Husarbeid

Gubben min er flink til det meste av husarbeid. Men å vaske tøy er ikke no egenskap :)
 
Deler av klesvasken som må behandles forsiktig, hundenes mat (hadde hatt skikkelige rullepølser om han fikk styre), legge på plass klær for han vet enda ikke etter 6 år hvor noen av mine klær skal, eller lille frøkna på 3.
 
Oppvaskmaskinen - av og til lurer jeg på om han legger det in som han gjør, bare for å foriskre seg at jeg ikke skal la ham gjøre det.

Og paring av sokker; vi er visst ikke helt enige omhvilke som likner på hverandre ><
 
Nei det er ikke noe han ikke kan gjøre. Her i huset er det vel han som gjør det meste.

Men jeg lurer litt på, de som har menn som ikke får til. Har de noen gang blitt fortalt hva som er lurt? Har de noen gang gjort noe sånt når de bodde hjemme? Slapp de til?

Skjønner jo at det er lang vei til likestilling på det området når menn i dag ikke "får til". Er det fortsatt sånn at dagens gutter slipper unna husarbeid mens jenter må, fordi de skal gjøre husarbeid som voksen og må lære det fra de er små?

Jeg bare lurer, siden det tydeligvis er mange menn der ute som ikke klarer. [emoji6]
 
Nei det er ikke noe han ikke kan gjøre. Her i huset er det vel han som gjør det meste.

Men jeg lurer litt på, de som har menn som ikke får til. Har de noen gang blitt fortalt hva som er lurt? Har de noen gang gjort noe sånt når de bodde hjemme? Slapp de til?

Skjønner jo at det er lang vei til likestilling på det området når menn i dag ikke "får til". Er det fortsatt sånn at dagens gutter slipper unna husarbeid mens jenter må, fordi de skal gjøre husarbeid som voksen og må lære det fra de er små?

Jeg bare lurer, siden det tydeligvis er mange menn der ute som ikke klarer. [emoji6]
Min har vært fritatt hjemme hos hu mor. Og det er tydelig.

Men fordi om han ikke er flink på oppvaskmaskin. Så kan han alt annet. Og sånn sett kan han ta oppvaskmaskin, selv om han setter alt inn i hulter og bulter og null system. Det er sånn sett min ocd over hvordan det skal stå som kicker inn der.

Han er med å vasker og støvsuger og tom vasker klær. Men ikke strikka klær [emoji14]
 
Nei, her er det ikke noe han ikke får gjort.
Jeg med andre ord får ikke vaske klær, henge opp, eller legge på plass. Hehehehe :joyful: ikke fordi jeg ikke kan det, men fordi det er hans ting. Han liker å gjøre det. Jepp.. LIKER det! Han sier det er som terapi, går litt inn i sin egen tanke når han holder på. Brette klær er jeg med på :hilarious:
 
Klesvasken. Han kokvasker ull sammen med håndklær[emoji32] sikker på han spolerer med vilje for å slippe [emoji28]
 
Han må gjerne ta alt om han vil :)
 
Tror ikke det er noe jeg ikke kan overlate. Bare fordi han gjør det litt annerledes, så har ikke det noe å si. Eneste er at han hater å vaske klær, så vi har en "stående avtale" om at jeg tar vaskemaskinen så tar han oppvaskmaskinen. Helt greit. Jeg får sikkert plass til 1/3 mer ting i oppvaskmaskinen enn han, men det driter jeg i så lenge jeg slipper gjøre det selv [emoji1] Alt annet deler vi på etter hvem som har tid/orker.
 
Nei det er ikke noe han ikke kan gjøre. Her i huset er det vel han som gjør det meste.

Men jeg lurer litt på, de som har menn som ikke får til. Har de noen gang blitt fortalt hva som er lurt? Har de noen gang gjort noe sånt når de bodde hjemme? Slapp de til?

Skjønner jo at det er lang vei til likestilling på det området når menn i dag ikke "får til". Er det fortsatt sånn at dagens gutter slipper unna husarbeid mens jenter må, fordi de skal gjøre husarbeid som voksen og må lære det fra de er små?

Jeg bare lurer, siden det tydeligvis er mange menn der ute som ikke klarer. [emoji6]

Han gjør ting på sin måte og jeg på min. Når det kommer til klesvask - så er det viktig for meg at den blir ristet og hengt opp ordentlig. Det er ikke så nøye for han. Så da gjør jeg det selv.
Han har det på samme måte med bilvask. Jeg er fornøyd med en runde i maskinen. Han må ta håndvask med et utall spesialsåper. Derfor gjør han det - og ikke jeg :)
Det er ikke noe problem i hverdagen, det handler mest om at noen liker å gjøre ting på spesielle måter.
Og jeg lærer barna til å henge opp tøy på "min" måte [emoji23]
 
Heldigvis ikke. Selv om jeg må si jeg så ofte som mulig prøver å få ham til å gjøre noe annet enn å kutte opp ting når vi lager mat... Han er helt elendig på å kutte opp ting. Kutter ting alt for stort, og har helt håpløst lite tidseffektiv teknikk. Type når han skal kutte en gulrot i terninger, så skjænrer han den først i skiver på tvers, altså rundinger, og så skjærer han en og en skive i fire... I stedet for å kutte hele gulroten på langs, deretter hver halvdel på langs, og så legge alle fire delen ved siden av hverandre og kutte dem samtigid. Jeg blir gal av å se på.

Så da tar jeg ofte "gidder du å steike kyllingen, så kan jeg kutte opp grønnsakene?"
 
Klesvask!

Sist mannen prøvde seg tok han skyllemiddel i forvask kammeret og kammeret for skyllemiddelet, og det selvom vi var på FaceTime fordi han virkelig ikke viste hva han skulle gjøre [emoji87]
 
Hvis han først gjør noe, skal ha få lov til å gjøre det, samme om det ikke blir på "min" måte :p sjeldent han gjør husarbeid, så må nyte det lille han gjør ;)
 
Nei det er ikke noe han ikke kan gjøre. Her i huset er det vel han som gjør det meste.

Men jeg lurer litt på, de som har menn som ikke får til. Har de noen gang blitt fortalt hva som er lurt? Har de noen gang gjort noe sånt når de bodde hjemme? Slapp de til?

Skjønner jo at det er lang vei til likestilling på det området når menn i dag ikke "får til". Er det fortsatt sånn at dagens gutter slipper unna husarbeid mens jenter må, fordi de skal gjøre husarbeid som voksen og må lære det fra de er små?

Jeg bare lurer, siden det tydeligvis er mange menn der ute som ikke klarer. [emoji6]
Vel du vet vel at mannen aldri hadde vasket klær i vaskemaskin før han møtte meg så her er det sånn.

Men nå har de ikke mopper i Egypt heller og han har da lært å vaske gulv [emoji849]
 
Sortere klesvasken må jeg gjør og ullvasken kan han bare holde seg langt unna :p Føler jeg gjør det meste av sånt man ikke gjør så ofte. Han tenker ikke over slike ting og mesteparten av det har han nok heller aldri gjort før. For eksempel å vaske mikro og kjøleskap.
 
Vask av ull. Ellers gjør han alt, men om d blir like bra som når jeg gjør d kan diskuteres [emoji23]
 
Han kan gjøre alt. Hvis han må.. Han vil helst ikke ta klesvasken da, men alt annet hjelper han til med uten for mye surmuling [emoji28] Men han er raskt ute med "jeg kan ta stua og kjøkkenet jeg så tar du badet??" [emoji23]
 
Back
Topp