Hope's drøm om 2

Hope90

Pergo baby??
VIP
Det var vel på tide. Jeg har vel egentlig utsatt det og utsatt det med å opprette en dagbok inne på assistert. Det føltes liksom litt rart og skumlelt å skulle legge dagene som naturlig prøver bak seg, men akkurat nå føles det greit. Det føles godt å opprette en ny dagbok. Nesten litt som å starte opp igjen ned blanke ark.

La meg da det litt fra starten av. I 2010 fødte vi en vakker datter. I 2011 ble jeg uventet gravid igjen, rundt uke 10 hadde jeg ul på sykehuset for å se hvor langt på vei jeg var da jeg selv var litt usikker. På skjermen så man 2, men ikke noe liv. Det hadde ebbet ut mest sannsynlig bare dager før.. Det var ikke mye man fikk gjort og kroppen greide å ordne opp selv. Men jeg tok "tapet" likevel I februar 2012 bestemte vi oss for å prøve igjen. PP4 etter oppstart ble jeg gravid igjen og i løpet av de neste 2 årene som fulgte skulle jeg få oppleve å miste hele flere ganger og jeg husker ikke lenger antallet. Høsten 2015 søkte vi om ivf hjelp og vi fikk første time allerede tidlig på våren 2016.

Vi gikk igjennom 2 inseminasjoner, 1 fersk forsøk og 1 frys. Med ett siste egg ventende på frys og da høsten kom og jeg skulle forberede enda et siste fryse forsøk så viste UL en svulst på 5x6cm på høyre eggleder. Ikke overraskende, men likevel sjokkerende etter 6 mnd med smerter som økte I gradene. Jeg ble operert I oktober 2016 med en beksjed om at svulsten sammen med en bakenforliggende abscess hadde gjort skader på livmor og begge egglederen. Med antibiotika kur greide de å redde livmoren og den gikk tilbake slik den skulle Være, men høyre eggleder måtte takke for seg og ble fjernet. Men siden vi skulle igjennom ivf lot de høyre eggstokk stå. Venstre eggleder derimot hadde blåst seg veldig opp og var nå klistret sammen. Den ble I beste forsøk åpnet etter antibiotikaen hadde satt ned hevelsen. Men det kunne ikke gi noen garanti for at denne kunne klare å forbli fungerende etter påkjenningen denne hadde vært igjennom.

Nå juli 2017 har jeg endelig hatt EL fra rette siden (venstre), men dette har ikke resulterte I noen spire tiltross for et forsøk med Letrozol og lutinus. Derfor er det på tide å lukke kapittelet som naturlig prøver og være takknemlig over at vi lever I en tid hvor IVF fortsatt kan holde drømmen om nr 2 i livet.
 
Negativ test I dag 14 dpo. Kjenner TR nærmer seg. Kontakter Porsgrunn på tirsdag og håper på å få en time til det siste fryse egget raskt.
 
Velkommen hit og masse lykke til fremover ❤️✨
 
Velkommen in hit :)

Det var vondt å lese om den lange og tunge veien dere har hatt mot nr. 2 :(
Krysser alt jeg har for at det blir klaff på lille eskimoen deres!
 
Husker deg veldig godt og ser du har hatt en utrolig tøff prøveperiode [emoji173]️håper det snart vil klaffe for dere, for dette er absolutt veldig tøft [emoji173]️

Masse masse lykke til [emoji173]️
 
Velkommen in hit :)

Det var vondt å lese om den lange og tunge veien dere har hatt mot nr. 2 :(
Krysser alt jeg har for at det blir klaff på lille eskimoen deres!
Tusen takk skal du ha [emoji173] ja veien hsr vært noe tung, men vi ser fremdeles lys I enden så lenge vi har ivf [emoji4]
 
Husker deg veldig godt og ser du har hatt en utrolig tøff prøveperiode [emoji173]️håper det snart vil klaffe for dere, for dette er absolutt veldig tøft [emoji173]️

Masse masse lykke til [emoji173]️
Jeg husker fra godt også kjære [emoji173] ja det har blitt noen tøffe år nå og håper snart det får veien for oss [emoji173] hvordan går det med deg?
 
Velkommen hit[emoji173]️ trist å lese historien din.. er tøft å innse at man ikke får det til selv![emoji20] masse lykke til med fryseforsøk, krysser fingrene for at det er gullegget[emoji173]️
 
Velkommen hit[emoji173]️ trist å lese historien din.. er tøft å innse at man ikke får det til selv![emoji20] masse lykke til med fryseforsøk, krysser fingrene for at det er gullegget[emoji173]️
Tusen takk [emoji173]

Ja jeg fikk en knekk av måtte ta det innover meg her bare for kort tid siden. Men jeg har fått jobbet meg gjennom det og ser nå lysere på ting og er klar for å gå høsten i møte med nytt mot [emoji4]
 
CD 1

Da kom TR og jeg slipper å gå hele dagen å vente. Nå er en pinex inntatt som forebyggende mot smertene som venter meg.

Kan avtale en time med forsterliggende stilling I senga I ettermiddag tenker jeg [emoji28]

Porsgrunn blir varslet først kommende tirsdag.
 
Tusen takk [emoji173]

Ja jeg fikk en knekk av måtte ta det innover meg her bare for kort tid siden. Men jeg har fått jobbet meg gjennom det og ser nå lysere på ting og er klar for å gå høsten i møte med nytt mot [emoji4]

Godt å høre[emoji5][emoji5] tiden er god å ha innimellom, selvom den ofte går veldig tregt i det gamet her! Men noen ganger trenger man det for å få det mentale på plass! Selv ville jeg bare hoppe rett på neste forsøk begge gangene, men den "ufrivillige" ventetiden har vel egentlig vært godt for meg når jeg tenker over det i ettertid[emoji5]
 
Godt å høre[emoji5][emoji5] tiden er god å ha innimellom, selvom den ofte går veldig tregt i det gamet her! Men noen ganger trenger man det for å få det mentale på plass! Selv ville jeg bare hoppe rett på neste forsøk begge gangene, men den "ufrivillige" ventetiden har vel egentlig vært godt for meg når jeg tenker over det i ettertid[emoji5]
Ja noen ganger kan disse "pausene" tvinge hodet til å tenke på litt andre ting fra tid til annen og drt kan nok være bare bra I en slik prosess [emoji1][emoji1]
 
Jeg husker fra godt også kjære [emoji173] ja det har blitt noen tøffe år nå og håper snart det får veien for oss [emoji173] hvordan går det med deg?

Uff skjønner jeg så godt [emoji173]️men skal sies du er en skikkelig tøffing, og jeg har trua at det blir baby hos dere. Bare synd det tar såååå tid.

Jo jeg kan absolutt ikke klage. To IVF barn i etterkant og nå gravid med et mirakel. Aldri verden trodd vi skulle få til det selv noensinne. Kroppen er underlig. Så ja fjerde på vei. [emoji173]️
 
Uff du har virkelig fått nok motgang, håper det blir andre boller nå! Tvitvi og heiaheia! [emoji4]
 
For en lang og vond reise dere har hatt :( Håper spiren snart sitter hos dere! :)
 
Uff skjønner jeg så godt [emoji173]️men skal sies du er en skikkelig tøffing, og jeg har trua at det blir baby hos dere. Bare synd det tar såååå tid.

Jo jeg kan absolutt ikke klage. To IVF barn i etterkant og nå gravid med et mirakel. Aldri verden trodd vi skulle få til det selv noensinne. Kroppen er underlig. Så ja fjerde på vei. [emoji173]️
Tusen takk skal du ha for gode ord [emoji173][emoji173][emoji11]

Åå helledussen [emoji3] Men gratulerer så mye[emoji7][emoji7] så heldig du er [emoji1][emoji1] nyt denne tiden kjære deg [emoji173]
 
Back
Topp