør som han ikke kan innen husarbeid, men greia er vel at han ikke gidder og/eller ikke tenker på bør gjøres. Han er flink til å ta kjøkkenet, men resten gjør vel mer eller mindre jeg. Nå gidder jeg ikke mase mer på han om at han må vaske klær, og at det ikke kun innebærer å sette på maskina, så han må nå vaske sine egne klær.
Idag vasket jeg badet etter jobb. Tror ikke han noen gang har vasket badet i løpet av de sju årene vi har bodd sammen. :p

Tror det handler litt om at vi sitter fast i gamle rollemønstre og vi kvinner har litt mer interesse for det.
Og likestilling er ikke at vi skal gjør ting likt, men at vi skal ha mulighet til å gjør det samme.
 
Er vel ikke noe jeg gjør som han ikke kan innen husarbeid, men greia er vel at han ikke gidder og/eller ikke tenker på bør gjøres. Han er flink til å ta kjøkkenet, men resten gjør vel mer eller mindre jeg. Nå gidder jeg ikke mase mer på han om at han må vaske klær, og at det ikke kun innebærer å sette på maskina, så han må nå vaske sine egne klær.
Idag vasket jeg badet etter jobb. Tror ikke han noen gang har vasket badet i løpet av de sju årene vi har bodd sammen. [emoji14]

Tror det handler litt om at vi sitter fast i gamle rollemønstre og vi kvinner har litt mer interesse for det.
Og likestilling er ikke at vi skal gjør ting likt, men at vi skal ha mulighet til å gjør det samme.
Ja er enig i det med likestilling. Ble skrevet i hui og hast.
Kan ikke akkurat si jeg har så mye mer interesse av husarbeid jeg heller [emoji6]

Men jeg kom over en sak på Facebook der en av disse pappabloggerene hadde laget en fin påminnelse om at mannen ikke "hjelper" til hjemme, men må ta i et tak han også siden han bor der. Jeg klarer bare ikke finne den igjen... Den burde flere menn sett tror jeg
 
Han får gjøre alt om han vil det[emoji6] og han gjør veldig mye også.. gulvvasken er litt så som så, men det går fint det og.
 
Oppvaskmaskin her også. Han setter alt feil. Så jeg ommøblerer altså... Får fnatt av å se hvordan han gjør det. Det tar jo så mye mer plass også slik han gjør det [emoji23]

Høres ut som min samboer det
 
Klesvask. Her slenger han inn hvitt, farget og ull om hverandre
 
Klesvask får han ikke til. Så da tar jeg det. Alt annet er det vel heller jeg som gjør feil [emoji85]
 
Back
Topp