Hormonspiral.

amy86

Glad i forumet
Hei! Er det noen som har erfaring med det? Er så usikker på hvilken prevensjon jeg skal bruke ! Har ikke prøvd annet enn minipiller og p piller tidligere, men det blir jeg dårlig av :/ Hører så mye for og imot om alt som er, så må høre deres erfaringer :):)
 
Hører bare godt om det, virker som de som har er er fornøyd. Jeg fikk nettopp satt inn selv, ikke vondt. Gynekologen sa det er bra , kreftforebyggende å ha det.
 
Jeg har hormonspiral. Har blødd av og på 90% av tiden siden jeg fikk den. Men satt den inn 7 Juli, og det kan visst vare i 6 mnd :p Jeg har bare mini spiral, den varer i 2 år istedenfor 5, men gir ut mindre hormoner i kroppen. :)
 
Jeg er stort sett fornøyd :) Blødde nesten konstant til jeg fikk den i oktober, blødde ganske mye en stund, men nå er det bare bittelitt innimellom :) Hender jeg får litt menssmerter pga. det, men ingenting i nærheten av hva jeg hadde med piller :p
 
Hmm, er de blødningene som gjør meg så usikker! Lite interessert i å blø hele tiden, men er verdt å prøve den da kanskje !:)
 
Det skal jeg sette inn bare klumpen er ute :) og sambo kutte strengen! :p tar ingen sjangser nå assa :D
 
Hmm, er de blødningene som gjør meg så usikker! Lite interessert i å blø hele tiden, men er verdt å prøve den da kanskje !:)

Det er veldig vanlig med blødninger dem første mnd. Det positive er jo at veldig mange mister mensen helt når denne blødningsperioden er over.
 
Har hatt det tidligere og det var greit nok. Mistet mensen helt, men hadde mye mer utflod. Måtte bruke truseinnlegg hver dag, og jeg bruker ikke det til vanlig. Fikk beskjed om at den var bra om man var plaget med lav hb siden blødningene stoppet hos de fleste.
 
Jeg blødde også endel da jeg hadde det sist.. Så nå bruker jeg ingenting og det er jo skummelt det også.
 
Mine erfaringer er heller dårlige :p Aaaldri mer hormonspiral!
 
Back
Topp