Hull i ørene i Mallorca

Det er bakterier i luften. Sår generelt i sydligere strøk er mer risiko enn i Norge.

Jeg fikk skikkelig betennelse i huden av et sår etter en kvise en gang. Sønnen min fikk noe betent i et sår etter et myggstikk, det kapslet seg inn og legen måtte skjære det ut. Begge deler i syden. Visste ikke om dette før noen sa vi burde vente til alle arr etter vannkopper var borte før vi dro til syden.

Hvorfor skal du på død og liv ta det i syden?
Det skriver hun i hi

De er flinkere til det enn her i landet.

Og det er jo ikke så rart. De som kan dette skikkelig gjør det ikke på småbarn her i landet nemlig. Så altså (min konklusjon), fordi hun ikke får det gjort (skikkelig) her i landet. Hvor skikkelig hun får det gjort der er en annen sak
 
Det skriver hun i hi

De er flinkere til det enn her i landet.

Og det er jo ikke så rart. De som kan dette skikkelig gjør det ikke på småbarn her i landet nemlig. Så altså (min konklusjon), fordi hun ikke får det gjort (skikkelig) her i landet. Hvor skikkelig hun får det gjort der er en annen sak

Var det jeg også tenkte. Burde kanskje tenke over hvorfor hun ikke får gjort det i Norge. Det er økt risiko både pga fare for infeksjon og fordi det gjelder barn under aldersgrensa.
 
Jeg hadde ikke gjort det. Skulle jeg ha gjort det i det hele tatt så hadde jeg gjort det her i Norge.
 
Jeg har ingen erfaring med det selv, men de tar jo oftere hull i ørene på babyer der, så det kan veldig godt hende de er flinkere enn her i Norge. Ellers er jeg enig i at bading i saltvann er bare bra det renser og holder det rent. Tanken på at alt er så mye bedre i Norge er halt merkelig etter min mening, folk er da kloke eller dumme samme hvilket land de kommer fra.
 
Jeg har ingen erfaring med det selv, men de tar jo oftere hull i ørene på babyer der, så det kan veldig godt hende de er flinkere enn her i Norge. Ellers er jeg enig i at bading i saltvann er bare bra det renser og holder det rent. Tanken på at alt er så mye bedre i Norge er halt merkelig etter min mening, folk er da kloke eller dumme samme hvilket land de kommer fra.

Det er vel en grunn for at det er aldersgrense?

Norge er ift mange andre land bedre da det er regler, rutiner og standarder de må forholde seg til. Det er tilsyn og sertifisering for å gjøre ting. Generelt, ikke bare mtp piercing.

Det har jo ikke noe med folkene/nasjonalitet å gjøre. Men det handler om utdanning feks. Det er forskjell på I-land og U-land. Ang Mallorca vet jeg ikke noe om på dette området.
 
Back
Topp